Całoroczne ogumienie klasy premium, gwarantujące znakomite parametry dosłownie w każdych warunkach - Święty Graal motoryzacji, którego istnienie raczej można włożyć między bajki? Wręcz przeciwnie! To opis, jak ulał pasujący do najnowszych opon Pirelli P Zero All Season.
Pirelli to najstarsza firma oponiarska na świecie, należąca od zawsze do ścisłego topu światowych producentów. Historia marki sięga roku 1872, a ostatnie 40 lat upływa pod znakiem bardzo dużej konkurencyjności w segmencie premium.
Globalny lider w technologii współpracuje z głównymi koncernami motoryzacyjnymi jako dostawca oryginalnego wyposażenia OE, szczycąc się przy tym innowacjami w dziedzinie materiałów oraz procesu wytwarzania.
Pirelli w liczbach: 4,5 tysiąca patentów, 1,4 tysiąca zatrudnionych inżynierów, umowy partnerskie z 14 uniwersytetami, ponad 100 umów partnerskich z producentami samochodów, 11 centrów badawczo-rozwojowych, w tym jedno globalne, obecność w 160 krajach, 36 tysięcy pracowników i ponad 2,3 tysiąca opon przeznaczonych na pierwszy montaż.
Zdjęcie poglądowe modelu P Zero All Season firmy Pirelli
Pirelli P Zero All Season z racji swojej uniwersalności naszpikowana jest rozwiązaniami, które zapewniają genialne osiągi przez cały rok. Technologia zimowego lamowania wewnętrznego bloku przekłada się na bardzo dobre zachowanie i lepszą przyczepność na śniegu. Charakterystyczne nacięcia o pofalowanych kształtach zapewniają optymalną sterowność w każdych zimowych warunkach. Zróżnicowana konstrukcja bieżnika zapewnia minimalizację hałasu wewnątrz pojazdu i odpowiada za proporcjonalne rozłożenie nacisku na całej powierzchni opony.
Cztery równoległe rowki obwodowe o dużej szerokość skutecznie odprowadzają nadmiar wody z powierzchni styku opony z jezdnią, co pozwala w znacznym stopniu wyeliminować ryzyko aquaplaningu. Lamowanie boczne na zewnętrznej obręczy maksymalizuje przyczepność na suchej nawierzchni oraz poprawia osiągi na zakrętach, dodatkowo jeszcze zwiększając odporność na aquaplaning. PNCS (Pirelli Noise Canceling System) - technologia, która zapewnia znaczną redukcję hałasu we wnętrzu samochodu za sprawą urządzenia pochłaniającego dźwięk, zamontowanemu w wewnętrznej ścianie obwodowej.
Zestawienie dostępnych wariantów opisywanego modelu opon całorocznych P Zero All Season marki Pirelli. Do dyspozycji kierowców są 2 rozmiary z dostępnością od 2019 roku. XL - opony wzmacniane, B - homologacja do Bentley, PNCS - Pirelli Noise Cancelling System (specjalna technologia redukcji hałasu).
Jak tylko pojawią się pierwsze testy w magazynach motoryzacyjnych, na forach dyskusyjnych czy portalach społecznościowych, nie omieszkam przedstawić Wam pełnego zestawienia oraz dokładnych ocen. Warto wspomnieć o testach innego całorocznego modelu Pirelli - Cinturato All Season Plus, który całkiem nieźle radzi sobie na tle konkurencji.
Pirelli P Zero All Season to wyjątkowe ogumienie całoroczne przeznaczone do samochodów osobowych. Odznacza się wręcz niespotykanymi osiągami, jak na opony tego typu. Gwarantuje kontrolę, przyczepność i bezpieczeństwo w każdej pogodzie, o każdej porze roku, nawet przy bardzo dynamicznej jeździe (pełnia właściwości zachowywana nawet przy 270 km/h). Gama produktowa obejmuje modele o średnicy 17, 18, 19, 20 i 22".
Wartości zawarte w etykiecie unijnej pokazują z jak dobrym ogumieniem mamy do czynienia w przypadku włoskiego pioniera. Perfekcyjne zachowanie przy hamowaniu na mokrej nawierzchni znajduje odzwierciedlenie w najwyższej kategorii A.
Opona ma niskie opory toczenia, przez co odznacza się imponującą, jak na model całoroczny z tej półki energooszczędnością, która zasłużyła na kategorię C. Z kolei dzięki wspomnianym technologiom redukcji hałasu, poziom jego emisji to jedyne 71 dB, w dodatku niemal niesłyszalne dla kierowcy.
Pirelli ręczy za najwyższą jakość, trwałość i wytrzymałość swojego ogumienia przez cały okres eksploatacji. Producent przewiduje 5 lat gwarancji na wady materiałowe, a także konstrukcyjne. W przypadku ujawnienia się wady, produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy. Klient może otrzymać również zwrot całości albo części poniesionych kosztów w zależności od stopnia wyeksploatowania.
Wystarczy trochę poszukać po forach, by znaleźć masę entuzjastycznych opinii na temat opon całorocznych Pirelli. Zazwyczaj należą one do zawodowych kierowców lub użytkowników aut o sportowym zacięciu i zamiłowaniu do dynamicznej jazdy.
Peany pochwalne wygłaszane są na temat niewiarygodnej przyczepności, a także doskonałej żywotności - co idealnie współgra z tym, czym powinna odznaczać się opona całoroczna oraz co chciało osiągnąć Pirelli tym modelem. Ze względu na swoją datę premiery (nowość 2019) na opinie kierowców na temat modelu P Zero All Season od Pirelli musimy jeszcze chwilę poczekać.
Wszystko wskazuje na to, że Pirelli P Zero All Season dołączy do grona renomowanych i bardzo udanych produkcji włoskiego koncernu. Posiada ku temu wszelkie niezbędne referencje, jak na członka wyśmienitej rodziny przystało. Przy tym jest to model łamiący stereotypy. Okazuje się, że opona całoroczna nie musi być przeznaczona tylko do małych miejskich kompaktów oraz samochodów, o których niemal nigdy nie można powiedzieć, że szybko jeżdżą.
Opony UHP dedykowane są dla kierowców nie przywykłych do oszczędzania na swoich pojazdach - jeden komplet zamiast dwóch nie jest do końca przekonującym argumentem. Jednak komfort i wygoda już tak! Najnowsza propozycja od Pirelli nie wymaga wizyty u wulkanizatora raz na pół roku oraz szukania przestrzeni do składowania dodatkowego kompletu opon, a w dodatku daje bardzo dużo radości w każdych warunkach, również na śniegu i lodzie.
Nazwa modelu P Zero All Season na boku opony
W przypadku prezentowanego modelu opon całorocznych, ilość kombinacji zapisu nazwy bieżnika jest szczególnie duża. Poniższe przykłady dotyczą formy zapisu członów („P”, "Zero", "All" oraz "Season") łącznie, rozdzielnie oraz w różnej kolejności. W efekcie otrzymujemy następujące warianty: