Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 205/70R15. Zobacz gdzie kupić opony MPS400 Variant All Weather 2 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "106/104 R C" w nazwie opony?
Matador MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 205/70 R15 106/104R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). 04241600000 oraz 4050496000943 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 04241600000 |
EAN | 4050496000943 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MPS400 Variant All Weather 2 |
Poprzedni model | MPS125 Variant All Weather |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="70" diameter="15"]205/70 R15[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 143,50 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Słowacja, Polska, Czechy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 106/104 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,50 kg |
Premiera modelu | 2017 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 290 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MPS400 Variant All Weather 2 205/70 R15 106/104 R C |
Opis opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowenia czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MPS400 Variant All Weather 2 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 205/70 R15. Ich indeks prędkości wynosi R – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 0 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Matador MPS400 Variant All Weather 2 205/70 R15 ma wartość 106/104. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 106/104 przekłada się na kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 205/70 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 205 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 143,50), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 15 cali). W przypadku rozmiaru 205/70 R15 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: C za opory toczenia, A za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 73 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 205/70 R15 montowane są w samochodach typu Honda CR-V (I), Peugeot 207, VW Touran, Toyota Land Cruiser, Renault Megane itd.
MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 205/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są przeznaczone do samochodów, których DMC nie przekracza 3,5 tony (powyżej tej wartości mówimy o oponach ciężarowych). Można je rozpoznać po symbolu "C" umieszczonym na ścianie bocznej i podwójnym indeksie nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Dobrej jakości opony dostawcze powinny charakteryzować się dobrą przyczepnością niezależnie od panujących warunków drogowych oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Dzięki oponom klasy ekonomicznej, kierowcy którym zależy na oszczędnościach, mogą korzystać z ogumienia o zoptymalizowanych osiągach zapewniającego bezpieczeństwo jazdy, a przy tym nie przepłacać. Takie opony są bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie użytkują często z samochodu, a odległości, które pokonują są niewielkie i w obrębie aglomeracji miejskiej. Budżetowe opony chwalą również kierowcy preferujący spokojny styl prowadzenia. Do najchętniej wybieranych marek tej klasy należą m.in.: Matador, Sava, Riken, Dayton, Imperial, Zeetex oraz Dębica.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 205/70R15 106/104R na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony MPS400 Variant All Weather 2 (model) oraz 15 cali (średnica).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony 205/70 R15 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MPS400 Variant All Weather 2 (Matador) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które kiedyś było stosowane w samochodach osobowych. Obecnie tego typu rzeźbę można spotkać głównie w modelach przeznaczonych do aut dostawczych i ciężarowych. Cechą charakterystyczną takich opon jest to, że dwie połowy bieżnika mają taki sam wzór. W związku z tym kierunek toczenia czy sposób montażu nie mają tu znaczenia. Takimi oponami łatwo rotować na samochodzie, są odporne na zużycie, a ich koszt produkcji jest najniższy. Z drugiej strony oferują przeciętne osiągi związane z bezpieczeństwem.
Napisy "106/104" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do kg) oraz prędkości (do 0 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Matador MPS400 Variant All Weather 2 205/70 R15 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (wielosezonowe) najłatwiej rozpoznać po nazwie, która kojarzy się z czterema porami roku - "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ogumienie tego typu jest kompromisem pomiędzy osiągami opon letnich a zimowych (opony całoroczne w czasie zimy są lepsze od letnich, ale słabsze od zimowych). Potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Najczęściej są wybierane do jazdy po mieście przez kierowców o umiarkowanym lub spokojnym stylu prowadzenia auta.
Gwarancja na opony Matador jest taka sama jak w przypadku wszystkich marek należących do koncernu Continental i wynosi 7 lat od daty zakupu. Oznacza to, że w tym czasie można zgłosić usterki wynikające z przyczyn tkwiących w oponie np. wady fabryczne, materiałowe czy technologiczne. Z odzyskaniem pieniędzy według wzoru przedstawionego w karcie gwarancyjnej (proporcjonalnie do zużycia) lub wymianą produktu na nowy nie powinno być w przypadku widocznych deformacji czy problemów z prawidłowym wyważeniem opony.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MPS400 Variant All Weather 2 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, dziennikarzy motoryzacyjnych czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 205/70 R15 106/104 R C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), modelu (MPS400 Variant All Weather 2), rozmiaru (205/70 R15), sezonu (opony całoroczne) oraz indeksów (106/104R C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 106/104R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, smycze do kluczy, rabat na kolejne zakupy, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" lub pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 205/70 R15 C (106/104R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 290 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 160 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 109 (12 rat) do 592 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 592 zł | 1 184 zł | 24 zł |
4 | 302 zł | 1 208 zł | 48 zł |
6 | 205 zł | 1 230 zł | 70 zł |
8 | 157 zł | 1 256 zł | 96 zł |
10 | 128 zł | 1 280 zł | 120 zł |
12 | 109 zł | 1 308 zł | 148 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MPS400 Variant All Weather 2 mogą być m.in. pianki naprawcze, płyny do prania tapicerki, montaż w serwisie czy worki do opon.