Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 235/65R16. Zobacz gdzie kupić opony MPS125 Variant All Weather w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "121/119 N C" w nazwie opony?
Matador MPS125 Variant All Weather w rozmiarze 235/65 R16 121/119N to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). 04240000000 oraz 4050496477417 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 04240000000 |
EAN | 4050496477417 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MPS125 Variant All Weather |
Poprzedni model | - |
Następny model | MPS400 Variant All Weather 2 |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="65" diameter="16"]235/65 R16[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 152,75 mm |
Kraj produkcji | Polska, Słowacja, Czechy, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 121/119 |
Maksymalna nośność | 1450/1360 kg |
Indeks prędkości | N |
Maksymalna prędkość | 140 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 16,98 kg |
Premiera modelu | 2009 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 572 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MPS125 Variant All Weather 235/65 R16 121/119 N C |
Opis opony Matador MPS125 Variant All Weather w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowenia, Słowacja czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MPS125 Variant All Weather ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony Matador MPS125 Variant All Weather przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 235/65 R16, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio N i 121/119. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 140 km/h opona wytrzyma obciążenie do 1450/1360 kg. Omawiany rozmiar 235/65 R16 pasuje do samochodów typu Nissan X-Trail, Alfa Romeo 147, Volvo V70, Volvo V40 czy Fiat Bravo. W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Matador MPS125 Variant All Weather 235/65 R16 prezentuje się następująco: C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, E za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 72 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.
Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 235/65 R16 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 65% z 235 wynosi 152,75 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 16) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.
MPS125 Variant All Weather w rozmiarze 235/65 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to modele przeznaczone do samochodów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony. Zwykle są to różnego rodzaju vany, busy czy półciężarówki. Opony dostawcze często można rozpoznać po symbolu "C" (ang. "cargo") w oznaczeniu rozmiaru. W przypadku takiego ogumienia mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze są odporne na zużycie i przeciążenia oraz oferują dobre prowadzenie w różnych warunkach.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej (lub innymi słowy budżetowej) oferują osiągi na dobrym poziomie, ale niższym niż w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki. Z drugiej strony są dostępne w najbardziej atrakcyjnych cenach. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej kupowane przez posiadaczy małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód). Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Matador, Imperial, Riken, Zeetex, Apollo, Dayton, Sunny czy Dębica.
Unijne etykiety na opony funkcjonują od 2012 roku ułatwiając kierowcom zmieniającym ogumienie wybór najlepszego modelu. Ujednolicony wygląd etykiety pozwala w kilka sekund zapoznać się z kluczowymi właściwościami danej opony - zużyciem paliwa, zachowaniem na mokrej jezdni czy hałasem wytwarzanym w czasie eksploatacji. To elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto wziąć je pod uwagę wybierając ogumienie do swojego samochodu. Etykiety to wymóg prawny obejmujący wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MPS125 Variant All Weather 235/65R16 121/119N na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/65 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony MPS125 Variant All Weather (model) oraz 16 cali (średnica).
Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MPS125 Variant All Weather (Matador) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.
Napisy "121/119" oraz "N" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1450/1360 kg) oraz prędkości (do 140 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Matador MPS125 Variant All Weather 235/65 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne są projektowane z myślą o kierowcach, którzy preferują umiarkowany styl jazdy, poruszają się głównie po mieście lub mieszkają w miejscu, gdzie zimy są łagodne, a latem nie ma dużych upałów. Osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy modelami na lato i zimę (widać to między innymi w bieżniku). Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający osiągi w zimowych warunkach.
Na opony Matador przysługuje 7-letnia gwarancja, która obowiązuje od daty zakupu. Jej warunki są takie same, jak w przypadku produktów innych marek wchodzących w skład koncernu Continental. Rekompensatę finansową zależną od stopnia zużycia bieżnika lub wymianę opon na nowe można uzyskać w przypadku usterek wynikających z wad fabrycznych opony (użytych materiałów czy błędów technologicznych). Należy pamiętać, że gwarancji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne lub wady wynikające z nieprawidłowego przechowywania opon.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Opony całoroczne klasy ekonomicznej nie są zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas testów ogumienia. Mimo to, modele marki Matador przeznaczone na cały rok znalazły się w kilku prestiżowych zestawieniach. Przykładowo, Matador MP 62 All Weather Evo uplasował się na 21 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez Auto Bild w 2019 roku, podczas którego opona sprawdziła się na mokrej nawierzchni zapewniając bezpieczne hamowanie, przyczepność na zakrętach i szybkie ruszanie z miejsca.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MPS125 Variant All Weather nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, dziennikarzy motoryzacyjnych czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Matador MPS125 Variant All Weather 235/65 R16 121/119 N C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/65 R16), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Matador), modelu (MPS125 Variant All Weather) oraz indeksów (121/119N C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 65 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 121/119N. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, bony Sodexo, pamięci przenośne USB, assistance 24/7 czy smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 235/65 R16 C (121/119N). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 572 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 288 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 214 (12 rat) do 1 167 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 167 zł | 2 334 zł | 46 zł |
4 | 595 zł | 2 380 zł | 92 zł |
6 | 405 zł | 2 430 zł | 142 zł |
8 | 309 zł | 2 472 zł | 184 zł |
10 | 252 zł | 2 520 zł | 232 zł |
12 | 214 zł | 2 568 zł | 280 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MPS125 Variant All Weather mogą być m.in. pianki naprawcze, ramki do tablic rejestracyjnych, mierniki ciśnienia czy preparaty do mycia felg.