Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 215/70R15. Zobacz gdzie kupić opony MPS400 Variant All Weather 2 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109/107 S C" w nazwie opony?
Matador MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 215/70 R15 109/107S to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). 04241590000 oraz 4050496000936 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 04241590000 |
EAN | 4050496000936 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MPS400 Variant All Weather 2 |
Poprzedni model | MPS125 Variant All Weather |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="70" diameter="15"]215/70 R15[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 150,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Słowacja, Czechy, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 109/107 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | S |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,64 kg |
Premiera modelu | 2017 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 322 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/70 R15 109/107 S C |
Opis opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy, Słowacja czy Polska. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MPS400 Variant All Weather 2 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon letni oraz zimowy Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/70 R15 109/107 S są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Hyundai Santa Fe (SM), Volvo S60, Mercedes Klasa A, Mazda 5, Fiat Doblo czy Alfa Romeo 147. Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 215) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 70), a więc 150,50.
Litera "R" oznacza, że opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/70 R15 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 15 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi S, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 0 km/h. Indeks nośności to z kolei 109/107 (dopuszczalne obciążenie to kg). Jak wygląda etykieta opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/70 R15 109/107 S? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa A, opory toczenia C, a hałas zewnętrzny to 73 dB.
MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 215/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to produkty, których zadaniem jest zapewnienie nie tylko dobrego prowadzenia, ale też wysokiej wytrzymałości i odporności na obciążenia. Tego typu modele, które projektowane są z myślą o różnego rodzaju vanach, busach i półciężarówkach, muszą być niezawodne podczas codziennego intensywnego użytkowania. Jak rozpoznać opony dostawcze? Zwykle mają one literę "C" (ang. cargo) na ścianie bocznej obok oznaczenia rozmiaru oraz podwójny indeks nośności, np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej oferowane są w ramach marek Matador, Imperial, Riken, Barum, Apollo i wielu innych (w tym pochodzących z Chin). Tego typu produkty charakteryzują się dobrymi osiągami w różnych warunkach drogowych, ale o nieco niższym poziomie niż opony klasy średniej czy premium. Z tego powodu opony klasy ekonomicznej polecane są kierowcom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/70R15 109/107S na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Matador (producent), całoroczne (sezon) oraz 215/70 R15 (rozmiar).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 15 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony 215/70 R15 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MPS400 Variant All Weather 2 (Matador) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.
Napisy "109/107" oraz "S" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do kg) oraz prędkości (do 0 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/70 R15 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne łączą właściwości opon letnich z oponami zimowymi. Polecane są dla kierowców, którzy preferują spokojny styl jazdy, pokonują niewielkie dystanse, a także podróżują głównie w mieście. Mimo że opony całoroczne nie gwarantują tak dobrych osiągów jak opony letnie latem i zimowe zimą, to gwarantują bezpieczeństwo w kluczowych obszarach zapewniając stabilne prowadzenie. Ich bieżnik wyposażony jest w lamele (podobnie jak w oponach zimowych) pomagające odprowadzać wodę i błoto pośniegowe, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania.
Gwarancja na opony Matador jest taka sama jak w przypadku wszystkich marek należących do koncernu Continental i wynosi 7 lat od daty zakupu. Oznacza to, że w tym czasie można zgłosić usterki wynikające z przyczyn tkwiących w oponie np. wady fabryczne, materiałowe czy technologiczne. Z odzyskaniem pieniędzy według wzoru przedstawionego w karcie gwarancyjnej (proporcjonalnie do zużycia) lub wymianą produktu na nowy nie powinno być w przypadku widocznych deformacji czy problemów z prawidłowym wyważeniem opony.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MPS400 Variant All Weather 2 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, automobilclub czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/70 R15 109/107 S C. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Matador), rozmiaru (215/70 R15), indeksów (109/107S C) oraz modelu (MPS400 Variant All Weather 2) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 109/107S. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, bilety do teatru, wycieczki zagraniczne, assistance 24/7 oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 215/70 R15 C (109/107S). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 322 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 288 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 121 (12 rat) do 657 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 657 zł | 1 314 zł | 26 zł |
4 | 335 zł | 1 340 zł | 52 zł |
6 | 228 zł | 1 368 zł | 80 zł |
8 | 174 zł | 1 392 zł | 104 zł |
10 | 142 zł | 1 420 zł | 132 zł |
12 | 121 zł | 1 452 zł | 164 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MPS400 Variant All Weather 2 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, ubezpieczenie opon, środki do konserwacji opon czy płyny do prania tapicerki.