Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/55R19. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Sport 3 o indeksach 101 Y N0 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Sport 3 w rozmiarze 235/55 R19 101Y to opona letnia, homologowana (N0) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 056615 oraz 3528700566154 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 056615 |
EAN | 3528700566154 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Sport 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="19"]235/55 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 101 |
Maksymalna nośność | 825 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,00 kg |
Premiera modelu | 2014 rok |
Cena | ~ 685 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | N0 (Porsche, Volkswagen Touareg) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Sport 3 235/55 R19 101Y N0 |
Michelin Latitude Sport 3 to opony letnie opracowane z myślą o samochodach typu SUV. Na rynku pojawiły się jako nowsza wersja modelu oznaczonego numerem "2". Model pozycjonowany jest w klasie premium - do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki, co przekłada się na wysoki poziom osiągów. Opony Latitude Sport 3 posiadają asymetryczny bieżnik, co zapewnia panowanie nad samochodem na suchej i mokrej drodze także podczas dynamicznej jazdy.
Model Michelin Latitude Sport 3 to przykład zastosowania strategii Michelin Total Performance, która polega na oferowaniu wysokich osiągów nawet w obszarach, które teoretycznie są nie do pogodzenia. Omawiane opony oferują doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni (nowoczesna mieszanka gumowa i 10% więcej rowków odprowadzających wodę w porównaniu do poprzednika), są bardzo wytrzymałe (dzięki mieszance i karkasowi z dwuwarstwowym opasaniem) i oferują mniejsze spalanie paliwa (to także zasługa mieszanki i bieżnika, który odkształca się w mniejszym stopniu).
Michelin Latitude Sport 3 to jedna z najlepszych opon do samochodów typu SUV. Potwierdzają to parametry na europejskich etykietach (przyczepność "A", opory toczenia "B" lub "C", hałas 70-73 dB) oraz setki pozytywnych opinii użytkowników, którzy deklarują ponowny zakup tego produktu po zużyciu się aktualnego kompletu.
Opony Michelin Latitude Sport 3 przeznaczone są na sezon letni, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 235/55 R19, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio Y i 101. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h opona wytrzyma obciążenie do 825 kg. Omawiany rozmiar 235/55 R19 pasuje do samochodów typu Mercedes Klasa M, Chevrolet Captiva, Mazda CX-5, Mercedes Klasa S czy Peugeot 3008. W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Michelin Latitude Sport 3 235/55 R19 prezentuje się następująco: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 71 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.
Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 235/55 R19 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 55% z 235 wynosi 129,25 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 19) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.
Opony do aut typu SUV/4x4 to odpowiedź na rosnącą popularność tego typu pojazdów. Auta te zwykle mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości od osobówek, dlatego opony do nich przeznaczone charakteryzują się większą nośnością i sztywniejszymi, często wzmocnionymi ścianami bocznymi dla zapewnienia odpowiedniej stabilności podczas jazdy. Bieżniki opon do aut typu SUV/4x4 są często takie same, jak w modelach osobowych (w wielu przypadkach opony SUV to warianty produktów przeznaczonych do osobówek).
Opony klasy premium to głównie marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Sport 3 235/55R19 101Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/55 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 235/55 R19 (rozmiar).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony Latitude Sport 3 (model) oraz 19 cali (średnica).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.
Napisy "101" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Latitude Sport 3 (Michelin 235/55 R19) posiada homologację N0 (Porsche, Volkswagen Touareg). Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony letnie to produkty, których montaż jest zalecany w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatury regularnie przekraczają 7 st. C. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej drodze, optymalnego spalania paliwa i komfortu jazdy. Opony letnie dostępne są w różnych cenach i oferują zróżnicowany poziom osiągów w zależności od potrzeb kierowców (klasy ekonomiczna, średnia i wyższa). Tego typu modele zwykle posiadają kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opony Michelin to bardzo dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Potwierdzenie tego można znaleźć w międzynarodowych testach, na europejskich etykietach czy w recenzjach użytkowników publikowanych w Internecie. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin brzmią następująco: "doskonałe jakościowo – trzymają się drogi, dobrze tłumią nierówności, spalanie na dobrym poziomie – zdecydowanie polecam"; "bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, na parę sezonów można zapomnieć o oponach – po prostu robią swoje".
Testy opon letnich Michelin, obok opinii kierowców i parametrów na europejskich etykietach, potwierdzają wysoki poziom osiągów produktów francuskiego koncernu. Jako przykłady można podać wyniki flagowych modeli Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+. Pierwszy z nich wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16, drugi był wielokrotnie wyróżniany w sprawdzianach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO", a trzeci zdobył uznanie specjalistów z między innymi organizacji ADAC i czasopisma "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Sport 3 235/55 R19 101Y N0. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), rozmiaru (235/55 R19), indeksów (101Y N0), nazwy producenta (Michelin) oraz modelu (Latitude Sport 3) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 101Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Dunlop oraz Nokian – kosztujące od 560 do 726 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, oficjalne piłki nożne, bony Sodexo, kubki termiczne oraz rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/55 R19 N0 (101Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 685 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 740 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 256 (12 rat) do 1 398 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 398 zł | 2 796 zł | 56 zł |
4 | 713 zł | 2 852 zł | 112 zł |
6 | 485 zł | 2 910 zł | 170 zł |
8 | 370 zł | 2 960 zł | 220 zł |
10 | 302 zł | 3 020 zł | 280 zł |
12 | 256 zł | 3 072 zł | 332 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Sport 3 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, środki do konserwacji opon, zapachy do samochodu oraz mierniki grubości bieżnika.