Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 255/35R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "94 Y XL, ZP" w nazwie opony?
Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 255/35 R18 94Y to opona letnia, wzmacniana (XL), wykonana w technologii run on flat (ZP) oraz dodatkowo oznakowana symbolem ZR. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 |
Poprzedni model | Pilot Sport 3 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | 255/35 R18 |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 89,25 mm |
Kraj produkcji | Włochy, Portugalia, Francja, Polska, Rumunia, Kanada, Tajlandia, Węgry, Niemcy, Rosja, Japonia, Chiny, Hiszpania, USA |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Rozpoczęcie produkcji | 05.2021 |
Cena | ~ 682 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | tak (ZP) |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 255/35 R18 94Y XL ZP |
Michelin Pilot Sport 4 to opony letnie, które zostały wprowadzone na rynek z myślą o samochodach sportowych oraz luksusowych limuzynach dysponujących dużą mocą. Model jest pozycjonowany w klasie premium (oferuje najwyższy poziom osiągów oraz natychmiastowo reaguje na ruchy kierownicą) i wyposażony w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która najlepiej sprawdza się w przypadku dynamicznych aut.
Technologia "dynamic response" to aramidowo-nylonowe opasanie, które zwiększa precyzję prowadzenia samochodu, a nowoczesny układ rowków bieżnika dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Szerokie i głębokie kanały wzdłużne sprawnie odprowadzają wodę chroniąc przed aquaplaningiem, a nowoczesna mieszanka zawierająca elastomery funkcjonalne i krzemionkę skraca drogę hamowania oraz zwiększa odporność opon na zużycie.
Wyniki opon Michelin Pilot Sport 4 w testach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że jest to jeden z najlepszych produktów w swoim segmencie (szereg zwycięstw i "poleceń"). Na europejskiej etykiecie model otrzymał klasy A lub B (w zależności od rozmiaru) za hamowanie na mokrej nawierzchni i od B do E za opory toczenia. Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pilot Sport 4 to 70-73 dB.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 255/35 R18 doskonale sprawdzą się w samochodach typu Audi A8, Mitsubishi ASX, Lexus IS, Volvo V60, Mercedes Klasa M lub innych o podobnej charakterystyce.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei Y, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 300 km/h, a indeks nośności 94 – dopuszczalne obciążenie to 670 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 255/35 R18 opon Michelin Pilot Sport 4: pierwsza liczba - 255 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 35 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 35% z 255 daje 89,25 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 18 cali.
Pilot Sport 4 w rozmiarze 255/35 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV mają bardzo podobną konstrukcję do opon osobowych i oferują zbliżony wachlarz osiągów. Bardzo często modele do samochodów typu SUV dostępne są jako wariant danych opon osobowych. Opony do aut typu SUV nie nadają się do jazdy w terenie. Bardzo dobrze spisują się za to na asfalcie – niezależnie od warunków panujących na drodze. Oferują również wysoki komfort jazdy i optymalne opory toczenia. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości poprzez zwiększony indeks nośności i usztywnione ściany boczne.
Opony firmy Michelin pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Dunlop, Vredestein, Continental, Pirelli, Goodyear, Hankook czy Yokohama. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 255/35R18 94Y.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Jako ciekawostkę dodam, iż 2 produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 255/35 R18 (rozmiar) - uzyskały ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Wspomnę także, że 38 produktów spełniających wytyczne - opony 255/35 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon) - uzyskało ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskały ocenę "65 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Model Pilot Sport 4 (Michelin) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "94" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. ZP (Run Flat) to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h).
Michelin Pilot Sport 4 255/35 R18 należy do grupy opon letnich. W przypadku opon letnich ważna jest nie tylko rzeźba bieżnika zapewniająca odpowiednią powierzchnię styku z nawierzchnią, ale przede wszystkim mieszanka gumowa skomponowana ze składników gwarantujących optymalne parametry podczas jazdy w wysokich temperaturach. Dzięki takim składnikom, jak m.in. kauczuk oraz sadza, ogumienie sprawia, że możesz pewnie ruszać i hamować, a ostre zakręty nie są problemem nawet w czasie deszczu. Z usuwaniem wody bardzo dobrze radzą sobie specjalne kanały odprowadzające ciecz na boki opony, co pozwala na kontynuowanie jazdy z pełnią osiągów.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Opony Michelin to bardzo dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Potwierdzenie tego można znaleźć w międzynarodowych testach, na europejskich etykietach czy w recenzjach użytkowników publikowanych w Internecie. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin brzmią następująco: "doskonałe jakościowo – trzymają się drogi, dobrze tłumią nierówności, spalanie na dobrym poziomie – zdecydowanie polecam"; "bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, na parę sezonów można zapomnieć o oponach – po prostu robią swoje".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Wyniki dotyczą modelu Pilot Sport 4.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 255/35 R18 94Y XL ZP. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), indeksów (94Y XL, ZP), rozmiaru (255/35 R18), modelu (Pilot Sport 4) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, wycieczki zagraniczne, pamięci przenośne USB, oficjalne piłki nożne oraz zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole czy Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 255/35 R18 XL, ZP (94Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 682 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 728 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 255 (12 rat) do 1 392 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 392 zł | 2 784 zł | 56 zł |
4 | 710 zł | 2 840 zł | 112 zł |
6 | 482 zł | 2 892 zł | 164 zł |
8 | 369 zł | 2 952 zł | 224 zł |
10 | 301 zł | 3 010 zł | 282 zł |
12 | 255 zł | 3 060 zł | 332 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 mogą być m.in. mierniki ciśnienia, ubezpieczenie opon, środki do konserwacji opon oraz płyny do prania tapicerki.