Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami letnimi firmy Barum w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Bravuris 3HM w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109 V XL, SUV, FR" w nazwie opony?
Barum Bravuris 3HM w rozmiarze 255/55 R18 109V to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami SUV. Oznaczenia 15406270000 oraz 4024063742833 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15406270000 |
EAN | 4024063742833 |
Producent | Barum |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Czechy |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Bravuris 3HM |
Poprzedni model | Bravuris 2 |
Następny model | Bravuris 5HM |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 13,47 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Zakończenie produkcji | 02.2019 |
Cena | ~ 288 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | SUV |
Pełna nazwa | Barum Bravuris 3HM 255/55 R18 109V XL SUV FR |
Opis modelu Bravuris 3HM jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Barum Bravuris 3HM 255/55 R18 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Porsche Cayenne (I FL), Porsche Cayenne (I), BMW X5 (E70 FL), VW Touareg (I) czy BMW X5 (F15). Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon letnich Barum Bravuris 3HM 255/55 R18 to 109 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1030 kg.
Opona letnia Barum Bravuris 3HM w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę E w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Barum Bravuris 3HM 255/55 R18 dał wynik 73 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 255 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 55% z 255, czyli 140,25 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
Bravuris 3HM w rozmiarze 255/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).
Opony firmy Barum pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Barum, Sava, Dębica, Dayton, Imperial, Goodride oraz Matador. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Barum Bravuris 3HM 255/55R18 109V na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające kryteria - opony 255/55 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony Bravuris 3HM (model) oraz 18 cali (średnica).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Barum (producent), letnie (sezon) oraz 255/55 R18 (rozmiar).
Barum to czeska marka opon klasy ekonomicznej, która należy do niemieckiego koncernu Continental i korzysta z jego nowatorskich rozwiązań technologicznych. Opony Barum powstają w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Europie, co przekłada się na ich wysoką jakość i niezawodność przez cały okres eksploatacji. Ogumienie marki łączy dobre osiągi z atrakcyjnymi cenami, co sprawia, że jest polecane przez tysiące kierowców i cenione przez ekspertów z organizacji i czasopism motoryzacyjnych.
Model Bravuris 3HM (Barum) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "109" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Na oponie znaleść można także oznaczenie SUV - opona przeznaczona do aut segmentu SUV.
Barum Bravuris 3HM 255/55 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to produkty, które są tworzone z myślą o zapewnieniu wysokiej przyczepności i sprawnego hamowania, a także komfortu jazdy i oszczędności paliwa w warunkach panujących na drogach w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni - w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. W oponach letnich (dzielących się na klasy budżetową, średnią i wyższą) stosowane są głównie bieżniki kierunkowe i asymetryczne. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja na opony Barum obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji opon lub do momentu, gdy bieżnik modelu osiągnie stan granicznego zużycia. Reklamacji podlegają wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami użytymi do ich produkcji. Jeśli wada zostanie ujawnione przed upływem 2 lat od daty sprzedaży, to wadliwy model zostanie wymieniony na nowy. Po tym okresie przysługuje dofinansowanie na zakup nowych opon marki (proporcjonalne do stopnia zużycia wadliwych).
Barum to czeska marka opon klasy ekonomicznej, nie dziwi zatem, że użytkownicy tego ogumienia w opiniach pozostawionych w Internecie na jego temat podkreślają przede wszystkim dobry stosunek jakości do ceny produktu. Zarówno uznane modele letnie Barum, jak i nowość Bravuris 5HM w opinii kierowców spełniają oczekiwania w czasie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Kierowcy piszą: "to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać, a chcą pragną się bezpiecznie na drodze".
Sezonowe testy opon przeprowadzane przez branżowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, na który model warto się zdecydować, jeżeli zależy nam na uzyskaniu określonych osiągów. Opony letnie Barum należące do klasy ekonomicznej z reguły plasują się w testach w środku stawki proponując stabilne zachowanie na suchej i mokrej jezdni, a także dobry stosunek jakości do ceny. Tak jest w przypadku nowości, modelu Bravuris 5HM sprawdzonego w 2019 roku przez Auto Navigator (13 miejsce w teście), a także Bravuris 3HM (9 miejsce), który został przetestowany w 2014 roku przez ACE.
Wyniki dotyczą modelu Bravuris 3HM.
Zobacz inne określenia opon Barum Bravuris 3HM 255/55 R18 109V XL SUV FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Bravuris 3HM), nazwy producenta (Barum), rozmiaru (255/55 R18), sezonu (opony letnie) oraz indeksów (109V XL, SUV) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Vredestein, Toyo, Goodyear oraz Hankook – kosztujące od 438 do 636 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", smycze do kluczy, kubki termiczne lub wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Barum to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Barum w rozmiarze 255/55 R18 XL, SUV (109V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 288 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 152 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 108 (12 rat) do 588 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 588 zł | 1 176 zł | 24 zł |
4 | 300 zł | 1 200 zł | 48 zł |
6 | 204 zł | 1 224 zł | 72 zł |
8 | 156 zł | 1 248 zł | 96 zł |
10 | 127 zł | 1 270 zł | 118 zł |
12 | 108 zł | 1 296 zł | 144 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Bravuris 3HM mogą być m.in. montaż w serwisie, ładowarki do telefonu na USB, mierniki ciśnienia oraz ramki do tablic rejestracyjnych.