Opony Nokian kojarzą się przede wszystkim z ogumieniem zimowym. Tak było zawsze i skojarzenia te nie są pozbawione sensu. Firma mieści się bowiem w mroźnej Finlandii, a konkretnie w miejscowości Nokia. Nic dziwnego, że zimówki tej marki należą do jednych z najlepszych na świecie. Trudne warunki od około 115 lat zmuszały fińską firmę do tworzenia ogumienia odpowiadającego na wyjątkowe potrzeby lokalnych kierowców. Efektem były pierwsze w historii opony zimowe (1934 rok). Gdy dotarły wreszcie za granicę, od razu podbiły drogi całej Europy, a potem reszty świata. W kolejnych latach Nokian usilnie starał się utrzymać pozycję specjalisty od opon zimowych.
Niedawno firma otworzyła w tym celu własne centrum testowe w Ivalo w Laponii. To położone na północ od koła podbiegunowego centrum, pozwala na badanie produktów w najbardziej ekstremalnych warunkach. Rezultaty? Rok 2014 – w fińskich zakładach powstaje rewolucyjna opona z wysuwanymi kolcami (niestety, niedozwolona w Polsce). Rok 2015 – pierwsza na świecie opona zimowa klasy AA pod względem przyczepności na mokrym asfalcie i efektywności paliwowej. Jednocześnie pierwsza taka opona klasy A pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni. Jeśli opony Nokian będą dalej w tym tempie rewolucjonizować rynek oponiarski, nie sposób wyobrazić sobie, jak będzie on wyglądał za 10 lat.
Obecnie w zakładach fińskiego przedsiębiorstwa pracuje ponad 4200 pracowników. Firma jest notowana na helsińskiej giełdzie NASDAQ OMX, a jej produkty są wytwarzane poza Finlandią także w Rosji. Oferta jest skierowana do kierowców samochodów osobowych, SUV-ów, a także dostawczych, przemysłowych, ciężarowych oraz autobusów. Jest to jednak nie tylko ogumienie zimowe. Letnie opony Nokian otrzymują wiele pozytywnych ocen w testach, natomiast całoroczne zdaniem wielu są w swojej kategorii bezkonkurencyjne.
Na opony Nokian firma udziela 5-letniej gwarancji. W przypadku widoczności wady jedynie po napompowaniu producent wymaga dostarczenia opony na feldze. Reklamacje są rozpatrywane pozytywnie w przypadku wad produkcyjnych, ale również wad w kołkowaniu. Warunkiem jest wykonanie go przez Nokian lub któregoś z autoryzowanych przez niego wykonawców. Pozytywna odpowiedź kończy się rekompensatą pieniężną o sumie proporcjonalnej do poziomu zużycia bieżnika. Im jest stan jest gorszy, tym wyższy jest zwrot.