Przygotowując się do kupna opon z segmentu UHP, zawsze warto zapoznać się z tym, co w ofercie aktualnie posiada Goodyear. Z dużym prawdopodobieństwem trafi się wtedy na wyjątkowy model, np. taki jak najnowszy Eagle F1 Asymmetric 5.
Amerykańskiego koncernu Goodyear nie trzeba przedstawiać nikomu, kto jest, choć minimalnie zorientowany w motoryzacji. Bogata historia pełna innowacji oraz pionierskich rozwiązań sięga roku 1898, to właśnie wtedy powstała firma. W międzyczasie Goodyear stworzył pierwsze na świecie zdejmowane opony, pierwsze opony do pierwszego seryjnie produkowanego samochodu - Forda T, pierwsze opony terenowe, pierwsze opony na księżycu, opony, które wygrały pierwsze 350 wyścigów F1 i wiele więcej.
Ta imponująca spuścizna znajduje odzwierciedlenie we wszystkich współczesnych produkcjach, a marka nie ustaje w opracowywaniu nowych rozwiązań technologicznych, jednakowo w dziedzinach związanych z materiałoznawstwem, jak i matematyką, fizyką oraz przetwarzaniem danych. Na potwierdzenie tych słów wystarczy przytoczyć fakt, że co piąta sprzedawana na świecie opona sygnowana jest skrzydlatym butem.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 jest ogumieniem typu Ultra High Performance. W związku z tym cała konstrukcja pozostaje nastawiona na optymalną kontrolę oraz najwyższe parametry zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Dzięki zaawansowanej mieszance, a także konstrukcji umożliwiającej uzyskanie większej powierzchni styku podczas hamowania amerykańskiemu producentowi udało się znacznie skrócić jego drogę, niezależnie od stopnia wilgotności jezdni. W tym modelu mieszanka starannie wyselekcjonowanych i dopracowanych gum z dodatkiem krzemionki łączy się ze specjalną nakładką, która dzięki zdolności do wydłużania i adaptacji do zmieniających się warunków powiększa powierzchnię styku.
Natomiast sztywne połączenie bieżnika z karkasem przekłada się na znakomitą precyzję w prowadzeniu i przyczepność na suchej drodze nawet przy bardzo dużych prędkościach. Takie rozwiązanie umożliwia równomierne rozłożenie energii wzdłuż całego bieżnika, co gwarantuje błyskawiczną reakcję auta.
Oprócz technologii charakterystycznych dla tej konkretnej linii produktowej, w Eagle F1 Asymmetric 5 znajdziemy również te znane z innych modeli: Run Flat - technologia umożliwiająca jazdę z prędkością do 80 km/h przy utracie ciśnienia w oponie, co pozwala uniknąć wymiany na poboczu i zmniejsza ryzyko rozerwania na autostradzie. SoundComfort - technologia obniżająca poziom hałasu wewnątrz samochodu nawet o 50%. Ochrona felgi - wbudowane ranty chronią felgę przed przypadkowym uszkodzeniem np. przy wjeździe na krawężnik. Dodam tylko, że technologia Run Flat dla opon Asymmetric 5 jest obecnie wdrażana.
Zestawienie dostępnych wariantów opisywanego modelu opon letnich Eagle F1 Asymmetric 5 marki Goodyear. Poza rozmiarem w tabeli poniżej znaleźć można informację o wzmocnieniu opony (XL), rancie ochraniającym felgę (FP), indeks nośności, prędkości oraz oceny na etykiecie unijnej.
Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.
Średnica felgi - 17 cali
Rozmiar | Etykieta |
---|---|
315/30 R22 107Y XL FP | C A 73dB |
Stosunkowo młody model ma już za sobą wiele testów w branżowych periodykach. Jest to pochodna filozofii firmy, która w nieustającym dążeniu do perfekcji bardzo dużą wagę przykłada do opinii niezależnych specjalistów i instytutów. Opona może pochwalić się następującymi wynikami:
Przekrój bieżnika Asymmetric 5 - widok poszczególnych warstw
Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 dedykowane są luksusowym samochodom osobowym oraz sportowym. Występują w wersjach o średnicy z przedziału 17-22", zapewniając sportowe wrażenia z jazdy po suchej nawierzchni i odznaczając się przy tym bardzo dobrym zachowaniem na jezdni mokrej. Ogumienie przystosowane jest do jazdy z prędkością maksymalną na poziomie 270 km/h przy indeksie nośności 84, co daje do 500 kg obciążenia maksymalnego na jedną oponę. Taka wszechstronność sprawdza się doskonale w każdych warunkach i przy każdym stylu prowadzenia.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vs Asymmetric 5
Prezentowany model to następca opony Eagle F1 Asymmetric 3. Co zmieniło się w porównaniu do poprzednika? Który z modeli jest lepszy i dlaczego? Z przeprowadzonego przez Tyre Reviews testu wynika, iż mimo braku widocznych różnic w kształcie bieżnika, nowsza wersja lepiej zachowuje się podczas pokonywania zakrętów, ma krótszą drogę hamowania (o ok. 70 cm) na mokrej nawierzchni oraz jest zauważalnie cichsza.
Na korzyść trzeciej generacji przemawia jedynie o 20 cm lepsza droga hamowania na suchej drodze. Testowano opony w rozmiarze 225/40 R18 na aucie poruszającym się z prędkością 75 km/h.
Jak sama nazwa wskazuje, w tym modelu mamy do czynienia z asymetrycznym bieżnikiem, którego dopracowany wzór odpowiada za odprowadzanie nadmiaru wody oraz wysoką precyzję w sterowaniu. Oprócz tego za sprawą specjalnej mieszanki, klocki bieżnika charakteryzują się właściwościami mechanicznymi, zapewniającymi kierowcy niezbędne wsparcie zarówno przy hamowaniu, a także nagłych manewrach wywoływanych np. niespodziewaną przeszkodą na drodze.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 pod względem oporów toczenia został sklasyfikowany na poziomie kategorii C. Oznacza to bardzo zadowalająca oszczędność paliwa (kategorie od A-G, gdzie A oznacza najwyższą klasę). Pod względem hamowania na mokrej nawierzchni, zgodnie z obietnicą producenta model posiada najwyższą klasa A.
Oznacza to, że zapewnia kierowcy pełną kontrolę w każdych warunkach, a droga hamowania jest nawet o 4% krótsza, niż miało to miejsce w poprzedniej generacji. Z kolei poziom emisji hałasu zewnętrznego plasuje się w przedziale 70-73 dB. Jeżeli dodamy do tego 50% wygłuszenia za sprawą technologii SoundComfort, wyjdzie na to, że możemy się spodziewać ciszy niemal absolutnej.
Tak jak w przypadku większości produktów Goodyear, mamy do czynienia z 5-letnią gwarancją dotyczącą wad materiałowych oraz technicznych. Obowiązuje ona od daty zakupu lub daty produkcji. W momencie uznania reklamacji opona przechodzi na własność producenta, a właściciel dostaje rekompensatę, której wysokość jest adekwatna do stopnia zużycia.
Eagle F1 Asymetric 5 stanowi nowość na rynku, przez to nie znajdziemy wielu opinii kierowców. Jednak pierwsze głosy mówią o tym, co było do przewidzenia - ogumienie jest godnym spadkobiercą wszystkich największych zalet, jakich można oczekiwać po oponach od amerykańskiego koncernu. Użytkownicy podkreślają jeszcze lepsze zachowanie na mokrej nawierzchni w stosunku do konkurencji i świetną współpracę z kierowcami “o cięższej nodze”. Forumowiczom podoba się również cena.
Goodyear po raz kolejny nie zawodzi oczekiwań. Liczne ulepszenia względem poprzednich generacji, w tym przede wszystkim znacznie lepsze zachowanie na mokrej nawierzchni, do tego bezbłędna precyzja i płynność w prowadzeniu oraz nienaganne osiągi. Mimo że Eagle F1 Asymmetric 5 to model z górnej półki, jego cena nie jest aż tak wysoka, a co ważniejsze, każda wydana złotówka to wyjątkowo rozsądnie zainwestowane pieniądze. Ta uniwersalna letnia opona premium jest zdecydowanie jedną z najlepszych pozycji dostępnych na rynku!
Nazwa modelu Eagle F1 Asymmetric 5 na boku opony
W przypadku prezentowanego modelu opon letnich ilość kombinacji zapisu nazwy bieżnika jest szczególnie duża. Poniższe przykłady dotyczą formy zapisu członów („F1”, "Eagle" oraz "Asymmetric") łącznie, rozdzielnie oraz w różnej kolejności. W efekcie otrzymujemy następujące warianty: