Data modyfikacji:

Uniroyal MS Plus 77 – Opony na każdą zimową pogodę

Autor: Łukasz Wulkanista

Nieczęsto zdarza się, by opony, które debiutowały przed paroma laty, nadal były jednymi z częściej polecanych i kupowanych. Tak jest jednak z zimówkami Uniroyal MS Plus 77, które w 2013 roku zaprezentowano kierowcom z całego świata. Czemu zawdzięczają tę nieodstępującą ich sławę? Jednym słowem: zrównoważeniu. Chcę przez to powiedzieć, że inżynierom Uniroyala udało się stworzyć opony, które gwarantują bardzo zadowalające rezultaty we wszystkich kategoriach. Nie zapewniło to im spektakularnych zwycięstw w testach i zestawieniach, jednak zagwarantowało pewną, dobrą pozycję w niejednym liczącym się rankingu. To bardzo ważne wzmianki, ponieważ zdarza się, że opony zdobywają wysokie oceny końcowe pomimo fatalnych not w niektórych kategoriach.

Uniroyal MS plus 77, fot. Uniroyal Tyres Jednak nie bez powodu Uniroayal dumnie określa swoje ogumienie mianem „opon deszczowych”. Jak to zwykle bywa w gumach tej marki, tak i tutaj parametrem, na który postawiono, było zachowanie na mokrej nawierzchni. Efekt? M.in. ochrona przez zjawiskiem aquaplaningu osiągnęła rezultat równy 105 procentom wyniku generacji (MS Plus 66). Niemal równie znaczącą poprawę wykazało badanie kontroli i hamowania na tego typu nawierzchni. Opony Uniroyala nie ścigają się jednak wyłącznie ze swoimi poprzedniczkami - dotrzymują również kroku konkurencji. O tym jednak więcej mówię w kolejnych akapitach. Jeśli jeszcze nie słyszałeś/słyszałaś dotąd o MS plus 77, koniecznie do nich zajrzyj!

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów
  4. Wady i zalety
  5. Historia bieżnika
  6. Przeznaczenie
  7. Etykieta UE
  8. Gwarancja
  9. Opinie
  10. Ocena parametrów
  11. Podsumowanie

Technologia

  • Zoptymalizowana mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki Mieszanka surowcowa została opracowana przede wszystkim z myślą o jeździe w deszczowej aurze oraz po błocie pośniegowym. Dzięki temu zabiegowi, generacja 77 osiągnęła lepsze wyniki we wszystkich badanych kategoriach na lodzie oraz mokrej drodze. Mówiąc ogólniej, lepiej trzymają się nawierzchni.
  • Sztywne bloki barkowe Dzięki nim Uniroyal może pochwalić się m.in. wysoką stabilnością poprzeczną bieżnika MS Plus 77 na zakrętach.
  • Jodełkowy bieżnik Zastosowanie specjalnego, jodełkowego bieżnika z otwartymi kanałami okazało się być strzałem w dziesiątkę. Efekt? Szybsze odprowadzanie wody, co w bezpośredni sposób przekłada się na bezpieczniejsze prowadzenie auta na mokrej drodze.
  • Duża liczba cienkich rowków z mikro-belkami Same rowki są ochroną przed opadami atmosferycznymi i jest to rozwiązanie powszechnie stosowane. Cały trick tkwi jednak drobnych belkach, które można dostrzec dopiero przy bliższej analizie bieżnika. Dzięki nim szerokość rowków utrzymuje się na poziomie odpowiednim dla szybkiego przepływu wody. Rezultatem tego jest m.in. krótsza droga hamowania.

Uniroyal MS Plus 77 w testach

Jak już pisałem, inżynierowie odpowiedzialni za ostatnią generację bieżnika MS Plus, chcieli stworzyć opony niezawodne. Niezawodne czyli takie, które nie zawiodą zaufania kierowcy bez względu na warunki panujące na zimowej drodze. Wiele testów przeprowadzonych przez uznane zrzeszenia konsumenckie, magazyny motoryzacyjne itp. środowiska dowiodły powodzenia ich misji. Weźmy choćby test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R 17 przeprowadzony w 2013 roku przez ADAC. Wśród czterech opon z najwyższą oceną znalazły się oczywiście Uniroyal MS Plus 77. Mimo że otarły się o podium, na mokrej nawierzchni, uzyskały lepszy rezultat niż trzecie Michelin Alpin A4. Warto dodać, że to najwyżej ceniony w tym badaniu parametr. Z kolei w teście przeprowadzonym dwa lata później przez to samo środowisko, ale na rozmiarze 165/70 R14, zimówki Uniroyala zajęły miejsce 8 i ocenę dobrą. Znów jednak pod względem prowadzenia na wilgotnym torze osiągnęły wyniki porównywalne do tych, którymi szczycą się opony z najściślejszej czołówki. Zanim przejdę dalej, jedna rzecz domaga się jeszcze wyjaśnienia. Na tle not uzyskanych we wszystkich kategoriach najgorzej prezentują się przeważnie te uzyskane za komfort akustyczny. Trudno kłócić się z danymi, jednak należy odnotować fakt, że wciąż są to wyniki na dobrym, średnim poziomie. Najlepiej dowodzą to oceny na etykiecie unijnej, którą prezentuję nieco niżej.
Miejsce Organizator Nazwa testu Ocena Rok
4 miejsce ADAC Test opon zimowych 225/45 R17 TOP 4 2013
4 miejsce Auto Express Test opon zimowych 205/55 R16 TOP 4 2014
5 miejsce ADAC Test opon zimowych 195/65 R15 TOP 5 2014
7 miejsce ADAC Test opon zimowych 225/45 R17 Szczególnie polecane 2016
8 miejsce ADAC Test opon zimowych 165/70 R14 Szczególnie polecane 2015
10 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 Szczególnie polecane 2014
11 miejsce - Ranking najlepszych opon zimowych 205/55 R16 Polecane 2016
11 miejsce ADAC Test opon zimowych 185/65 R15 Polecane 2016
12 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 205/55 R16 Polecane 2016
12 miejsce - Ranking opon zimowych 185/60 R14 Polecane 2015
12 miejsce - TOP 50 - Długość drogi hamowania 225/50 R17 Polecane 2014
15 miejsce Auto Bild TOP 18 - Najlepsze opony zimowe 185/60 R15 Polecane 2015

Wady i zalety

Zacznę od wad, a właściwie wady, bo trudno znaleźć więcej niż jedną. To cena. Nie ma co ukrywać, że nie mamy tutaj do czynienia z oponami na każdą kieszeń. Z drugiej strony, trzeba wziąć producenta w obronę. Są to w końcu zimówki z wyższej półki – nie tylko cenowej, ale przede wszystkim jakościowej. Po drugie, należy przecież patrzeć na całościowe koszty eksploatacji ogumienia, a nie jedynie początkową cenę. Jak pod tym względem wypadają zatem omawiane przeze mnie opony? Jeśli chodzi o efektywność paliwową – średnio, za to bardzo dobrze pod względem tempa ścierania bieżnika. Oznacza to przeciętne koszty tankownia, za to dłuższą żywotność. Trudno natomiast stwierdzi, czy wadą jest poziom komfortu akustycznego, bo choć zadowalający, wypada gorzej niż inne kategorie.
fot. Tyre Reviews Zdecydowanie zaletą należy jednak nazwać fenomenalne prowadzenie Uniroyal MS Plus 77 na mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo, które gwarantują dzięki szybszemu odprowadzaniu wody, zoptymalizowanej mieszance surowcowej i odpowiednio zaprojektowanym rowkom, jest najwyższą wartością. Zaletą, której trudno nie docenić, jest też niezwykle szeroka oferta rozmiarów.

Uniroyal MS Plus 77 vs Uniroyal MS Plus 66

Osoby odpowiedzialne za generację 77 skupiły się na poprawie wyników na lodzie i mokrej nawierzchni. Oto jak nowy bieżnik prezentuje się w porównaniu do swojego poprzednika. Wyniki dotyczą 10 parametrów:
  • Trakcja – śnieg: 101%
  • Prowadzenie – śnieg: 101%
  • Hamowanie – mokra nawierzchnia: 102%
  • Prowadzenie – mokra nawierzchnia: 101%
  • Obwodowy aquaplaning: 103%
  • Poprzeczny aquaplaning: 105%
  • Hamowanie – sucha nawierzchnia: 100%
  • Prowadzenie – sucha nawierzchnia: 100%
  • Komfort: 102%
  • Hamowanie – lód: 102%
Jak widać, inżynierom Uniroyala udało się podnieść osiągi w ośmiu z dziesięciu badanych parametrów. Nie zmieniło się wyłącznie zachowanie opon na suchej drodze, jednak stało i stoi ono niezmiennie na wysokim poziomie. Warto też dodać, jak ważnym było poprawienie ochrony przed poprzecznym aquaplningiem, który dotyka samochody na łukach i zakrętach. Brak odpowiedniego zabezpieczenia przed tym zjawiskiem poważnie grozi wpadnięciem w poślizg. Producent „opon z parasolką” nie byłby natomiast sobą, gdyby kolejny raz nie położył nacisku na optymalizację pod kątem jazdy na mokrej drodze. Dzięki temu Uniroyal MS Plus 77 to prawdziwe opony przeciwdeszczowe.

Dla kogo opony Uniroyal MS Plus 77?

Na początku lepiej zaznaczyć, że nie są to opony dla osób, które szukają najtańszego ogumienia. Uniroyal MS Plus 77 to opony z wyższej półki. Moim zdaniem warto jednak w nie zainwestować, ponieważ są niebywale wytrzymałe, co gwarantuje wiele przejechanych sezonów. I to przejechanych bezpiecznie, komfortowo i dynamicznie. A jeśli ktoś naprawdę ceni sobie to wszystko, nie powinien oszczędzać na wyposażeniu samochodu. Taka decyzja może pozwolić uniknąć niepotrzebnych wydatków, a także, o czym nigdy nie wolno zapominać, wielu nieszczęść.

Etykieta unijna (dla rozmiaru 195/65 R15 91T)

W ustępie o wadach i zaletach wspomniałem już o nie najlepszej efektywności paliwowej tego modelu. Najbardziej obrazowo pokazuje to etykiet unijna, w której na skali A-G opony Uniroyal uplasowały się na szczeblu „E”. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie opony, które otrzymały etykietę, nadają się do sprzedaży na terenie UE, a wiec spełniają jej restrykcyjne wymogi. Wysoka ocena „C” za hamowanie na mokrej drodze nie powinna nikogo dziwić. W końcu Uniroyal MS Plus 77 to opony przeciwdeszczowe, o poprawionej ochronie przed aquaplaningiem i lepszej przyczepności. Od początku staram się przedstawić te opony jako zrównoważone. I hałas zewnętrzny na poziomie 71 dB pozwala tak o nich mówić. To wynik średni, zadowalający, jak widać na umieszczonej po lewej stronie grafice.

Gwarancja na opony Uniroyal MS Plus 77

Uniroyal, jak każda z marek należących do koncernu Continental, posiada te same, korzystne warunki gwarancyjne. Możliwość reklamowania produktu przysługuje przez okres 5 lat (60 miesięcy), licząc od daty produkcji. Okres ten ulegnie skróceniu, jeśli wcześniej dojdzie do granicznego zużycia czoła bieżnika. Szansę na pozytywne rozpatrzenie reklamacji traci się również w innych przypadkach. Są wśród nich m.in: wcześniejsze naprawianie, nacięte czoło, bieżnikowanie poza producentem, brak czytelnego oznaczenia czy brak europejskich homologacji.

Opinie

Jak zwykle garść znalezionych w internecie komentarzy i opinii osób wypowiadających się w temacie modelu MS plus 77 na forach dyskusyjnych (ogólnych i motoryzacyjnych) oraz w komentujących wpisy opisujące model na popularnych sklepach, porównywarkach i systemach opinii. Zebrałem te najbardziej mówiące o plusach i minusach 77-ki.
Zaraz po kupieniu byłem dosłownie przerażony… Ślizgały się, ledwo wyrabiałem na łukach, dramat.szybko skapnąłem się że chodziło o ciśnienie w oponach. Było za niskie. Po dopompowaniu zupełnie inne opony. Jeździ się jak po suchym albo jak latem. P-O-L-E-C-A-M!!!!
Chyba najlepsze opony na polską zimę. Nie zawodzą na śniegu i po roztopach, na suchej drodze….. Gdybym miał się do czegoś przyczepić to byłby to hałs. Są głośne, co może niektórych męczyć przy bardzo długich przejazdach, a poza tym są bezbłędne.
Po pierwszym miesiącu testowania mogę już powiedzieć, że jestem fanem tego modelu. Bardzo łatwe do kontrolowania, bez problemów wchodzi się w zakręty a hamują jak na pstryknięcie palcami. Wcześniej nie miałęm w ogóle styczności z marką Uniroyal a teraz nie wyobrażam sobie, żebym mógł wymienić je na jakieś inne. Musiałbym się srogo zawieść, ale na to się nie zanosi.
Według mnie Uniroyal to jest to jest ta sama klasa opon zimowych co Goodyear czy Nokian. Trudno zarzucić im coś złego, bo praktycznie w każdym aspekcie są dopracowane na ostatni guzik. Niby opony z przeznaczeniem na deszcz a na suchej drodze czy na śniegu śmigają, tak, że aż trudno uwierzyć.
To są moje drugie opony w życiu. Na pierwszych przejechałem (uwaga!) 7 lat. Krótkie przejazdy, dom – praa – sklep itd, ale jednak. Nie mam głowy do jeżdżenia po gumiarzach, więc szukałem czegoś równie wytrzymałego. Wybór padł na Uniroyal ms plus77, bo wyczytałem, że mają zrównoważone parametry. I to się sprawdziło. Mają dużo lameli i dlatego po śniegu jeździ się tak jakby go w ogóle nie było. Na lodzie wiadomo, że bez łańcuchów to nawet Bozia nie pomoże, ale jednak jest różnica, nie zarzuca od razu, tylko da się zapanować nad samochodem. Jeśli ktoś nie ma w planach driftowania, tylko normalną jazdę bez szarżowania, to polecam.

Parametry opony

Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

Podsumowanie

Jestem przekonany, że w tym przypadku można w stu procentach zaufać wynikom testów, w których ocenie poddano opony Uniroyal MS Plus 77. Chociaż zajmowały w nich różne pozycje, wszystkie pokazały, że mamy do czynienia z ogumieniem kompletnym. Kompletnym, bo dostosowanym do każdego rodzaju nawierzchni i każdej pogody, będące zarazem gwarancją bezpieczeństwa, jak i emocjonującej, dynamicznej jazdy oraz wysokie komfortu. Kierowcy, którzy szukają uśrednionych osiągów, z reguły chcą też opon wytrzymałych. I takimi też jest ostatnia generacja zimówek MS Plus.

Uniroyal MS plus 77 w pigułce:

  • Klasa – Średnia / Premium
  • Producent – Uniroyal
  • Bieżnik – MS plus 77
  • Poprzednia wersja – MS plus 66
  • Następna wersja – MS plus 8 (moje przypuszczenie)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y
  • Gwarancja – 60 miesięcy
  • Średnica felgi – od 13 do 20 cali
  • Ilość wariantów – 82
  • Sezon – Opony zimowe
  • Ceny – od 141 zł za sztukę

Inne nazwy modelu MS plus 77

Inne nazwy tego bieżnika, z którymi możecie się zetknąć przeglądając Internet, fora dyskusyjne czy porównywarki na które trafiłem buszując trochę po sieci:
  • MSPLUS 77
  • Uniroyal 77
  • MS+ 77
  • msplus77
  • 77 MS plus
Oraz dwie perełki, najciekawsze moim zdaniem:
  • Uniroyal M+S 77
  • SM plus 77
Zobacz również:
1 komentarz
  1. Paweł | 14.03.2020 10:21
    Sezon zimowy 2019/2020 przejechany więc się wypowiem. Zimę mieliśmy w tym roku beznadziejną, u mnie ani razu śnieg nie spadł, ciągle tylko lał deszcz i z rana mrozy często gołoledzie. Na mokrym jazda to po prostu bajka, jeżdżąc w deszczu czułem się bardzo bezpiecznie i przy awaryjnych sytuacjach auto odrazu stawało w miejscu. Gdy było ślisko na drogach to wiadomo trzeba jechać pomału i ostrożnie, na szczęście na tych oponach nie wpadłem w żaden poślizg, ale to już kwestia tego jak kierowca jedzie, opona nie ma raczej tutaj znaczenia no chyba, że mamy opony z kolcami jak w skandynawii... Przejechałem około 8 tys. km zużycie praktycznie zerowe, może dlatego, że mam słaby silnik w aucie i jeżdżę generalnie spokojnie. Połowa jazdy miasto, połowa wioski drogi krajowe. Żeby nie było zbyt pięknie to czas na wady. Przy zalecanym ciśnieniu wyglądają ciutkę jakby za słabo, dodawałem zawsze +0,2 do zalecanych i było okej. Przy temperaturze 7 stopni i wyżej zaczyna bujać na boki przez co zakładam, że latem nie będą wcale się nadawały do jazdy. Generalnie super opony polecam na nasze współczesne "zimy".
Torque TQ022 215/55 R17 98H XL

Torque TQ022 215/55 R17 98H XL

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ022 215/55 R17 98H XL w najniższej cenie. Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami Torque TQ022 w rozmiarze 215/55 R17. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Torque TQ022 215/55 R16 97H XL

Torque TQ022 215/55 R16 97H XL

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ022 215/55 R16 97H XL w najniższej cenie. Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami Torque TQ022 w rozmiarze 215/55 R16. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Torque TQ022 185/60 R15 84T

Torque TQ022 185/60 R15 84T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ022 185/60 R15 84T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami Torque TQ022 w rozmiarze 185/60 R15. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Torque TQ022 185/65 R15 88T

Torque TQ022 185/65 R15 88T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ022 185/65 R15 88T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami Torque TQ022 w rozmiarze 185/65 R15. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Zeetex WP1000 175/55 R15 77T

Zeetex WP1000 175/55 R15 77T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Zeetex WP1000 175/55 R15 77T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami Zeetex WP1000 w rozmiarze 175/55 R15. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Zeetex WP1000 165/70 R14 81T

Zeetex WP1000 165/70 R14 81T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Zeetex WP1000 165/70 R14 81T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami Zeetex WP1000 w rozmiarze 165/70 R14. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.