Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 195/60R16. Zobacz gdzie kupić opony MPS400 Variant All Weather 2 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "99/97 H C" w nazwie opony?
Matador MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 195/60 R16 99/97H to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). 04241260000 oraz 4050496791100 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 04241260000 |
EAN | 4050496791100 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MPS400 Variant All Weather 2 |
Poprzedni model | MPS125 Variant All Weather |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="195" profile="60" diameter="16"]195/60 R16[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Polska, Słowacja, Czechy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 99/97 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,58 kg |
Premiera modelu | 2017 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 339 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MPS400 Variant All Weather 2 195/60 R16 99/97 H C |
Opis opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowacja czy Słowenia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MPS400 Variant All Weather 2 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 195/60 R16 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu VW Sharan (I FL), Fiat Doblo (263), Mercedes Klasa C (204), Opel Zafira (B) czy Seat Toledo (II). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 73 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 195/60 R16 posiadają indeks prędkości H (maksymalnie na tym modelu można jechać 0 km/h) oraz indeks nośności 99/97 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 195/60 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 60 przekłada się na wartość 117 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 195/60 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach typu van czy półciężarówkach (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony). Takie pojazdy, z racji swoich zadań, poruszają się z dużym obciążeniem, dlatego muszą być odporne na zużycie i mieć wzmocnioną konstrukcję. W przypadku opon dostawczych spotyka się dwa indeksy nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze często są oznaczane za pomocą litery "C" (ang. cargo) umieszczonej w ich rozmiarze.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Matador, Apollo, Neolin, Goodride, Riken, Sunny i Kormoran.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 195/60R16 99/97H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.
Skala od A do G umieszczona po prawej stronie unijnej etykiety na opony, określa długość hamowania na mokrej nawierzchni. To niezwykle ważny parametr decydujący o bezpieczeństwie, dlatego wielu kierowców wybierających ogumienie do swojego auta, zwraca na niego szczególną uwagę. Litera A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (klas D i G nie stosuje się przy oponach do samochodów osobowych). Różnica drogi hamowania pomiędzy poszczególnymi klasami wynosi ok. 3 metrów, co oznacza, że opony z oznaczeniem A zatrzymają się przy tej samej prędkości o 18 metrów szybciej niż te klasy F. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających wytyczne - opony MPS400 Variant All Weather 2 (model) oraz 16 cali (średnica).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony 195/60 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Matador to marka opon klasy ekonomicznej pochodząca ze Słowacji. Charakteryzują się one korzystną ceną, bezpieczeństwem użytkowania oraz komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Początki działalności firmy sięgają aż 1925 roku, kiedy to Matador rozpoczął wytwarzanie artykułów gumowych różnego rodzaju. Obecnie marka wchodzi w skład niemieckiego koncernu Continental, dzięki któremu ma dostęp do innowacyjnych technologii i metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji.
Model MPS400 Variant All Weather 2 (Matador) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.
Napisy "99/97" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do kg) oraz prędkości (do 0 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Matador MPS400 Variant All Weather 2 195/60 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne są dla ciebie, jeżeli jeździsz głównie w mieście, pokonujesz niewielkie odległości i preferujesz spokojny styl jazdy. To ogumienie łączy w sobie kluczowe funkcje opon zimowych i letnich, zapewniając bezpieczną jazdę przez cały rok. Zoptymalizowana mieszanka i bieżnik pozwalają na zachowanie stabilności podczas chłodniejszych i cieplejszych miesięcy. Jest to jednak rozwiązanie kompromisowe - w przypadku, gdy oczekujesz maksymalnych osiągów bez względu na pogodę, lepiej zdecydować się na opony dedykowane danej porze roku.
Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 7 lat od daty zakupu. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MPS400 Variant All Weather 2 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 195/60 R16 99/97 H C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (195/60 R16), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Matador), modelu (MPS400 Variant All Weather 2) oraz indeksów (99/97H C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 195 mm, profilu 60 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 99/97H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", karty paliwowe, wycieczki zagraniczne, bilety na mecze piłkarskie oraz oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Euro Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 195/60 R16 C (99/97H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 339 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 356 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 127 (12 rat) do 692 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 692 zł | 1 384 zł | 28 zł |
4 | 353 zł | 1 412 zł | 56 zł |
6 | 240 zł | 1 440 zł | 84 zł |
8 | 184 zł | 1 472 zł | 116 zł |
10 | 150 zł | 1 500 zł | 144 zł |
12 | 127 zł | 1 524 zł | 168 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MPS400 Variant All Weather 2 mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, podkładki antypoślizgowe pod telefon, preparaty do mycia felg czy mierniki grubości bieżnika.