Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony SP Sport Maxx TT o indeksach 92 W XL, AR w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop SP Sport Maxx TT w rozmiarze 225/40 R18 92W to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (AR), posiadająca rant ochronny felgi (MFS) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 526776 oraz 3188649811304 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 526776 |
EAN | 3188649811304 |
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | SP Sport Maxx TT |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,55 kg |
Premiera modelu | 2010 rok |
Produkcja od | 09.2011 |
Cena | ~ 366 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | AR (Alfa Romeo) |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 92W XL AR MFS |
Opis modelu SP Sport Maxx TT jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Mini Clubman (III), Mazda 3 (II), Skoda Superb (II), Seat Toledo (III) czy Opel Zafira (B). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, E za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 68 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony letnie Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 posiadają indeks prędkości W (maksymalnie na tym modelu można jechać 270 km/h) oraz indeks nośności 92 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 630 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 225/40 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 40 przekłada się na wartość 90 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Opony osobowe to segment ogumienia, który jest przeznaczonych do różnego rodzaju samochodów – od najmniejszych klasy miejskiej po duże limuzyny i sportowe auta dysponujące dużą mocą. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej i oszczędnej jazdy niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na drodze. Kierowcy w zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony klasy premium charakteryzują się wszechstronnymi osiągami na najwyższym poziomie. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Z tego względu opony klasy premium najczęściej wybierają kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy posiadający samochód o dużej mocy. Marki opon klasy premium to przede wszystkim: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40R18 92W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 332 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony Dunlop (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Dunlop są uznawane za jedne z najlepszych w klasie premium. Oferują osiągi na sportowym poziomie, co w praktyce przekłada się na wysoki poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach, wysoką wytrzymałość i odporność na zużycie. Warto wiedzieć, że opony Dunlop powstają w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne koncernu Goodyear. Potwierdzeniem tego faktu są wysokie miejsca opon marki w testach i tysiące pozytywnych opinii użytkowników. Dunlop to opony dla najbardziej wymagających kierowców.
Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model SP Sport Maxx TT (Dunlop 225/40 R18) posiada homologację AR (Alfa Romeo). Akronim MFS oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie to produkty, które są tworzone z myślą o zapewnieniu wysokiej przyczepności i sprawnego hamowania, a także komfortu jazdy i oszczędności paliwa w warunkach panujących na drogach w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni - w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. W oponach letnich (dzielących się na klasy budżetową, średnią i wyższą) stosowane są głównie bieżniki kierunkowe i asymetryczne. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja na opony Dunlop obowiązuje przez 5 lat od daty ich produkcji. Standardowo w dokumentacji możemy przeczytać, że obejmuje ona wszelkie wady związane z jakością wykonania opon, materiałami użytymi do ich produkcji lub finalną konstrukcją produktu. Po oddaniu opon do reklamacji i jej ewentualnym uznaniu właścicielowi przysługuje rekompensata w wysokości uzależnionej od stopnia zużycia wadliwych opon – konkretna wartość jest obliczana w oparciu o wzór, który można znaleźć w karcie gwarancyjnej.
Opinie o oponach letnich Dunlop potwierdzają deklaracje producenta dotyczące ich osiągów oraz wyniki modeli marki w najbardziej prestiżowych testach. Przykładowe recenzje publikowane przez kierowców w Internecie brzmią następująco: "hamowanie pierwsza klasa; przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy czuje się o wiele pewniej za kółkiem"; "zdecydowanie spełniają moje oczekiwania jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo"; "super ciche, zużycie niezauważalne, prowadzenie w różnych warunkach bardzo pewne".
Testy opon letnich Dunlop pokazują, że są to jedne z najlepszych opon w swojej klasie. Flagowe modele Sport Bluresponse i Sport Maxx RT 2 są polecane od kilku lat przez różnego rodzaju organizacje typu ADAC czy ACE i specjalistów z czasopism motoryzacyjnych "Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express", "Auto Motor und Sport" i wielu innych. Kilkanaście testów opon letnich Dunlop pokazało, że zapewniają one doskonałe prowadzenie w zróżnicowanych warunkach oraz komfortową i oszczędną jazdę każdego dnia.
Wyniki dotyczą modelu SP Sport Maxx TT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 92W XL AR MFS. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Dunlop), rozmiaru (225/40 R18), modelu (SP Sport Maxx TT) oraz indeksów (92W XL, AR) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop, Dębica, Nokian oraz Goodyear – kosztujące od 310 do 398 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, kubki termiczne, foteliki samochodowe, bilety na zawody żużlowe lub zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 225/40 R18 XL, AR (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 366 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 464 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 137 (12 rat) do 747 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 747 zł | 1 494 zł | 30 zł |
4 | 381 zł | 1 524 zł | 60 zł |
6 | 259 zł | 1 554 zł | 90 zł |
8 | 198 zł | 1 584 zł | 120 zł |
10 | 162 zł | 1 620 zł | 156 zł |
12 | 137 zł | 1 644 zł | 180 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SP Sport Maxx TT mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ładowarki do telefonu na USB, montaż w serwisie czy środki do konserwacji opon.