Data publikacji:

Test opon zimowych 245/65 R17. Ranking 2025

Wybraliśmy 10 najlepszych opon zimowych w rozmiarze 245/65 R17 dostępnych na Ceneo, biorąc pod uwagę etykiety UE (przyczepność na mokrym, opór toczenia, hałas), reputację producenta i oceny użytkowników. To zestawienie jest praktyczne: wskazuje dla kogo dany model będzie najlepszym wyborem i dlaczego warto po niego sięgnąć.
test opon zimowych 245/65 R17

Opony w rozmiarze 245/65 R17

Przed zapoznaniem się z listą najciekawszych propozycji na zimę w rozmiarze 245/65 R17, warto przypomnieć sobie, jak wyglądają jego części składowe. Pierwsza liczba to szerokość opony podana w milimetrach – oznacza to, że odległość pomiędzy bocznymi ściankami opony to 245 mm. Druga liczba określa wysokość ścianki, ale nie jest to dokładny wymiar w milimetrach. Jest to procentowy stosunek wysokości do szerokości. W tym wypadku jest to 65%. Z prostych wyliczeń wynika zatem, że wysokość w wypadku ogumienia tego rozmiaru to 159.25 mm. Określenie R17 oznacza, że do czynienia mamy z oponą radialną, pasującą na felgę o średnicy 17 cali.

Ranking opon zimowych 245/65 R17

Selekcja powstała na podstawie dostępności i parametrów widocznych na kartach produktów Ceneo dla rozmiaru 245/65 R17 (zimowe), ze szczególnym uwzględnieniem przyczepności na mokrym (najważniejszego wskaźnika w realnym, odwilżowym zimowym klimacie), oporów toczenia i hałasu, a także reputacji producenta i liczby ofert. Wyróżniliśmy modele premium z najlepszą etykietą na mokrym (Bridgestone LM005 – „A”) i solidne pozycje ze środka stawki, które dają dobry stosunek ceny do jakości (Kumho, Nexen, Lassa, Cooper).
Jeździsz głównie po autostradach i w deszczu/roztopach? Wybierz pozycje 1–5. Częściej trafiasz na świeży śnieg i drogi lokalne? Rozważ pozycje 6–10, które oferują korzystny balans trakcji i ceny.

1. Bridgestone Blizzak LM005

Jeśli zależy Ci na najkrótszych drogach hamowania na mokrym i przewidywalnym prowadzeniu, LM005 to wzorzec w klasie – ma ocenę „A” na mokrym i „B” za opory toczenia (rzadkość w tym rozmiarze). To bardzo dobry wybór do cięższych SUV-ów jeżdżących zimą głównie po asfalcie. Wysoka przyczepność i stabilność w deszczu oraz na roztopionym śniegu. Docenisz też kulturę pracy (72 dB). Krótko mówiąc, to opona premium, która realnie skraca drogę hamowania.

2. Continental ContiCrossContact Winter

Zimowa opona typowo SUV-owa, stworzona pod pewność prowadzenia i trakcję w niskich temperaturach. Na etykiecie ma „C” na mokrym i „D” za opór toczenia, ale broni się świetnymi opiniami kierowców oraz renomą Continentala w zimówkach do aut z wyższym środkiem ciężkości. Sprawdzi się u kierowców, którzy chcą jakości premium i stabilności na śniegu/błocie pośniegowym. Dobra, wyważona propozycja na długie trasy zimą.

3. Pirelli Scorpion Winter

Model zaprojektowany pod nowoczesne SUV-y z systemami bezpieczeństwa – przewidywalny i „spokojny” w prowadzeniu. Na etykiecie „C/C/72 dB”, a w praktyce świetny kompromis między trakcją zimową a komfortem. To znakomity wybór dla kierowców preferujących dynamiczny, ale bezpieczny styl jazdy na drogach krajowych i ekspresowych. Pirelli oferuje też świeże roczniki (2024/2025), co docenią wymagający użytkownicy.

4. Hankook Winter i*cept evo3 W330A

W330A to nowa generacja zimówki klasy upper-mid, która punktuje wysoką przyczepnością na mokrym – etykietowe „B” to realny atut w mieszanych zimowych warunkach. Opona prowadzi się pewnie również przy większych prędkościach autostradowych i dobrze radzi sobie na błocie pośniegowym. To propozycja dla kierowców szukających jakości bliskiej premium w bardziej rozsądnej cenie. Dobry balans między trakcją, komfortem i zużyciem.

5. Goodyear UltraGrip+

Legendarny zimowy rodowód serii UltraGrip w wersji pod SUV-y. Etykietowo dostajemy „C” na mokrym i niski hałas (69 dB), co przekłada się na wysoki komfort i pewność w deszczu/roztopach. To świetny wybór dla kierowców robiących dużo kilometrów zimą. Cicha praca i stabilność toru jazdy na plus. Marka i jakość wykonania to dodatkowe argumenty.

6. Kumho WinterCraft SUV WS71

Koreańska zimówka o solidnym, SUV-owym charakterze – pewna w prowadzeniu, przewidywalna na śniegu. Na etykiecie „C/E/72 dB”, ale w praktyce oferuje dobrą trakcję i przyzwoite opory toczenia w tej klasie. To propozycja dla użytkowników, którzy chcą rozsądnej ceny i równego zachowania bez niespodzianek. Atutem jest też szeroka dostępność ofert.

7. Nexen Winguard Sport 2

Sportowo zestrojona zimówka do SUV-ów, z naciskiem na stabilność na mokrym oraz szybkie odprowadzanie wody. Etykietowo „C/E/71 dB”, więc to uczciwy kompromis dla tych, którzy częściej jeżdżą po mieście i drogach szybkiego ruchu niż po nieodśnieżonych szlakach. Dobre prowadzenie na zimnym asfalcie i przewidywalne reakcje układu kierowniczego. Rozsądny stosunek ceny do osiągów.

8. Lassa Competus Winter 2 Plus

Turecki brand koncernu Bridgestone z zimówką stworzoną pod realia środkowoeuropejskiej zimy. Etykieta „C/C/71 dB” wskazuje na zrównoważony charakter – niezłe hamowanie na mokrym i akceptowalny opór toczenia. To dobry wybór dla spokojnych kierowców, którzy cenią przewidywalność i komfort. Sprawdza się jako ekonomiczna alternatywa dla segmentu premium.

9. Cooper Weather-Master WSC

Zimówka amerykańskiej marki znanej z dobrej trakcji na śniegu. Według etykiety „C/E/72 dB” – w praktyce to stabilne prowadzenie i pewny start na ruszaniu w śniegu. Świetna dla kierowców jeżdżących po drogach lokalnych i zaśnieżonych osiedlówkach. Dobra trwałość i odporność na uderzenia to dodatkowy plus.

10. Nankang SV-55

Ekonomiczna zimówka do zadań codziennych, z etykietowym „C” na mokrym i „E” w oporach toczenia. To uczciwy wybór, gdy priorytetem jest cena i przewidywalne zachowanie w mieście oraz na trasach o umiarkowanym natężeniu zimowych opadów. Zapewnia stabilność przy typowych prędkościach i dobrą trakcję na wilgotnych nawierzchniach. Rozsądna opcja do SUV-ów o spokojnym charakterze jazdy.
Zdjęcie: Envato Elements
Autor: Redakcja Ceneo