Data publikacji:

Kleber Krisalp HP3. Propozycja na zimę od Kleber

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, czy opony zimowe firmy Kleber to dobry wybór? Z tym pytaniem boryka się dosyć spora liczba osób, które szukają dobrych opon zimowych, które nie tylko zapewnią im odpowiedni poziom bezpieczeństwa, ale również sprawią, że komfort jazdy ulegnie znaczącej poprawie. Dlatego też postanowiliśmy wyjść naprzeciw waszym pytaniom oraz sprawdzić, czym tak naprawdę charakteryzują się opony Kleber Krisalp HP3.

Dlaczego warto zaufać marce Kleber?

Zacznijmy od samego początku, a więc historii francuskiej marki Kleber. Marka ta została zapoczątkowana w 1910 roku jako jedna z części amerykańskiego koncernu Goodrich – na samym początku firma, oprócz produkcji opon, zajmowała się również produkcją różnego rodzaju wyrobów z gumy. Od tego czasu w historii tej marki na szczególną uwagę zasługują następujące daty:

  • 1921 rok– rozpoczęcie produkcji opony Souple Corde posiadającej bawełniany kord;
  • 1930 rok – start produkcji opon do francuskich wojskowych samolotów Potez 540;
  • 1935 rok – rozpoczęcie produkcji opon przeznaczonych do jazdy w terenie;
  • 1938 rok – firma zostaje wykupiona przez kapitał francuski, co z kolei oznacza oderwanie się jej od amerykańskiego koncernu Goodrich;
  • 1945 rok – zmiana nazwy firmy na Kleber-Colombes, połączona ze zmianą siedziby firmy, którą od tej pory jest Paryż;
  • 1947 rok – firma po raz pierwszy w swojej historii wypuszcza na rynek opony zimowe;
  • 1951 rok – firma wypuszcza na rynek opony bezdętkowe, które stają się swoistą rewolucją, jeżeli chodzi o technologie produkcji opon;
  • 1960 rok – powstają pierwsze opony radialne;
  • 1981 rok – firma wchodzi w skład koncernu Michelin, zachowując jednocześnie prawo do odrębności w ramach struktur koncernu.

Jak więc sami możecie zobaczyć, firma ma na swoim koncie po pierwsze – wieloletnie doświadczenie w produkcji opon, po drugie – wiele innowacyjnych rozwiązań.

Do jakiej klasy opon należą Kleber Krisalp HP3?

Kleber Krisalp HP3 to doskonały wręcz przykład klasy średniej. Z jednej strony są one stosunkowo tanie, z drugiej – zapewniają wysoki standard bezpieczeństwa oraz jazdy, o czym świadczą między innymi testy przeprowadzone przez magazyn Auto Bild. Można więc śmiało stwierdzić, że sprawdzą się one zarówno w autach typowo miejskich, które używamy na przykład do codziennego dojazdu do pracy, jak i też tych, którymi jedziemy w trasę, na przykład zimą w góry, jak chociażby SUV-y.

Jakie są wyniki testów opon Kleber Krisalp HP3?

Jeżeli chodzi o wyniki profesjonalnie przeprowadzonych testów, to tutaj również możemy mówić o bardzo dobrych wynikach. Przykładowo opony w rozmiarze 205/55 R16 zajęły w 2021 roku trzecie miejsce w teście opon zimowych przeprowadzonych przez magazyn Auto Bild, natomiast model 185/65 R15 w 2019 roku zajął drugie miejsce w testach przeprowadzonych przez TCS, ADAC oraz ÖAMTC.

Do jego głównych zalet według testów możemy zaliczyć:

  • dobre hamowanie na mokrej oraz oblodzonej nawierzchni,
  • bardzo dobra przyczepność na mokrej oraz oblodzonej nawierzchni,
  • stosunkowo niski poziom generowanego hałasu.

Niestety model ten nie jest też pozbawiony wad, do których należą:

  • stosunkowo kiepska przyczepność na suchej nawierzchni,
  • duże opory toczenia, które przekładają się na zwiększone zużycie paliwa,
  • stosunkowo długa droga hamowania na mokrej nawierzchni, aczkolwiek mieści się ona w granicach dopuszczalnych norm.

Etykieta unijna

Prezentowany model bardzo dobrze wypada na unijnych etykietach. W przykładowym rozmiarze 205/55 R16 otrzymał klasę B w testach hamowania na mokrej nawierzchni. Jest to bardzo dobry wynik, którym model Krisalp HP3 może konkurować nawet z oponami klasy premium. Deklaracje producenta o poprawionych osiągach na mokrej drodze okazały się tu zgodne z prawdą (warto wspomnieć, że poprzedni model w tym obszarze miał klasę C).

Pod kątem oporów toczenia jest trochę gorzej - omawiana opona otrzymała klasę E. Pamiętajmy jednak, że jest to model zimowy, więc oszczędność paliwa nie jest tu najważniejsza - producent postanowił skupić się głównie na bezpieczeństwie i nie należy mieć mu tego za złe.

Jednak co ciekawe, Kleber Krisalp HP3 bardzo dobrze wypada także pod kątem komfortu podróżowania. Pomiary hałasu zewnętrznego pozwoliły na przyznanie modelowi 1 fali (68db) na etykiecie. Oznacza to, że omawiana przeze mnie opona jest bardzo cicha.

Gwarancja na opony Kleber Krisalp HP3

Przynależność marki Kleber do koncernu Michelin oznacza, że warunki gwarancji są takie same jak w przypadku giganta z Clermont-Ferrand. Firma słynie ze swojego doskonałego traktowania klientów i oferuje gwarancję, która zdecydowanie wyróżnia ją wśród konkurencji.

Na opony Kleber otrzymujemy dożywotnią gwarancję - 10 lat od daty produkcji lub do momentu całkowitego zużycia bieżnika w zależności od tego, co nastąpi szybciej. Gdy wada opon ujawni się w ciągu 2 lat od zakupu, to zostaną one wymienione na nowe. W późniejszym okresie możemy otrzymać rekompensatę proporcjonalną do stopnia zużycia wadliwego modelu.

Porównanie do poprzedniej wersji

Omawiany model pojawił się na rynku jako następca Klebera Krisalp HP2. Według badań przeprowadzonych przez producenta nowsza wersja charakteryzuje się 8% krótszą (około 1 metr) drogą hamowania na oblodzonej nawierzchni. Lepsze osiągi udało się także wypracować pod kątem prowadzenia na wodzie - tutaj droga hamowania została skrócona o 2,2 metra.

Z kolei odporność na aquaplaning wzrosła o 15% na prostej i o 13% na zakrętach. Trzeba przy tym napisać, że testy porównawcze zostały przeprowadzone w rozmiarze 205/55 R16 91H. W innych rozmiarach mogą pojawić się niewielkie różnice.

Jakie są opinie użytkowników na temat opon Kleber Krisalp HP3?

Jeżeli chodzi o opinie użytkowników na temat opon Kleber Krisalp HP3, to można śmiało stwierdzić, że są one bardzo dobre. Przykładowo model Hp3 205/55 R16 91H, dostępny na portalu Ceneo.pl, zebrał średnią ocen na poziomie 4,8/5. Według użytkowników opon Kleber Krisalp HP3, do ich głównych zalet możemy zaliczyć między innymi:

  • stosunkowo niski poziom generowanego hałasu,
  • dosyć dobrą przyczepność,
  • wytrzymałość, dzięki której posłużą nam one bez większego problemu przez kilka sezonów.
"Opony Kleber polecił mi znajomy, który od lat jeździ albo na nich albo na Michelinach. Twierdził, że nigdy go nie zawiodły, więc nie ma powodu do zmiany producenta na innego. Postanowiłem go posłuchać i zdecydowałem się na wybór modelu HP3. Na pierwszy rzut oka opony są dobrze wykonane, podczas jazdy nie sprawiają żadnych problemów, nie wibrują przy wyższych prędkościach. Na śniegu rusza się bez problemu, jazda w trasie nawet podczas intensywnych opadów deszczu jest stabilna - nie jestem zmuszony do mocnego zwolnienia. Z opon jest zadowolony - są warte wydanych na nie pieniędzy" - kierowca podpisany jako Wróblewski.
"Zwykle kupuję opony klasy średniej, bo można je dostać w dobrej cenie, a ufam im bardziej niż budżetom. Tym razem padło na Klebera, bo nie mam ulubionej marki - lubię testować i porównywać. Opony są dobre - nie miałem na nich żadnego groźnego zdarzenia. Koła nie buksują, można śmiało jeździć podczas deszczu. Zużycie na przyzwoitym poziomie. Polecam!" - użytkownik, który przedstawił się jako "Niezdecydowany".

W jakich rozmiarach są produkowane opony Kleber Krisalp HP3?

Opony te są produkowane w 88 rozmiarach, dla felg od 14 do 19 cali.

Felgi o rozmiarze 14 cali:

  • 155/65
  • 165/65
  • 165/70
  • 175/65
  • 175/70
  • 185/55
  • 185/60
  • 185/65
  • 185/70
  • 195/65

Felgi o rozmiarze 15 cali:

  • 165/60
  • 165/65
  • 175/65
  • 185/55
  • 185/60
  • 185/65
  • 195/50
  • 195/55
  • 195/60
  • 195/65
  • 205/65

Felgi o rozmiarze 16 cali:

  • 195/45
  • 195/50
  • 195/55
  • 195/60
  • 205/45
  • 205/55
  • 205/60
  • 215/55
  • 215/60
  • 215/65
  • 225/55
  • 225/60

Felgi o rozmiarze 17 cali:

  • 205/40
  • 205/45
  • 205/50
  • 205/55
  • 215/40
  • 215/45
  • 215/50
  • 215/55
  • 215/60
  • 215/65
  • 225/45
  • 225/50
  • 225/55
  • 235/45
  • 235/55
  • 245/45

Felgi o rozmiarze 18 cali:

  • 215/50
  • 215/55
  • 225/40
  • 225/45
  • 235/40
  • 235/45
  • 235/50
  • 245/40
  • 245/45

Felgi o rozmiarze 19 cali:

  • 205/55
  • 235/35
  • 235/40
  • 245/40
  • 255/35
  • 255/40

Można więc śmiało powiedzieć, że opony Kleber Krisolap HP3 pasują niemalże do każdego typu auta osobowego lub dostawczego.

Dane techniczne

  • Klasa – średnia
  • Producent – Kleber
  • Koncern – Michelin
  • Bieżnik – Krisalp HP3
  • Poprzednia wersja – Krisalp HP2
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – symetryczny, kierunkowy
  • Przeznaczenie – samochody osobowe
  • Gwarancja – do osiągnięcia przez bieżnik głębokości 1,6 mm
  • Średnica felgi – od 15 do 18 cali
  • Ilość wariantów – 37
  • Sezon – opony zimowe
  • Data produkcji - od 2016 roku
  • Cena – od 169 zł za sztukę (rozmiar 175/65 R15)

Inne nazwy bieżnika Krisalp HP3

  • Krisalp HP III (trójka cyframi rzymskimi)
  • Kleber Krisalp 3 (bez oznaczenia „HP” w nazwie bieżnika)
  • Krisalp HP-3 (słowo „HP3” pisane z myślnikiem)
  • Kleber Krisalp HP 3 (słowo „HP3” pisane ze spacją)
  • Kleber HP3 (bez słowa „Krisalp”)
8 komentarzy
  1. Kamil | 06.02.2019 17:45
    Mam mieszane uczucia. Z jednej strony dobrze ciągną na śniegu. Z drugiej strony nienajlepsze hamowanie na mokrym śniegu. No i praktycznie cały czas pracujący ESP przy gorszych warunkach. Poprzednio miałem na tym samym samochodzie Vredestein snowrac 3 i były lepsze pod każdym względem oprócz głośności, ale i trochę droższe. Klebery nie są złe, ale do warunków górzystych i wymagających lepiej kupić coś lepszego. Nadają się bardzo dobrze na tereny równinne i w trasy.
  2. Marek | 18.01.2018 12:03
    Kleber Krisalp HP3 Zakupiliśmy do aut w firmie właśnie te opony i jak na razie wszyscy są zadowoleni. Po przejechaniu na nich około 3tyś km odczucia są super . Nawet sam ostatnio podjeżdżając pod oblodzoną górę inni się ślizgali a ja na tych oponach normalnie wjechałem bez problemu. Zakupiłem również do prywatnego auta ze względów że sprawdziły się w firmie. Polecam w 100%
  3. Damiano! | 10.10.2017 21:36
    Mam Nokiany WR D4 w drugim samochodzie - ani razu zeszłego roku nie odmówiły posłuszeństwa podczas podjazdu po głębszym, czy też mocno ubitym śniegu pod stromą górkę. Kupione dla żony po to aby przełamała strach jeżdżenia w zimie i to był strzał w dziesiątkę, w końcu poczuła się pewniej gdy warunki są czasem mega ciężki u nas, jak drogowcy nie odśnieżają nawet 2-3 dni. Minus tych nokianów to są średnie na mokrej drodze zwłaszcza jeśli chodzi o hamowanie, tak to bardzo ciekawe opony zwłaszcza na śnieg tak jak kolega wyżej pisał. Dziś założyłem Klebery Krisalp HP3 o które pytałem. ( WR D4 w tym rozmiarze kosztowały ok. 1200zł ) gdzie HP3 850zł stąd taki wybór tym bardziej że to auto dużo nie jeździ. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów po mokrej drodze, gdy padał deszcz pierwsze wrażenia jakie odczułem na + to: - Rewelacyjna droga hamowania na mokrym. Jestem miło zaskoczony. - Pokonywanie większych kałuż przy prędkości ok. 80km/h jest wręcz nie odczuwalne. - Bardzo przyjemny komfort jazdy, fajnie wybierają nierówności. - Są mega CICHE ! Chyba najcichsze opony jakie miałem. - Prowadzenie na mokrym wydaje mi się przyzwoite, nie mam się do czego przyczepić, choć ciężko ten parametr ocenić po przejechaniu tych kilkunastu kilometrów. - Przy dynamicznej jeździe na mokrym, ostrzejszym wejściu w zakręt z wciśniętym pedałem gazu potrafią stracić trakcję ale to raczej normalne, nie kupuje się nowych opon w dodatku zimowych do szalenia po drodze, nie o to w tym chodzi. Dla jeżdżącego z głową w warunkach deszczowych na pewno świetnie się sprawdzą. Teraz czekam na śnieg - postaram się pamiętać i zdać relację jak sprawują się w warunkach zimowych, bo ja kupiłem je trochę w ciemno i skusiła mnie cena oraz jakiś przeczytany test ADAC czy AutoBlid bliźniaczego modelu BF Goodrich Winter 2. Opony które założyłem są w rozmiarze 195/60 R15
    1. Edmund | 12.01.2018 23:11
      Po takiej wypowiedzi, uważam że te Nokiany widział pan tylko na zdjęciu lub zapłacono panu za te bzdury. Opony te są rewelacyjne na mokrym asfalcie i na ostrych zakrętach. Na śniegu niestety są beznadziejne (nie są w stanie wciągnąć Passata na niewielkie wzniesienia).
  4. Damiano! | 03.10.2017 20:00
    Co wybrać do jazdy w Południowej Polsce - Kleber HP3 czy Uniroyal MS 77 ? Dodam, że drogi mam bardzo często nieodśnieżone, oblodzone, do tego dochodzi stromy podjazd do domu, gdzie na 5 letnich Continentalach zdarzyło mi się w zeszłym roku już nie wyjechać...
    1. Tom | 27.09.2019 17:09
      Uniroyal - nigdy więcej... Albo mam pecha (i to dużego), albo coś z tymi oponami jest nie tak. Piwerwsze 4 szt. kupione (rainsporty 3) po dwóch latach strzeliła mi opona (zużycie 15%) - producent zlał reklamację. Dokupiłem 2 szt. nowe... i znów to samo... strzliła mi tym razem tylnia (zużycie ok 25%). Wymieniłem wszystkie 4 opony... a Continentalowi (marka Uniroyal) dziękuję na zawsze - na mnie nie zarobią - dwa razy reklamowane, dwa razy odrzucone... jazda po autostradach i mieście.
    2. Łukasz Wulkanista | 06.10.2017 10:19
      Klebery HP3 lub Nokiany WR D4. Te drugie właśnie są typowo oponami śniegowymi.
  5. saczi | 27.09.2017 20:55
    Jakie zimówki do Astry K 125KM; 205/55 R16? Moje typy: kleber HP3 Continental ts860 408 Michelin alpin5? Frigo HP2 Wymagania to dobra trakcja na mokrym przede wszystkim Mieszkam na południu PL, więc nie jest płasko jak w wawie. Znam Frigo 2 i spełniły swoje zadanie w 2 samochodach. Teraz do nowego auta chcę coś lepszego. Nie bez przyczyny posta piszę w opisie Klebera ... ;)