Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami letnimi firmy GT Radial w rozmiarze 145/70R13. Zobacz gdzie kupić opony Champiro VP1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "71 T " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | GT Radial |
Koncern | grupa Giti |
Siedziba | Singapur |
Klasa | budżetowa |
Model | Champiro VP1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="145" profile="70" diameter="13"]145/70 R13[/size] |
Szerokość | 145 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Indonezja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 71 |
Maksymalna nośność | 345 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,01 kg |
Cena | ~ 140 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | GT Radial Champiro VP1 145/70 R13 71T |
Opis opony GT Radial Champiro VP1 w pigułce. Producentem opon jest marka GT Radial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Indonezja czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony GT Radial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Champiro VP1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona letnia GT Radial Champiro VP1 145/70 R13 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Renault Clio (I), Nissan Micra, Skoda Fabia, Renault Clio czy Ford Fiesta i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę F podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę C za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 70 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony letnie GT Radial Champiro VP1 145/70 R13 mają indeks nośności 71, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 345 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 190 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości T.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon letnich GT Radial Champiro VP1? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 145/70 R13 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 145 mm (14,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 70% z 145, czyli 101,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 13 cali.
Champiro VP1 w rozmiarze 145/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony firmy GT Radial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. GT Radial, Zeetex, Neolin, Premiorri, Dayton, Apollo czy Kormoran.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon GT Radial Champiro VP1 145/70R13 71T na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających kryteria - opony 145/70 R13 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 186 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 13 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez opony podczas jazdy, to nie tylko większy komfort dla kierowców i mieszkańców miast, ale także element wpływający na chronienie środowiska naturalnego. Dzięki zawarciu na unijnej etykiecie dołączonej do opony informacji dotyczącej hałasu zewnętrznego generowanego przez oponę, każdy kierowca może wybrać model gwarantujący odpowiedni poziom komfortu. Parametr wyraża się w decybelach, a także za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale dźwiękowe, gdzie jedna fala określa opony najcichsze, a trzy - emitujące najwięcej hałasu zewnętrznego. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony GT Radial (producent), letnie (sezon) oraz 145/70 R13 (rozmiar).
Właścicielem marki GT Radial jest azjatycka firma PT Gadjah Tunggal, jeden z najbardziej renomowanych producentów opon w swoim regionie. Pierwszy i jak do tej pory największy zakład firmy został otwarty w 1951 roku w Indonezji i początkowo specjalizował się w renowacji starych opon. Firma rozpoczęła produkcję opon do samochodów osobowych na początku lat 70. Dziś linia produkcyjna GT Radial obsługuje produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, SUV-ów i maszyn rolniczych. Uważa się, że najlepszą mieszankę gumową do produkcji opon wytwarza się tam, gdzie wydobywa się kauczuk. Indonezja znajduje się wysoko na liście krajów produkujących ten surowiec. Dlatego do produkcji gumy GT Radial używana jest guma z indonezyjskich plantacji.
Model Champiro VP1 (GT Radial) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym jego dwie połowy stanowią swoje lustrzane odbicie, a opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy. Bieżnik symetryczny przekłada się na dość przeciętne osiągi przy wyższych prędkościach i na mokrej drodze, dlatego w oponach osobowych praktycznie się go nie stosuje (jedynie w starszych modelach). Opony osobowe z bieżnikiem symetrycznym są stosunkowo tanie. Tego typu rzeźbę można spotkać w modelach zaprojektowanych z myślą o samochodach dostawczych lub ciężarowych.
GT Radial Champiro VP1 145/70 R13 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to produkty, które są tworzone z myślą o zapewnieniu wysokiej przyczepności i sprawnego hamowania, a także komfortu jazdy i oszczędności paliwa w warunkach panujących na drogach w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni - w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. W oponach letnich (dzielących się na klasy budżetową, średnią i wyższą) stosowane są głównie bieżniki kierunkowe i asymetryczne. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Zastanawiasz się nad reklamowaniem uszkodzonej opony? To dobry pomysł w przypadku wykrycia wady fabrycznej ogumienia. Musisz przy tym pamiętać, że opony to produkt, który ulega naturalnemu zużyciu, dlatego im szybciej zgłosisz sprzedawcy wystąpienie usterki, tym większa szansa na pozytywne i sprawne rozstrzygnięcie sprawy. Okresy gwarancyjne mogą się różnić w zależności od wytycznych producenta. W przypadku opon klasy budżetowej GT Radial, firma udziela pełnej gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon GT Radial Champiro VP1 145/70 R13 71T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (145/70 R13), modelu (Champiro VP1), indeksów (71T), sezonu (opony letnie) oraz nazwy producenta (GT Radial) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 145 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 71T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, wycieczki zagraniczne, bony Sodexo, rabat na kolejne zakupy czy foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy GT Radial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, mBank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich GT Radial w rozmiarze 145/70 R13 (71T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 140 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 560 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 53 (12 rat) do 286 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 286 zł | 572 zł | 12 zł |
4 | 146 zł | 584 zł | 24 zł |
6 | 99 zł | 594 zł | 34 zł |
8 | 76 zł | 608 zł | 48 zł |
10 | 62 zł | 620 zł | 60 zł |
12 | 53 zł | 636 zł | 76 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Champiro VP1 mogą być m.in. mierniki ciśnienia, środki do konserwacji opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon oraz skrobaczki do szyb.