Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 205/55R16. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 o indeksach 91 W w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 205/55 R16 91W to opona letnia, posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 213777 oraz 3528702137772 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 213777 |
EAN | 3528702137772 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 |
Poprzedni model | Pilot Sport 3 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="205" profile="55" diameter="16"]205/55 R16[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,75 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,30 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 343 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 205/55 R16 91W FR |
Michelin Pilot Sport 4 to opony letnie, które zostały wprowadzone na rynek z myślą o samochodach sportowych oraz luksusowych limuzynach dysponujących dużą mocą. Model jest pozycjonowany w klasie premium (oferuje najwyższy poziom osiągów oraz natychmiastowo reaguje na ruchy kierownicą) i wyposażony w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która najlepiej sprawdza się w przypadku dynamicznych aut.
Technologia "dynamic response" to aramidowo-nylonowe opasanie, które zwiększa precyzję prowadzenia samochodu, a nowoczesny układ rowków bieżnika dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Szerokie i głębokie kanały wzdłużne sprawnie odprowadzają wodę chroniąc przed aquaplaningiem, a nowoczesna mieszanka zawierająca elastomery funkcjonalne i krzemionkę skraca drogę hamowania oraz zwiększa odporność opon na zużycie.
Wyniki opon Michelin Pilot Sport 4 w testach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że jest to jeden z najlepszych produktów w swoim segmencie (szereg zwycięstw i "poleceń"). Na europejskiej etykiecie model otrzymał klasy A lub B (w zależności od rozmiaru) za hamowanie na mokrej nawierzchni i od B do E za opory toczenia. Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pilot Sport 4 to 70-73 dB.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Opel Astra (K), VW Golf (VI), Ford Focus (III), VW Passat (B5 FL), VW Golf (VII FL) czy Audi A6 (C5). Prezentowany produkt ma rozmiar 205/55 R16, co oznacza, że jego szerokość wynosi 205 mm, wysokość profilu 112,75 mm (55 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Michelin Pilot Sport 4 205/55 R16 mają indeks prędkości wynoszący W (dopuszczalna prędkość 270 km/h) i indeks nośności 91 przekładający się dopuszczalne obciążenie 615 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Michelin Pilot Sport 4 205/55 R16 otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 70 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 4 205/55R16 91W na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 205/55 R16 (rozmiar).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 165 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/55 R16 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "91" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach letnich Michelin prezentują się bardzo pozytywnie. Większość kierowców ocenia poszczególne modele bardzo wysoko, co potwierdza wyniki opon marki w testach czy parametry umieszczone na etykietach. W przykładowych recenzjach można przeczytać, że "trzymają się świetnie podczas intensywnych opadów deszczu – nie trzeba korzystać z pomocy ABS; "bardzo dobre zarówno podczas upałów, jak i w chłodniejsze deszczowe dni"; "bezpieczne, komfortowe i oszczędne – warte polecenia".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 205/55 R16 91W FR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (205/55 R16), indeksów (91W), modelu (Pilot Sport 4), nazwy producenta (Michelin) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 205 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 91W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Michelin – kosztująca od 287 do 338 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", koszulki piłkarskie, foteliki samochodowe oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Euro Bank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 205/55 R16 (91W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 343 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 372 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 129 (12 rat) do 700 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 700 zł | 1 400 zł | 28 zł |
4 | 357 zł | 1 428 zł | 56 zł |
6 | 243 zł | 1 458 zł | 86 zł |
8 | 186 zł | 1 488 zł | 116 zł |
10 | 151 zł | 1 510 zł | 138 zł |
12 | 129 zł | 1 548 zł | 176 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ubezpieczenie opon, montaż w serwisie lub pianki naprawcze.