Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 255/70R18. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Tour HP o indeksach 116 V XL, LR w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Tour HP w rozmiarze 255/70 R18 116V to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz homologowana (LR). Oznaczenia 534266 oraz 3528705342661 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 534266 |
EAN | 3528705342661 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Tour HP |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="70" diameter="18"]255/70 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 178,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 116 |
Maksymalna nośność | 1250 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | A (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2008 rok |
Produkcja od | 05.2019 |
Cena | ~ 702 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | LR (Land Rover, Range Rover) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Tour HP 255/70 R18 116V XL LR |
Opis modelu Latitude Tour HP jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony Michelin Latitude Tour HP 255/70 R18 116 V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 255/70 R18 ich szerokość wynosi 255 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 70% z 255 wynosi 178,50), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 18 cali. Kolejne dwa oznaczenia (116 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon letnich Michelin Latitude Tour HP 255/70 R18.
Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 1250 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 240 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Michelin Latitude Tour HP 255/70 R18 otrzymał klasy C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, A za opory toczenia oraz wartość 70 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach Mercedes Klasa C, Nissan Qashqai, Volvo S40, BMW X5 czy Volvo S60.
Opony do aut SUV zyskały na popularności, gdy na drogach zaczęło pojawiać się coraz więcej samochodów osobowych z napędem na cztery koła określanych mianem sportowo-użytkowych czy też crossoverów. Opony tego typu najczęściej mają taki sam bieżnik, jak modele osobowe (nawet takie same nazwy z dopiskiem SUV). Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność. Opony do aut SUV mogą mieć technologię Run Flat i rant ochronny felgi.
Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Tour HP 255/70R18 116V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających wytyczne - opony Latitude Tour HP (model) oraz 18 cali (średnica).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 255/70 R18 (rozmiar).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "116" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1250 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Latitude Tour HP (Michelin 255/70 R18) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover).
Opony letnie to produkty, które są tworzone z myślą o zapewnieniu wysokiej przyczepności i sprawnego hamowania, a także komfortu jazdy i oszczędności paliwa w warunkach panujących na drogach w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni - w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. W oponach letnich (dzielących się na klasy budżetową, średnią i wyższą) stosowane są głównie bieżniki kierunkowe i asymetryczne. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin potwierdzają pozycję francuskiej marki jako jednego z liderów rynku. Opony Michelin od wielu lat są regularnie wyróżniane w sprawdzianach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Dobrymi przykładami są wyniki flagowych modeli marki: Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+, które wielokrotnie zajęły czołowe pozycje w testach przeprowadzonych przez ADAC, "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO" (testowane były najróżniejsze rozmiary – od aut kompaktowych po sportowe).
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Tour HP 255/70 R18 116V XL LR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (255/70 R18), sezonu (opony letnie), indeksów (116V XL, LR), nazwy producenta (Michelin) oraz modelu (Latitude Tour HP) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, koszulki piłkarskie, pamięci przenośne USB, wejściówki do kina oraz foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 255/70 R18 XL, LR (116V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 702 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 808 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 263 (12 rat) do 1 433 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 433 zł | 2 866 zł | 58 zł |
4 | 731 zł | 2 924 zł | 116 zł |
6 | 497 zł | 2 982 zł | 174 zł |
8 | 380 zł | 3 040 zł | 232 zł |
10 | 309 zł | 3 090 zł | 282 zł |
12 | 263 zł | 3 156 zł | 348 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Tour HP mogą być m.in. ubezpieczenie opon, worki do opon, ramki do tablic rejestracyjnych lub płyny do prania tapicerki.