Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy Falken w rozmiarze 235/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Wildpeak A/T AT3WA w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107 H XL" w nazwie opony?
Falken Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 235/60 R18 107H to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 333898 oraz 4250427421827 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 333898 |
EAN | 4250427421827 |
Producent | Falken |
Koncern | grupa Falken |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Wildpeak A/T AT3WA |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="60" diameter="18"]235/60 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 141 mm |
Kraj produkcji | Tajlandia, Indonezja, Japonia, Chiny, Tajwan |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 107 |
Maksymalna nośność | 975 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 13,88 kg |
Premiera modelu | 2019 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 509 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/60 R18 107H XL |
Opis opony Falken Wildpeak A/T AT3WA w pigułce. Producentem opon jest marka Falken, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajwan, Tajlandia czy Japonia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Falken (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Wildpeak A/T AT3WA ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Falken Wildpeak A/T AT3WA zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Honda CR-V (V), Audi Q5 (II), Volvo XC90 (I), Volvo XC60 (I), Audi Q7 (I) czy Audi Q5 (I). Prezentowany produkt ma rozmiar 235/60 R18, co oznacza, że jego szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu 141 mm (60 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/60 R18 mają indeks prędkości wynoszący H (dopuszczalna prędkość 210 km/h) i indeks nośności 107 przekładający się dopuszczalne obciążenie 975 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/60 R18 otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 235/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony przeznaczone do aut terenowych, samochodów z napędem na 4 koła i SUV-ów muszą spełniać różne zadania - jednocześnie powinny gwarantować pełnię osiągów na drogach utwardzonych, jak i zapewniać przyczepność w trudniejszym terenie. Z tego powodu mają wyższy indeks nośności i prędkości, a także wzmocnioną konstrukcję. Bieżniki opon do SUV-ów nie różnią się znacząco od tych stworzonych z myślą o samochodach osobowych, jednak w przypadku aut terenowych klocki bieżnika są masywniejsze, co gwarantuje doskonałe parametry w terenie.
Opony firmy Falken pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej stanowią kompromis pomiędzy najwyższymi osiągami modeli z segmentu premium a niskimi cenami produktów z półki budżetowej. Na wybór opon klasy średniej decydują się kierowcy, którzy z jednej strony cenią sobie osiągi na odpowiednim poziomie, a z drugiej chcą nieco zaoszczędzić – posiadacze aut o przeciętnej mocy, preferujący umiarkowany styl jazdy i jeżdżący głównie po mieście z okresowymi wyjazdami w trasy. Marki opon klasy średniej to między innymi: Falken, Cooper, Nexen, Fulda czy Semperit.
Unijne etykiety na opony funkcjonują od 2012 roku ułatwiając kierowcom zmieniającym ogumienie wybór najlepszego modelu. Ujednolicony wygląd etykiety pozwala w kilka sekund zapoznać się z kluczowymi właściwościami danej opony - zużyciem paliwa, zachowaniem na mokrej jezdni czy hałasem wytwarzanym w czasie eksploatacji. To elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto wziąć je pod uwagę wybierając ogumienie do swojego samochodu. Etykiety to wymóg prawny obejmujący wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Zobacz jak prezentują się oceny opon Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/60R18 107H na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 20 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/60 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego).
Historia opon Falken sięga 1983 roku, kiedy to marka została powołana do życia przez japoński koncern Sumitomo Rubber Industries. Falken stworzono, aby dotrzeć z oponami Ultra High Performance na amerykański rynek. Opony Falken sprawdzają się z zrównoważonych warunkach pogodowych i są szczególnie cenione przez kierowców, którzy jeżdżą sportowo i dynamicznie, a od ogumienia oczekują doskonałej przyczepności. Opony Falken są używane w czasie rozmaitych wyścigów, podczas których potwierdzają swoje właściwości. Falken sponsoruje m.in. 24 Hours Nürburgring oraz zawody driftu, jak Formula D.
Model Wildpeak A/T AT3WA (Falken) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.
Napisy "107" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/60 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony wielosezonowe to hybryda opon letnich i zimowych łącząca ich kluczowe osiągi, ale jednocześnie będąca pewnym kompromisem w zakresie zachowania w bardzo zróżnicowanych warunkach pogodowych. Opony całoroczne gwarantują bezpieczeństwo zarówno latem, jak i zimą, jednak najbardziej zadowoleni z nich będą właściciele aut małolitrażowych, jeżdżących głównie w mieście i pokonujących niewielkie przebiegi. To dobry wybór dla wszystkich, którzy z samochodu korzystają okazjonalnie i chcą zaoszczędzić na sezonowej wymianie ogumienia.
Nieprawidłowa geometria zawieszenia, niewłaściwy montaż i demontaż, zbyt niskie lub wysokie ciśnienie, przebicie czy niewyważenie koła to tylko niektóre zdarzenia, które wyłączają opony Falken spod postępowania gwarancyjnego. Warto mieć je na uwadze, gdy chcemy zgłosić reklamację, a w przypadku wątpliwości udać się do serwisu oponiarskiego po poradę. Specjalista rozpozna uszkodzenie opony i podpowie jakie są szanse otrzymania zwrotu pieniędzy od producenta. W przypadku opon Falken gwarancja obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji.
Opinie o oponach, pochodzące od kierowców użytkujących je na co dzień, są szczególnie cennym źródłem wiedzy dla wszystkich wahających się przy wyborze ogumienia do swojego samochodu. Wśród opon całorocznych, użytkownicy szczególnie polegają Falken - amerykańską markę klasy średniej, której produkty znakomicie radzą sobie zarówno latem, jak i zimą. Kierowcy piszą o tych oponach, że "zimą zachowują się jak doskonałe zimówki, a latem sprawdzają jak standardowe opony letnie", "bez względu na pogodę, jeżdżąc na nich czuję się bezpiecznie".
Dzięki testom opon można porównać zachowanie opon na suchej i mokrej jezdni, zużycie bieżnika, opory toczenia czy ogólny komfort jazdy. Producenci robią wszystko, aby ich modele zaprezentowały się dobrze w takich testach, ponieważ wyniki sprawdzianów realnie przekładają się na sprzedaż i zainteresowanie modelami. Wśród opon całorocznych Falken, wysokie oceny w testach otrzymała Falken Euroall Season AS200, która uzyskała m.in. 3 miejsce w teście opon do SUV-ów Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w sprawdzianie Auto Express w 2017 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Falken, gdyż model Wildpeak A/T AT3WA nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, czasopismo czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/60 R18 107H XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/60 R18), indeksów (107H XL), nazwy producenta (Falken) oraz modelu (Wildpeak A/T AT3WA) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 107H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, koszulki piłkarskie, kubki termiczne, foteliki samochodowe oraz smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Falken to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Falken w rozmiarze 235/60 R18 XL (107H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 509 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 036 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 191 (12 rat) do 1 039 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 039 zł | 2 078 zł | 42 zł |
4 | 530 zł | 2 120 zł | 84 zł |
6 | 360 zł | 2 160 zł | 124 zł |
8 | 275 zł | 2 200 zł | 164 zł |
10 | 224 zł | 2 240 zł | 204 zł |
12 | 191 zł | 2 292 zł | 256 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Wildpeak A/T AT3WA mogą być m.in. worki do opon, mierniki grubości bieżnika, pianki naprawcze oraz środki do konserwacji opon.