Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami letnimi firmy GT Radial w rozmiarze 195/55R16. Zobacz gdzie kupić opony Champiro FE1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "87 V " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | GT Radial |
Koncern | grupa Giti |
Siedziba | Singapur |
Klasa | budżetowa |
Model | Champiro FE1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="195" profile="55" diameter="16"]195/55 R16[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 107,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Indonezja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 87 |
Maksymalna nośność | 545 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 8,00 kg |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | GT Radial Champiro FE1 195/55 R16 87V |
Opis opony GT Radial Champiro FE1 w pigułce. Producentem opon jest marka GT Radial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny czy Indonezja . Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony GT Radial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Champiro FE1 ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie GT Radial Champiro FE1 195/55 R16 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Peugeot 207 (I FL), VW Polo (V FL), Opel Corsa (D FL 2), Mercedes Klasa A (W169) czy Opel Corsa (D). Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon letnich GT Radial Champiro FE1 195/55 R16 to 87 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 545 kg.
Opona letnia GT Radial Champiro FE1 w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model GT Radial Champiro FE1 195/55 R16 dał wynik 70 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 195 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 55% z 195, czyli 107,25 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 16 cali, czyli 40,64 cm.
Champiro FE1 w rozmiarze 195/55 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony firmy GT Radial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: GT Radial, Achilles, Dębica, PowerTrac, Sunny, Riken i Premiorri.
Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w etykiety prezentujące trzy kluczowe parametry produktu: jego zachowanie na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa i poziom generowanego hałasu. Etykieta ma ustandaryzowany wygląd, dzięki któremu kierowca chcący porównać między sobą poszczególne modele od razu dostrzeże różnice między nimi. To sposób na bardziej świadome zakupy i wybór optymalnego modelu dostosowanego do danego auta, potrzeb kierowcy i zasobności jego portfela. Zobacz jak prezentują się oceny opon GT Radial Champiro FE1 195/55R16 87V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 303 inne produkty spełniające wytyczne - opony letnie (sezon), 16 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Champiro FE1 (model) oraz 16 cali (średnica).
Właścicielem marki GT Radial jest azjatycka firma PT Gadjah Tunggal, jeden z najbardziej renomowanych producentów opon w swoim regionie. Pierwszy i jak do tej pory największy zakład firmy został otwarty w 1951 roku w Indonezji i początkowo specjalizował się w renowacji starych opon. Firma rozpoczęła produkcję opon do samochodów osobowych na początku lat 70. Dziś linia produkcyjna GT Radial obsługuje produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, SUV-ów i maszyn rolniczych. Uważa się, że najlepszą mieszankę gumową do produkcji opon wytwarza się tam, gdzie wydobywa się kauczuk. Indonezja znajduje się wysoko na liście krajów produkujących ten surowiec. Dlatego do produkcji gumy GT Radial używana jest guma z indonezyjskich plantacji.
Model Champiro FE1 (GT Radial) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Asymetryczna rzeźba pozwala na uzyskanie lepszych parametrów jazdy zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Za osiągi na suchej jezdni odpowiada zewnętrzna część bieżnika składająca się z mocnych bloków, które zapewniają stabilność podczas gwałtownych manewrów oraz na zakrętach. Bezpieczeństwo podczas jazdy na mokrej nawierzchni gwarantuje natomiast wewnętrzny segment bieżnika, odpowiadający za efektywne odprowadzanie wody oraz trakcję w czasie opadów deszczu. Taki rodzaj rzeźby to najlepsze rozwiązanie dopasowane do zmiennych warunków pogodowych.
GT Radial Champiro FE1 195/55 R16 należy do grupy opon letnich. Opony letnie gwarantują najlepsze osiągi w warunkach typowych dla tego sezonu w Polsce. Powinno się je montować, gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa niż 7°C, ponieważ tylko wtedy posiadają pełnię właściwości trakcyjnych i oferują najlepsze bezpieczeństwo jazdy. Producenci stosują w nich różne rzeźby bieżnika – kierunkowy, symetryczny i asymetryczny zależnie od roli danego modelu i jego przeznaczenia. Opony letnie przy ich prawidłowym stosowaniu są trwalsze od modeli uniwersalnych użytkowanych przez cały rok.
Gwarancja na opony pozwala klientowi dochodzić swoich praw, w sytuacji, gdy po zakupie lub montażu opon okaże się, że mają one wady fabryczne spowodowane uszkodzeniem materiału czy błędami konstrukcyjnymi. W przypadku opon GT Radial, producent udziela gwarancji obejmującej 2 lata od daty zakupu. Warto pamiętać, że nie obejmuje ona uszkodzeń mechanicznych, usterek wynikających z nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas montażu i demontażu, a także powstałych w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon GT Radial Champiro FE1 195/55 R16 87V. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (195/55 R16), nazwy producenta (GT Radial), indeksów (87V), sezonu (opony letnie) oraz modelu (Champiro FE1) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 195 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 87V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, pamięci przenośne USB, karty paliwowe, foteliki samochodowe czy kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy GT Radial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-65% od ceny detalicznej.
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Champiro FE1 mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, podkładki antypoślizgowe pod telefon, montaż w serwisie lub środki do konserwacji opon.