Jednym z objawów, który może świadczyć o nieprawidłowej pracy rozrusznika, jest jego głośna praca bez kręcenia wałem korbowym. Informuje to kierowcę o prawdopodobnym uszkodzeniu mechanizmu sprzęgającego. Innym z objawów jest brak reakcji silnika na przekręcenie kluczyka w stacyjce. W pierwszej kolejności należy sprawdzić poziom naładowania akumulatora, a gdy ten pracuje prawidłowo, warto przyjrzeć się mechanizmowi zasilania oraz samej stacyjce. Awaria rozrusznika objawia się również charakterystycznym dźwiękiem uderzania metalu o metal bez kręcenia rozrusznikiem. W takiej sytuacji problem jest w kole zębatym rozrusznika, które uderza o koło zamachowe samochodu. Zbyt wolne kręcenie wałem korbowym również przyczynia się do braku możliwości uruchomienia silnika. Winy należy szukać w wirniku, stojanie, szczotkach, tulejach mocujących lub silniczku rozrusznika. Charakterystycznym objawem awarii jest też ciągła, trwająca po uruchomieniu pojazdu, praca rozrusznika. Świadczyć to może o uszkodzeniu przewodów lub zacinającym się mechanizmie sprzęgania. Cena naprawy i wymiany rozrusznika zawiera się w bardzo szerokich widełkach cenowych. Zależnie od liczby i elementów, które należy wymienić, waha się ona między 100 złotych a nawet 500 złotych. Finalnie cena może być jeszcze wyższa, w zależności od jakości montowanych części zamiennych i podzespołów.