Przetestowałem 30 modeli opon letnich w rozmiarze 275/35 R18. Zobacz ranking 20 najlepszych (moim zdaniem) propozycji na nadchodzący sezon. Zapraszam na test opon letnich 275 35 R18.
Każdego roku przed rozpoczęciem sezonu letniego, ukazują się wyniki testów opon letnich przeprowadzonych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne (Auto Bild, GTU czy ADAC). Nie są one jednak w stanie sprawdzić opon w każdym rozmiarze. Dlatego przygotowałem ranking opon letnich w rozmiarze 275/35 R18 – od kilku lat nietestowanym przez żaden ze wspomnianych podmiotów.
Zestawienie powstało z myślą o wszystkich kierowcach i dlatego osiągi poszczególnych modeli nie są jedynym kryterium oceny. Chcąc stworzyć wartościową listę opon wartych uwagi, wykorzystałem znacznie szerszy zakres informacji o letnich modelach. Ranking zbudowany został w oparciu o wyniki profesjonalnych testów z lat ubiegłych, komentarze użytkowników ze stron internetowych, opinie z mediów społecznościowych, etykiety unijne, dane dostarczone przez producentów i średnie oceny wystawiane przez kierowców. W ten sposób lista jest znacznie bardziej obiektywna i dopasowana do potrzeb szerszego grona odbiorców. Przed prezentacją modeli w zestawieniu przypomnijmy sobie jeszcze jak w ogóle należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony.
Pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru opony (znajdziemy go między innymi na ścianie bocznej każdego modelu) to szerokość wyrażona w milimetrach (tutaj 275 mm). Druga z liczb to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 35% z 275). Ostatnia liczba (18) w rozmiarze opony oznacza średnicę felgi, na jaką powinna być zakładana i jest podawana w calach. Litera R w środku oznaczenia rozmiaru informuje, że mamy do czynienia z oponą radialną. Osnowa takich opon jest ułożona pod kątem 90 stopni. W porównaniu do konstrukcji diagonalnych takie modele są bardziej elastyczne i umożliwiają rozwijanie wyższych prędkości. To właśnie z tego powodu są montowane w autach osobowych, terenowych i dostawczych. Opony diagonalne mają bardziej wytrzymałe boki, ale zarazem wyższe opory toczenia, dlatego stosuje się je głównie w maszynach przemysłowych i rolniczych.
W celu przygotowania poniższego rankingu, 10 parametrów opony ocenianych było w skali od 1 (bardzo słaby) do 10 (bardzo dobry). W związku z tym, że wyniki w prestiżowych testach opon, długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni czy opinie kierowców, uważam za bardziej kluczowe dla zakupu i bezpieczeństwa parametry niż przykładowo spalanie paliwa, popularność modelu czy klasę opon - każdy z parametrów otrzymał odpowiednią wagę (ważność) od 5 do 30%. Maksymalna ocena końcowa, jaką mogła otrzymać opona wynosi 10 punktów.
1 miejsce # Łączna nota: 9.16/10
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Zwycięzcą rankingu opon letnich w rozmiarze 275/35 R18 została marka Goodyear ze swoim modelem Eagle F1 Asymmetric 5 uzyskując w rankingu końcowym 9.16 punktów na 10 możliwych. Ocenione parametry to m.in. premiera bieżnika mająca miejsce w 2019 roku (9.29 pkt), przynależność do klasy premium dała oponie Goodyear 10 punktów, generowany przy prędkości 80km/h hałas zewnętrzny na poziomie 73dB (7.03 punktów) czy opory toczenia odpowiedzialne za niskie spalanie paliwa - nota C (8.58 punktów).
2 miejsce # Łączna nota: 8.98/10
Hankook Ventus S1 evo3 K127
Drugie miejsce w teście zajęły opony Hankook Ventus S1 evo3 K127 zdobywając w sumie 8.98 punktów. Pod uwagę brane były m.in. długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni - ocena A (10 pkt), gwarancja dożywotnia, za którą Ventus S1 evo3 K127 otrzymał 10 punktów, generowany przy prędkości 80km/h hałas zewnętrzny na poziomie 73dB (7.03 punktów) czy przynależność do klasy premium dała oponie Hankook 10 punktów.
3 miejsce # Łączna nota: 8.88/10
Dunlop Sport Maxx RT 2
Najniższe miejsce na podium przypadło modelowi Sport Maxx RT 2 firmy Dunlop który z kolei otrzymał 8.88 punktów. Do ocenianych parametrów należało m.in. długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni - ocena A (10 pkt), przynależność do klasy premium dała oponie Dunlop 10 punktów, premiera bieżnika mająca miejsce w 2015 roku (6.45 pkt) czy popularność modelu sklasyfikowanego w TOP 3 na 30 (9.60 pkt).
4 miejsce # Łączna nota: 8.83/10
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
5 miejsce # Łączna nota: 8.79/10
6 miejsce # Łączna nota: 8.75/10
7 miejsce # Łączna nota: 8.66/10
8 miejsce # Łączna nota: 8.57/10
9 miejsce # Łączna nota: 8.52/10
10 miejsce # Łączna nota: 8.51/10
11 miejsce # Łączna nota: 8.39/10
12 miejsce # Łączna nota: 8.17/10
13 miejsce # Łączna nota: 8.09/10
14 miejsce # Łączna nota: 8.06/10
15 miejsce # Łączna nota: 8.04/10
Poniżej ranking najlepszych opon na lato z podziałem na 6 kategorii. W poszczególnych zestawieniach uwzględniłem wszystkie dostępne na rynku opony letnie w rozmiarze 275/35 R18.
TOP 10 opon letnich w rozmiarze 275/35 R18 charakteryzujących się najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Badanie przeprowadzono przy prędkości 80 km/h.
Zobacz najchętniej wybierane przez kierowców opony letnie w rozmiarze 275/35 R18. W tym zestawieniu kluczową rolę pełni popularność danego modelu. Może ona wynikać z stosunkowo niskiej ceny, bardzo dobrej jakości lub najlepszego stosunku ceny do jakości. Czasami niska popularność może wynikać ze zbyt krótkiej obecności modelu na rynku (nowość) lub wysokiej ceny.
Zobacz TOP 10 opon letnich 275/35 R18 charakteryzujących się najdłuższym okresem gwarancji producenta. Dla przypomnienia dodam, iż najkrótszy okres gwarancji dla opon wynosi 2 lata, najdłuższy - do momentu zużycia bieżnika do głębokości 1,6 mm (tzw. gwarancja dożywotnia).
Poniżej 3 moim zdaniem warte uwagi modele opon letnich omawianego rozmiaru. Kolejność bieżników jest zupełnie przypadkowa, a wybór uzależniony jest od możliwości finansowych oraz tego czego oczekujecie od opon.
Japońskie opony letnie premium Yokohama Advan Fleva V701 dedykowane są do aut miejskich, kompaktowych, sportowych, crossoverów i limuzyn. Kierunkowy bieżnik z nacięciami w kształcie litery V doskonale odprowadza wodę, dzięki czemu zapewnia fantastyczną przyczepność na mokrej nawierzchni i minimalizuje ryzyko występowania aquaplaningu. Konstrukcja zoptymalizowana została pod kątem zmniejszenia oporów toczenia i poprawy przeniesienia sił bocznych. Dzięki temu Yokohama Advan Fleva V701 to opona bardzo lubiana przez posiadaczy aut z silnikami o większej mocy i miłośników dynamicznej jazdy sportowej. Stosunkowo niska masa i mieszanka zapewniająca minimalizację strat energii umożliwiły stworzenie modelu gwarantującego ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin.
Opona letnia Michelin Pilot Sport 4 wyposażona została w asymetryczny bieżnik, zapewniający bezpieczeństwo na każdym rodzaju nawierzchni. Reakcyjna rzeźba bieżnika sprawia, że opona dynamicznie dostosowuje się do warunków, gwarantując doskonałą przyczepność. Zastosowanie szerokich rowków obwodowych i specjalnie zaprojektowanych rynien odprowadzających powoduje, że model Michelin Pilot Sport 4 bardzo dobrze radzi sobie na mokrym asfalcie. Efektywne przetłaczanie wody spod czoła opony pozwala uniknąć utraty przyczepności i minimalizuje ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Innowacyjne opasanie nylonowo-aramidowe powoduje, że opona szybkiej reaguje na ruchy układu kierowniczego, pozwalając poprawić precyzję prowadzenia i ułatwiając wykonywanie dynamicznych manewrów.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 to opona asymetryczna UHP zaprojektowana w celu zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa na mokrej i suchej nawierzchni. Kluczowe cechy modelu to krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, doskonałe prowadzenie na suchej drodze, wysoki komfort jazdy oraz minimalny poziom hałasu. W oponie Eagle F1 Asymmetric 5 zastosowano opatentowaną technologię Active Braking, której istotą jest zwiększenie powierzchni styku pod obciążeniem. Pozwoliło to na poprawę skuteczności hamowania o 4% w stosunku do opon poprzedniej generacji. Innowacyjna mieszanka zastosowana do produkcji opon pozwoliła na zwiększenie niezawodności kontaktu opony z mokrą nawierzchnią bez wpływu na trwałość. Szerokie rowki drenażowe odprowadzają wodę z powierzchni styku tak szybko jak to tylko możliwe. Ich specjalne ułożenie zwiększa skuteczność tego rozwiązania w walce z aquaplaningiem. Kąt nachylenia rowków w klockach bieżnika ma na celu zminimalizowanie zmian odkształcenia klocków podczas hamowania, co znacznie skraca odległość potrzebną do zatrzymania pojazdu.
Mam nadzieję, że powyższy ranking pozwoli wybrać najlepsze opony letnie w rozmiarze 275/35 R18. Przed ostatecznym zakupem warto przemyśleć swoje oczekiwania wobec opon, preferowany styl jazdy, miejsce użytkowania samochodu i jego moc (do małolitrażowego auta, które jeździ głównie po mieście nie zawsze warto montować topowe opony klasy premium). W taki sposób zapewnimy sobie bezpieczną i komfortową jazdę, a jednocześnie nie przepłacimy. Pamiętajmy też o wymianie opon przed sezonem letnim – jazda latem na oponach zimowych nie jest ani bezpieczna, ani ekonomiczna. Poniżej (dla przypomnienia) zestawienie najlepszego ogumienia letniego w rozmiarze 275/35 R18, tym razem w nieco skróconej formie.
Miejsce | Model opony | Ocena |
---|---|---|
1 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | 9.16 pkt. |
2 | Hankook Ventus S1 evo3 K127 | 8.98 pkt. |
3 | Dunlop Sport Maxx RT 2 | 8.88 pkt. |
4 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 | 8.83 pkt. |
5 | Fulda SportControl 2 | 8.79 pkt. |
6 | Michelin Pilot Sport 4 | 8.75 pkt. |
7 | Apollo Aspire XP | 8.66 pkt. |
8 | Falken Azenis FK510 | 8.57 pkt. |
9 | Yokohama Advan Fleva V701 | 8.52 pkt. |
10 | Pirelli P Zero | 8.51 pkt. |
11 | Nexen N'Fera SU1 | 8.39 pkt. |
12 | Yokohama Advan Sport V105 | 8.17 pkt. |
13 | Dunlop SP Sport 01 | 8.09 pkt. |
14 | Vredestein Ultrac Vorti | 8.06 pkt. |
15 | Michelin Pilot Sport 3 | 8.04 pkt. |
16 | Bridgestone Potenza RE050A | 8.01 pkt. |
17 | Federal 595 RS-RR | 7.93 pkt. |
18 | Michelin Pilot Sport PS2 | 7.90 pkt. |
19 | Nankang Sportnex AS-2+ | 7.82 pkt. |
20 | Continental ContiSportContact 3 | 7.76 pkt. |
Pozostałe testy opon letnich o średnicy 18 cali.