Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 165/70R13. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "79 T " w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 165/70 R13 79T to opona całoroczna. 15810860000 oraz 4050496000318 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15810860000 |
EAN | 4050496000318 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="165" profile="70" diameter="13"]165/70 R13[/size] |
Szerokość | 165 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 115,50 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Słowacja, Polska, Czechy |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 79 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,73 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 124 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 165/70 R13 79T |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy, Polska czy Słowacja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MP62 All Weather Evo zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Fiat Tipo (I), Renault Kangoo (I), Opel Corsa (B), Renault Clio (II), Peugeot 206 czy Fiat Panda. Prezentowany produkt ma rozmiar 165/70 R13, co oznacza, że jego szerokość wynosi 165 mm, wysokość profilu 115,50 mm (70 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 13 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Matador MP62 All Weather Evo 165/70 R13 mają indeks prędkości wynoszący T (dopuszczalna prędkość 0 km/h) i indeks nośności 79 przekładający się dopuszczalne obciążenie kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Matador MP62 All Weather Evo 165/70 R13 otrzymał klasę F za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 165/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Matador, Dayton, Laufenn, Goodride, Kormoran, Barum oraz Zeetex. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP62 All Weather Evo 165/70R13 79T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony MP62 All Weather Evo (model) oraz 13 cali (średnica).
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 13 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 165/70 R13 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Matador MP62 All Weather Evo 165/70 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach pogodowych ze względu na zastosowanie specjalnej mieszanki przystosowanej do zimowej i letniej pogody. Ich bieżnik łączy zalety bieżnika letniego i zimowego, dlatego dobrze dostosowuje się do różnych warunków. Wielosezonowe modele to kompromis między oponom dedykowanym na poszczególne sezony, dlatego są szczególnie polecane kierowcom miejskich aut, którzy pokonują niewielkie przebiegi i podróżują głównie na terenie aglomeracji.
Na opony Matador przysługuje 7-letnia gwarancja, która obowiązuje od daty zakupu. Jej warunki są takie same, jak w przypadku produktów innych marek wchodzących w skład koncernu Continental. Rekompensatę finansową zależną od stopnia zużycia bieżnika lub wymianę opon na nowe można uzyskać w przypadku usterek wynikających z wad fabrycznych opony (użytych materiałów czy błędów technologicznych). Należy pamiętać, że gwarancji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne lub wady wynikające z nieprawidłowego przechowywania opon.
Opony całoroczne Matador sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych, co potwierdzają opinie kierowców publikowane w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych. Podkreślają oni, że to rozsądny kompromis między ceną a jakością, który zadowoli wszystkich kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i lubiących spokojny styl jazdy. O oponach całorocznych Matador można znaleźć takie opinie: "zrównoważone parametry latem i zimą", "idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać".
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP62 All Weather Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, stowarzyszenie czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 165/70 R13 79T. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (MP62 All Weather Evo), nazwy producenta (Matador), rozmiaru (165/70 R13), sezonu (opony całoroczne) oraz indeksów (79T) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 165 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 79T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, pamięci przenośne USB, assistance 24/7, koszulki piłkarskie oraz bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 165/70 R13 (79T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 124 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 496 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 47 (12 rat) do 253 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 253 zł | 506 zł | 10 zł |
4 | 129 zł | 516 zł | 20 zł |
6 | 88 zł | 528 zł | 32 zł |
8 | 67 zł | 536 zł | 40 zł |
10 | 55 zł | 550 zł | 54 zł |
12 | 47 zł | 564 zł | 68 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ubezpieczenie opon, mierniki ciśnienia oraz montaż w serwisie.