Data modyfikacji:

Kleber Krisalp HP3 - najnowsza propozycja na zimę od Klebera

Autor: Łukasz Wulkanista

Symbolem marki Kleber jest pies bokser. Ma on symbolizować spokój i bezpieczeństwo. Z kolei jej dawny slogan reklamowy mówił, że "gryzą asfalt". Czy tak samo jest w przypadku zimowego modelu Krisalp HP3? Przekonajmy się sami! Na początku warto wspomnieć, że marka Kleber jest częścią grupy Michelin. Korzysta z dopracowanych rozwiązań technologicznych francuskiego koncernu i oferowana jest kierowcom, którzy jednocześnie chcą zaoszczędzić na oponach i poszukują osiągów nieco wyższych od przeciętnych. Z tego względu marka Kleber jest pozycjonowana w klasie średniej. Jakie rozwiązania technologiczne zastosował w niej producent?

Kleber Krisalp HP3

Spis treści:

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Etykieta EU
  5. Gwarancja
  6. Porównanie do modelu Krisalp HP2
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie
  10. Dane techniczne

Technologia / Zastosowane rozwiązania

Prezentowane opony zostały wyposażone w kierunkową rzeźbę bieżnika, która zapewnia najlepsze odprowadzanie wody i błota pośniegowego, co w zimowych warunkach ma kluczowe znaczenie. Zapewnia to ochronę przed niebezpiecznym zjawiskiem aquaplaningu i utratą panowania nad samochodem, np. w wyniku szybszego wjechania w kałużę (zjawisko to zawsze występuje przy wyższej prędkości). Jest to zasługa specjalnych kanałów określanych jako "Toboggan". Na powierzchni opon Kleber Krisalp HP3 znajdziemy bardzo gęstą sieć lameli (drobnych nacięć), które wgryzają się w śnieg i oblodzoną drogę. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania oraz ułatwia ruszanie w typowo zimowych warunkach. Przyczepność na lodzie dodatkowo poprawia nowoczesna mieszanka gumowa na bazie elastomerów funkcjonalnych. Jest ona również odporna na zmiany temperatur - zachowuje swoje właściwości w ich szerokim zakresie, dlatego nagłe ocieplenie czy nadejście mrozów nie będzie zaskakujące. W oponach Kleber Krisalp HP3 postawiono przede wszystkim na osiągi decydujące o bezpieczeństwie, ale warto wspomnieć, że według etykiet komfort podróżowania na tych oponach również stoi na wysokim poziomie - o tym jednak w dalszej części artykułu.

Krisalp HP3 w testach opon zimowych

Kleber Krisalp HP3 jest stosunkowo nowym modelem na rynku i nie został jeszcze przetestowany przez czasopisma i organizacje motoryzacyjne. Warto jednak podać przykładowe wyniki w testach poprzednika - w końcu jest jego ulepszoną wersją, co pokazują etykiety i wewnętrzne testy producenta. Krisalp HP2 zajął przykładowo 6. miejsce na 12 w teście opon ADAC z 2010 roku, 9. pozycję na 50 w teście hamowania na mokrej nawierzchni oraz 10. miejsce na 15 w całościowym teście opon zimowych (oba przeprowadzone przez "Auto Bild" w 2013 roku). Jako mocne strony poprzednika podano dobre zachowanie na zaśnieżonych i suchych nawierzchniach, dobrą odporność na zużycie i ogólny dobry stosunek ceny do jakości. Za przeciętne uznano zachowanie na mokrej drodze. Biorąc pod uwagę, że w nowszym modelu HP3 parametr ten został poprawiony, należy uznać omawiane przez nas opony za zoptymalizowane pod każdym względem. Z tego względu porównanie Klebera Krisalp HP3 do testów starszego modelu jest tutaj w pełni uzasadnione.

Etykieta dla rozmiaru 205/55 R16

Prezentowany model bardzo dobrze wypada na unijnych etykietach. W przykładowym rozmiarze 205/55 R16 otrzymał klasę B w testach hamowania na mokrej nawierzchni. Jest to bardzo dobry wynik, którym model Krisalp HP3 może konkurować nawet z oponami klasy premium. Deklaracje producenta o poprawionych osiągach na mokrej drodze okazały się tu zgodne z prawdą (warto wspomnieć, że poprzedni model w tym obszarze miał klasę C). Pod kątem oporów toczenia jest trochę gorzej - omawiana opona otrzymała klasę E. Pamiętajmy jednak, że jest to model zimowy, więc oszczędność paliwa nie jest tu najważniejsza - producent postanowił skupić się głównie na bezpieczeństwie i nie należy mieć mu tego za złe. Jednak co ciekawe, Kleber Krisalp HP3 bardzo dobrze wypada także pod kątem komfortu podróżowania. Pomiary hałasu zewnętrznego pozwoliły na przyznanie modelowi 1 fali (68db) na etykiecie. Oznacza to, że omawiana przeze mnie opona jest bardzo cicha.

Gwarancja na opony Kleber Krisalp HP3

Przynależność marki Kleber do koncernu Michelin oznacza, że warunki gwarancji są takie same jak w przypadku giganta z Clermont-Ferrand. Firma słynie ze swojego doskonałego traktowania klientów i oferuje gwarancję, która zdecydowanie wyróżnia ją wśród konkurencji. Na opony Kleber otrzymujemy dożywotnią gwarancję - 10 lat od daty produkcji lub do momentu całkowitego zużycia bieżnika w zależności od tego, co nastąpi szybciej. Gdy wada opon ujawni się w ciągu 2 lat od zakupu, to zostaną one wymienione na nowe. W późniejszym okresie możemy otrzymać rekompensatę proporcjonalną do stopnia zużycia wadliwego modelu.

Porównanie do poprzedniej wersji

Omawiany model pojawił się na rynku jako następca Klebera Krisalp HP2. Według badań przeprowadzonych przez producenta nowsza wersja charakteryzuje się 8% krótszą (około 1 metr) drogą hamowania na oblodzonej nawierzchni. Lepsze osiągi udało się także wypracować pod kątem prowadzenia na wodzie - tutaj droga hamowania została skrócona o 2,2 metra. Z kolei odporność na aquaplaning wzrosła o 15% na prostej i o 13% na zakrętach. Trzeba przy tym napisać, że testy porównawcze zostały przeprowadzone w rozmiarze 205/55 R16 91H. W innych rozmiarach mogą pojawić się niewielkie różnice.
Bieżnik modelu Krisalp HP3 z bliska

Kleber Krisalp HP3 - opinie kierowców

Komentarze kierowców na temat użytkowanych przez nich opon potrafią być bardzo pomocne podczas podejmowania decyzji o zakupie. Poniżej przytaczam przykładowe opinie, których w Internecie można znaleźć bardzo dużo. Warto zapoznać się z nimi szukając opon zimowych do swojego auta.
"Opony Kleber polecił mi znajomy, który od lat jeździ albo na nich albo na Michelinach. Twierdził, że nigdy go nie zawiodły, więc nie ma powodu do zmiany producenta na innego. Postanowiłem go posłuchać i zdecydowałem się na wybór modelu HP3. Na pierwszy rzut oka opony są dobrze wykonane, podczas jazdy nie sprawiają żadnych problemów, nie wibrują przy wyższych prędkościach. Na śniegu rusza się bez problemu, jazda w trasie nawet podczas intensywnych opadów deszczu jest stabilna - nie jestem zmuszony do mocnego zwolnienia. Z opon jest zadowolony - są warte wydanych na nie pieniędzy" - kierowca podpisany jako Wróblewski.
"Zwykle kupuję opony klasy średniej, bo można je dostać w dobrej cenie, a ufam im bardziej niż budżetom. Tym razem padło na Klebera, bo nie mam ulubionej marki - lubię testować i porównywać. Opony są dobre - nie miałem na nich żadnego groźnego zdarzenia. Koła nie buksują, można śmiało jeździć podczas deszczu. Zużycie na przyzwoitym poziomie. Polecam!" - użytkownik, który przedstawił się jako "Niezdecydowany".


Parametry opony

Porównałem kilka moich zdaniem najważniejszych cech opon zimowych, przydzielajac każdemu z kryteriów ocenę od 1 do 10. Wśród baranych parametrów są m.in. zachowanie na śniegu, przyczepność na mokrej nawierzchni, atrakcyjność cenowa czy komfort jazdy. Wynik jest moją subiektywną oceną modelu, w porównaniu do innych opon na rynku.

Podsumowanie

Pisząc o oponach Kleber Krisalp HP3 nie sposób było uniknąć ciągłych porównań z poprzednikiem HP2. Pokazało to jednak, że nowszy model jest szczególnie warty zakupu. Starsze opony także były godne polecenia, ale w tym przypadku dodatkowo zostały wyeliminowane ich słabsze strony. Kupując model Kleber Krisalp HP3 otrzymujemy dopracowany produkt, który zapewni nam bezpieczną i spokojną jazdę w zróżnicowanych zimowych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu komfortu i przystępnej ceny. Kleber Krisalp HP3 to bez wątpienia jedna z najlepszych opon zimowych klasy średniej.

Kleber Krisalp HP3 w pełnej okazałości

Dane techniczne

  • Klasa – średnia
  • Producent – Kleber
  • Koncern – Michelin
  • Bieżnik – Krisalp HP3
  • Poprzednia wersja – Krisalp HP2
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – symetryczny, kierunkowy
  • Przeznaczenie – samochody osobowe
  • Gwarancja – do osiągnięcia przez bieżnik głębokości 1,6 mm
  • Średnica felgi – od 15 do 18 cali
  • Ilość wariantów – 37
  • Sezon – opony zimowe
  • Data produkcji - od 2016 roku
  • Cena – od 169 zł za sztukę (rozmiar 175/65 R15)

Inne nazwy bieżnika Krisalp HP3

  • Krisalp HP III (trójka cyframi rzymskimi)
  • Kleber Krisalp 3 (bez oznaczenia „HP” w nazwie bieżnika)
  • Krisalp HP-3 (słowo „HP3” pisane z myślnikiem)
  • Kleber Krisalp HP 3 (słowo „HP3” pisane ze spacją)
  • Kleber HP3 (bez słowa „Krisalp”)
Zobacz również

8 komentarzy
  1. Kamil | 06.02.2019 17:45
    Mam mieszane uczucia. Z jednej strony dobrze ciągną na śniegu. Z drugiej strony nienajlepsze hamowanie na mokrym śniegu. No i praktycznie cały czas pracujący ESP przy gorszych warunkach. Poprzednio miałem na tym samym samochodzie Vredestein snowrac 3 i były lepsze pod każdym względem oprócz głośności, ale i trochę droższe. Klebery nie są złe, ale do warunków górzystych i wymagających lepiej kupić coś lepszego. Nadają się bardzo dobrze na tereny równinne i w trasy.
  2. Marek | 18.01.2018 12:03
    Kleber Krisalp HP3 Zakupiliśmy do aut w firmie właśnie te opony i jak na razie wszyscy są zadowoleni. Po przejechaniu na nich około 3tyś km odczucia są super . Nawet sam ostatnio podjeżdżając pod oblodzoną górę inni się ślizgali a ja na tych oponach normalnie wjechałem bez problemu. Zakupiłem również do prywatnego auta ze względów że sprawdziły się w firmie. Polecam w 100%
  3. Damiano! | 10.10.2017 21:36
    Mam Nokiany WR D4 w drugim samochodzie - ani razu zeszłego roku nie odmówiły posłuszeństwa podczas podjazdu po głębszym, czy też mocno ubitym śniegu pod stromą górkę. Kupione dla żony po to aby przełamała strach jeżdżenia w zimie i to był strzał w dziesiątkę, w końcu poczuła się pewniej gdy warunki są czasem mega ciężki u nas, jak drogowcy nie odśnieżają nawet 2-3 dni. Minus tych nokianów to są średnie na mokrej drodze zwłaszcza jeśli chodzi o hamowanie, tak to bardzo ciekawe opony zwłaszcza na śnieg tak jak kolega wyżej pisał. Dziś założyłem Klebery Krisalp HP3 o które pytałem. ( WR D4 w tym rozmiarze kosztowały ok. 1200zł ) gdzie HP3 850zł stąd taki wybór tym bardziej że to auto dużo nie jeździ. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów po mokrej drodze, gdy padał deszcz pierwsze wrażenia jakie odczułem na + to: - Rewelacyjna droga hamowania na mokrym. Jestem miło zaskoczony. - Pokonywanie większych kałuż przy prędkości ok. 80km/h jest wręcz nie odczuwalne. - Bardzo przyjemny komfort jazdy, fajnie wybierają nierówności. - Są mega CICHE ! Chyba najcichsze opony jakie miałem. - Prowadzenie na mokrym wydaje mi się przyzwoite, nie mam się do czego przyczepić, choć ciężko ten parametr ocenić po przejechaniu tych kilkunastu kilometrów. - Przy dynamicznej jeździe na mokrym, ostrzejszym wejściu w zakręt z wciśniętym pedałem gazu potrafią stracić trakcję ale to raczej normalne, nie kupuje się nowych opon w dodatku zimowych do szalenia po drodze, nie o to w tym chodzi. Dla jeżdżącego z głową w warunkach deszczowych na pewno świetnie się sprawdzą. Teraz czekam na śnieg - postaram się pamiętać i zdać relację jak sprawują się w warunkach zimowych, bo ja kupiłem je trochę w ciemno i skusiła mnie cena oraz jakiś przeczytany test ADAC czy AutoBlid bliźniaczego modelu BF Goodrich Winter 2. Opony które założyłem są w rozmiarze 195/60 R15
    1. Edmund | 12.01.2018 23:11
      Po takiej wypowiedzi, uważam że te Nokiany widział pan tylko na zdjęciu lub zapłacono panu za te bzdury. Opony te są rewelacyjne na mokrym asfalcie i na ostrych zakrętach. Na śniegu niestety są beznadziejne (nie są w stanie wciągnąć Passata na niewielkie wzniesienia).
  4. Damiano! | 03.10.2017 20:00
    Co wybrać do jazdy w Południowej Polsce - Kleber HP3 czy Uniroyal MS 77 ? Dodam, że drogi mam bardzo często nieodśnieżone, oblodzone, do tego dochodzi stromy podjazd do domu, gdzie na 5 letnich Continentalach zdarzyło mi się w zeszłym roku już nie wyjechać...
    1. Tom | 27.09.2019 17:09
      Uniroyal - nigdy więcej... Albo mam pecha (i to dużego), albo coś z tymi oponami jest nie tak. Piwerwsze 4 szt. kupione (rainsporty 3) po dwóch latach strzeliła mi opona (zużycie 15%) - producent zlał reklamację. Dokupiłem 2 szt. nowe... i znów to samo... strzliła mi tym razem tylnia (zużycie ok 25%). Wymieniłem wszystkie 4 opony... a Continentalowi (marka Uniroyal) dziękuję na zawsze - na mnie nie zarobią - dwa razy reklamowane, dwa razy odrzucone... jazda po autostradach i mieście.
    2. Łukasz Wulkanista | 06.10.2017 10:19
      Klebery HP3 lub Nokiany WR D4. Te drugie właśnie są typowo oponami śniegowymi.
  5. saczi | 27.09.2017 20:55
    Jakie zimówki do Astry K 125KM; 205/55 R16? Moje typy: kleber HP3 Continental ts860 408 Michelin alpin5? Frigo HP2 Wymagania to dobra trakcja na mokrym przede wszystkim Mieszkam na południu PL, więc nie jest płasko jak w wawie. Znam Frigo 2 i spełniły swoje zadanie w 2 samochodach. Teraz do nowego auta chcę coś lepszego. Nie bez przyczyny posta piszę w opisie Klebera ... ;)
opona zimowa

Falken Eurowinter HS01. Charakterystyka opony, testy, opinie

2022-08-08
Japońska marka Falken zasłynęła z produkcji opon sportowych. Wraz ze wzrostem zainteresowania ich produktami rozszerzyli gamę swoich produktów o opony użytku codziennego. Pozostali jednak przy najlepszych i najnowszych technologiach, które opracowywane są dla ich pierwszych opon przeznaczonych na tory sportowe. Mimo przynależności ich ogumienia do klasy średniej, wykazują osiągi i parametry lepsze niż nie jeden model opon premium czy ultra high performance.
opona zimowa

Nexen Winguard Sport 2. Charakterystyka opony, testy, opinie

2022-08-07
Nexen to koreański producent opon samochodowych, który jeszcze kilka lat temu nie był rozpoznawalny, lub co najwyżej kojarzył się z alternatywnym, chińskim ogumieniem. Bardzo szybko zyskał jednak popularność i podbija europejski rynek motoryzacyjny. Jest to świetny przykład tego, że ulepszony model zimowych opon samochodowych wciąż może kosztować niewiele. Dziś opiszemy model Nexen Winguard Sport 2, który jest drugą odsłoną tej gamy opon marki Nexen, które podbijają serca kierowców w Europie.
opona zimowa

Vredestein Wintrac. Charakterystyka opony

2022-08-06
Vredestein Wintrac to produkt holenderskiej marki opon, która bardzo dobrze spisuje się w produkcji specjalistycznych opon. Wspomniany model jest godnym reprezentantem zimowego ogumienia marki premium. Najnowsze opony Vredestein Wintrac to zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu doskonałej przyczepności na oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Do produkcji wykorzystano najnowsze technologie, które przyniosły sukces opisywanemu modelowi opon czyniąc je niezwykle polecanymi oponami zimowymi. Dostępne są w rozmiarach 15 i 16 cali, czyli najczęściej spotykanymi średnicami kół samochodowych, dzięki czemu uznać można je za bardzo uniwersalne. Dla posiadaczy samochodów o większej mocy, które wymagają większego i szerszego ogumienia holenderska marka stworzyła ten model w wersji Wintrac PRO.
uniroyal winter expert

Uniroyal WinterExpert. Charakterystyka, opinie, testy

2022-08-04
Uniroyal WinterExpert to następca modelu produkowanego od 2012 roku, czyli Uniroyal MS Plus 77. Nowe opony zimowe amerykańskiego producenta pojawiły się na rynku w 2021 roku, budząc ciekawość wśród nabywców. Jaka jest charakterystyka opon Uniroyal WinterExpert i jakie są jej najmocniejsze strony? Oto garść najważniejszych informacji o nowym produkcie marki Uniroyal.
opona zimowa

Opony zimowe na sezon 2022/2023

2022-07-17
W Polsce wciąż jest całe mnóstwo kierowców, którzy nie przejmują się wymianą opon na zimowe. Wiąże się to z niemałym wydatkiem na nowy, dodatkowy komplet opon, wymaga dodatkowego miejsca na przechowanie oraz może generować problemy z wymianą i montażem. Jednak jeżeli mieszkasz w miejscu, gdzie zima daje się odczuć lub dużo podróżujesz podczas zimowego sezonu, zmiana opon na te, przystosowane do zimowej jazdy może być niezbędna. Szybko przekonasz się, że komfort, bezpieczeństwo oraz osiągi znacznie się poprawią, w porównaniu z wielosezonowymi modelami, a szczególnie z letnimi. Zobacz, jakie opony zimowe na sezon 2022/2023 warto wybrać.
opona zimowa

Czy opony zimowe są obowiązkowe w Polsce?

2022-06-30
Zmiana opon letnich na zimowe to coś oczywistego dla większości kierowców. Nie bez powodu w okolicach października czy listopada można spędzić sporo czasu w kolejce do wulkanisty. Znaczna część posiadaczy aut ma w zapasie właśnie opony zimowe, które zakłada, gdy tylko pojawi się pierwszy śnieg. Czy jednak zmiana opon to konieczność? Czy opony zimowe są obowiązkowe w Polsce? Od kiedy należy jeździć na oponach zimowych? Na te i inne pytania odpowiadamy w niniejszym artykule.