Trudno o drugą taką firmę oponiarską, która posiadałaby równie długą historię. Bo mimo że założenie jej datuje się na rok 1889, wszystko zaczęło się 52 lata wcześniej. To wtedy bracia Aristide Barbier i Edouard Daubree otworzyli we francuskiej miejscowości Clermont-Ferrand fabrykę „Barbier-Daubree i spółka”. Przez pierwsze lata produkowano w niej maszyny rolnicze oraz pompy. Szybko jednak zastąpiły je przedmioty z kauczuku oraz gumy (uszczelki, przewody, wentyle itp.).
Zakład zainteresował Edouarda Michelina, młodego prawnika, który jednak miał wobec niego nieco inne plany. Dwa lata po przejęciu firmy wyprodukował pierwszą oponę z możliwością szybkiej wymiany (do 15 minut). Ogromne zapotrzebowanie na ogumienie demontowalne w sportach motoryzacyjnych sprawiło, że w ciągu kilku lat liczba pracowników zakładu wzrosła kilkunastokrotnie. Szybki rozwój trwał przez kolejne lata i nie przerwała go nawet II Wojna Światowa. Silną pozycje na rynku zagwarantowały bardzo duże nakłady na rozwój technologiczny. To dzięki nim w 1946 roku francuskim inżynierom udało się stworzyć opony radialne, będące obecnie standardem na drogach całego świata.
Obecnie francuskie przedsiębiorstwo należy do największych producentów ogumienia na świecie. Opony Michelin dały zwycięstwo we właściwie każdym prestiżowym wyścigu, m.in. 24h Le Mans, Formuły 1, Moto GP, VTT Cross Country, WRC. Jeden z ponad 50 zakładów produkcyjnych firmy znajduje się w Polsce (w byłych Olsztyńskich Zakładach Przemysłu Gumowego „Stomil-Olsztyn”). Co więcej, jest to największy jej zakład pod względem ilości pracowników. To wszystko, a także wysokie pozycje w testach ogumienia sprawiają, że opony Michelin cieszą się tak dużym zaufaniem polskich kierowców. Wszystkie marki należące do koncernu to: BFGoodrich, Euromaster, Kleber, Kormoran, Michelin, Recamic, Riken, Siamtyre, Taurus, Tigar, Warrior.
Michelin oferuje kierowcom jedną z bardziej atrakcyjnych umów gwarancyjnych. Okres trwa 10 lat od momentu produkcji, pod warunkiem, że wcześniej nie dojdzie do zupełnego zużycia bieżnika. Jeżeli wada w oponie będącej przedmiotem reklamacji ujawni się w ciągu 2 pierwszych lat, firma wymieni ją na nowy model. Po tym okresie wysokość zwrotu kosztów jest uzależniona od poziomu zużycia.
Michelin Primacy 4 to opona niezwykle bezpieczna i trwała. Jest idealnym wyborem dla kierowców, którzy preferują miejską jazdę. Ze względu na swoją konstrukcję i niskie opory toczenia świetnie sprawdza się na krótkich trasach, emitując znacznie zredukowane cząstki. Poza wysokim poziomem ekologii cechuje się również bardzo wysokim współczynnikiem bezpieczeństwa i trwałości. Opona Michelin Primacy 4 posiada nowoczesną rzeźbę bieżnika, która jest w stanie odprowadzić ponad 20% więcej wody z powierzchni styku w porównaniu z typowymi, konkurencyjnymi modelami. Również przebieg został znacznie zwiększony, a rozkład sił nacisku tak wyrównany, że opona nie dość, że służy kierowcy przez dłuższy czas, to nie traci na jakości wraz z okresem eksploatacji. Jest to model wielokrotnie nagradzany najwyższymi notami i miejscami w rankingach, co tylko podkreśla wysoką jakość i precyzję wykonania.
Michelin Alpin 6 to nowoczesna opona zimowa, stworzona z myślą o pracy w najtrudniejszych, najbardziej ekstremalnych zimowych warunkach. Idealnie trzyma się nawierzchni, wgryzając się w pokrywę śnieżną, utrzymując tym samym tor jazdy i pozwalając na precyzyjne pokonywanie zakrętów. Bloki bieżnika i liczne lamele na jego powierzchni pozwalają skutecznie i szybko hamować, co bezpośrednio przekłada się na jakość i poziom bezpieczeństwa. Opona Michelin Alpin 6 to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala nie tylko na skuteczne i bezpieczne podróżowanie po mieście, ale również w trudnym, górskim terenie. Termoadaptacyjna mieszanka gumowa zapewnia komfortową i pewną pracę opony w bardzo szerokim zakresie temperatur. Przez wielu ekspertów model ten uważany jest za najlepszy w klasie premium wśród opon zimowych. Ciężko się z tym nie zgodzić, patrząc na wiele pozytywnych opinii i testy jakości, w których zajmuje niezmiennie wysokie lokaty.