Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 195/55R16. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "87 H " w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 195/55 R16 87H to opona całoroczna. 15810730000 oraz 4050496000172 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15810730000 |
EAN | 4050496000172 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="195" profile="55" diameter="16"]195/55 R16[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 107,25 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Polska, Czechy, Słowacja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 87 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 8,19 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 250 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 195/55 R16 87H |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Czechy czy Słowacja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MP62 All Weather Evo 195/55 R16 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Opel Corsa (D), Peugeot 208 (II), Peugeot 207 (I FL), Mini Cooper (III), VW Polo (V FL) czy BMW Seria 1 (E81-E88). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Matador MP62 All Weather Evo 195/55 R16 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę F za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 195/55 R16 opon Matador MP62 All Weather Evo należy czytać następująco: szerokość 195 mm, wysokość profilu 55 (jako procent z szerokości, czyli 107,25 mm) i średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Matador MP62 All Weather Evo 195/55 R16 mają indeks prędkości H (oznacza to dopuszczalną prędkość 0 km/h) i indeks nośności 87 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj kg).
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 195/55 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia, który obejmuje zarówno modele przeznaczone do małych aut miejskich, samochodów rodzinnych, aut kombi, jak i limuzyn oraz samochodów sportowych. W zależności od potrzeb, budżetu i oczekiwań, ogumienie można wybierać spośród trzech klas - premium, średniej i ekonomicznej. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpieczeństwa jazdy bez względu na panujące warunki pogodowe, zrównoważonych osiągów, ekonomicznej jazdy, a także zoptymalizowanego komfortu na drodze.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Matador, Goodride, Kormoran, Riken, Sava, Barum czy Laufenn.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP62 All Weather Evo 195/55R16 87H na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin.
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających wytyczne - opony 195/55 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony MP62 All Weather Evo (model) oraz 16 cali (średnica).
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony wyposażone w bieżnik kierunkowy charakteryzują się rowkami skośnymi, które biegną w kierunku centrum opony oraz szerokimi rowkami obwodowymi. Taka rzeźba przypomina kształtem literę "V" lub "U", a ogumienie w nią wyposażone należy zamontować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Do największych zalet opon kierunkowych należy znakomite odprowadzanie wody (a także błota pośniegowego i śniegu w przypadku zimowych). Omawiana rzeźba jest spotykana wśród modeli wszystkich klas na lato, zimę lub całorocznych.
Matador MP62 All Weather Evo 195/55 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach pogodowych ze względu na zastosowanie specjalnej mieszanki przystosowanej do zimowej i letniej pogody. Ich bieżnik łączy zalety bieżnika letniego i zimowego, dlatego dobrze dostosowuje się do różnych warunków. Wielosezonowe modele to kompromis między oponom dedykowanym na poszczególne sezony, dlatego są szczególnie polecane kierowcom miejskich aut, którzy pokonują niewielkie przebiegi i podróżują głównie na terenie aglomeracji.
Gwarancja na opony Matador obejmuje 7 lat od daty zakupu. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji można uzyskać wykazując wady fabryczne opony wynikające z błędów produkcyjnych, technologicznych czy materiałowych. Jakich usterek nie obejmuje gwarancja producenta? Przede wszystkim uszkodzeń będących następstwem nieprawidłowego przechowywania opon, niewłaściwego montażu i demontażu, przeciążania pojazdu, złego stanu technicznego samochodu, a także eksploatacji opon ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem.
Opony całoroczne Matador sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych, co potwierdzają opinie kierowców publikowane w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych. Podkreślają oni, że to rozsądny kompromis między ceną a jakością, który zadowoli wszystkich kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i lubiących spokojny styl jazdy. O oponach całorocznych Matador można znaleźć takie opinie: "zrównoważone parametry latem i zimą", "idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać".
Opony całoroczne klasy ekonomicznej nie są zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas testów ogumienia. Mimo to, modele marki Matador przeznaczone na cały rok znalazły się w kilku prestiżowych zestawieniach. Przykładowo, Matador MP 62 All Weather Evo uplasował się na 21 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez Auto Bild w 2019 roku, podczas którego opona sprawdziła się na mokrej nawierzchni zapewniając bezpieczne hamowanie, przyczepność na zakrętach i szybkie ruszanie z miejsca.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP62 All Weather Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, ekspertów z branży czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 195/55 R16 87H. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (87H), sezonu (opony całoroczne), modelu (MP62 All Weather Evo), rozmiaru (195/55 R16) oraz nazwy producenta (Matador) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 195 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 87H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, karty paliwowe, zwrot części gotówki, pamięci przenośne USB czy oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 195/55 R16 (87H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 250 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 000 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 94 (12 rat) do 510 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 510 zł | 1 020 zł | 20 zł |
4 | 260 zł | 1 040 zł | 40 zł |
6 | 177 zł | 1 062 zł | 62 zł |
8 | 135 zł | 1 080 zł | 80 zł |
10 | 111 zł | 1 110 zł | 110 zł |
12 | 94 zł | 1 128 zł | 128 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. skrobaczki do szyb, worki do opon, montaż w serwisie lub środki do konserwacji opon.