Gdy Continental postanowił pomóc słowackiej firmie Matador przywrócić dawną świetność, było pewnym, że czeka ją rewolucja. Koncern tchnął nowe życie w podupadłe bratysławskie zakłady, dał zastrzyk gotówki i wsparcie technologiczne. Zdecydowano też, że odtąd fabryka będzie dostarczać opony „na każdą kieszeń”. Produkty miały przede wszystkim spełniać potrzeby zwykłych, miejskich kierowców, tych, dla których samochód to środek transportu, a nie wyścigowa zabawka. Czy Continentalowi udało się zrealizować swoje zamiary? Długoletnia obecność i wysoka sprzedaż opon Matador mówi sama za siebie. Przykładem mogą być zimówki Matador MP92 Sibir Snow, które kolejny rok z rzędu wybierane są przez wielu doświadczonych kierowców. Polubili je także, co nie powinno nikogo dziwić, Polacy. W końcu warunki na słowackich drogach wcale nie różnią się tak bardzo od tych, które panują na naszych szosach. Matador MP92 Sibir Snow, choć są oponami ekonomicznymi, nie stworzonymi do osiągania spektakularnych osiągów, mogły nimi być. Testy, o których więcej napiszę w specjalnym akapicie, pokazują, że pod wieloma względami dorównują one najlepszym modelom dostępnym na rynku. To aż zdumiewające, że ogumienie tej klasy cenowej było tak blisko zdobywania najwyższych nagród. Niestety, zamiast otrzymywać trofea, oceniane są na ogół jako „wystarczające”. Dlaczego? Powodem są dużo słabsze rezultaty na mokrej nawierzchni. Nawet bardzo wysokie oceny w innych kategoriach nie zdołały pomóc im awansować na wyższe pozycje. Mimo wszystko są to opony, którym warto poświęcić nieco uwagi. Zwłaszcza, że trudno, aby ogumienie budżetowe dorównywało temu, za które trzeba wydać nawet kilka razy więcej pieniędzy.
Miejsce | Organizator | Nazwa testu | Ocena | Rok |
---|---|---|---|---|
12 miejsce | ADAC | Test opon zimowych 195/65 R15 | Polecane | 2014 |
12 miejsce | ADAC | Test opon zimowych 225/45 R17 | Polecane | 2016 |
23 miejsce | AutoBild | Test opon zimowych 185/60 R14 | Przyzwoite | 2015 |
23 miejsce | AutoBild | Test opon zimowych 205/55 R16 | Przyzwoite | 2016 |
33 miejsce | - | TOP 50 – Długość drogi hamowania 225/50 R17 | Całkiem dobre | 2014 |
Przyznam, że nie spodziewałem się tak dobrych opon. Kupiłem trochę bez wiedzy co biorę, bo były na promocji, a sprzedawca je zachwalał. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę i nie zamieniłbym ich na żadne inne. Mam je z przodu i z tyłu, jeżdżę tak już drugi sezon i prawdopodobnie jeszcze troszkę pojeżdżę.
Nie mogę zgłosić żadnych zastrzeżeń bo tak żeby pojechać na zakupy czy do roboty czy odwieźć dzieciaki do szkoły to mnie nie zawiodły. Powiedziałbym nawet że w tej kwocie rewelacja bo po co drogie skoro tutaj jest, wszystko jest na wysokim poziomie. Polecam.
Jak zobaczyłem cenę, to pomyślałem, że to jakaś chińszczyzna, które mogę co najwyżej zamontować do taczki, ale dałem się namówić i po zimie byłem bardzo zadowolony. Teraz mam opony Continental, ale to dlatego, że sprzedałem tamto auto razem z zimówkami a tutaj już były te niemieckie. Też niezłe, bo w końcu wszystkim zarządza jedna firma, ale jak się już zetrą na płasko to wrócę do marki Matador.
W zeszłym roku jak je kupiłem zima, zimy było tyle co kot napłakał. Była chwila że chciałęm już spowrotem założyć letnie opony, ale co się okazało? Czy było sucho, mokro, ślisko, nie ślisko, śnieg nie śnieg, nawet dodatnie temperatury to opony Matador MP92 Sibir Snow śmigały prawie jak opony na cały rok. Są dość twarde, ale to moim zdaniem dobrze, poza tym trzymają się drogi nawet zakrętach. Można robić drifty! :D