Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Primacy 4 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V MO, FR" w nazwie opony?
Michelin Primacy 4 w rozmiarze 235/60 R18 103V to opona letnia, homologowana (MO) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | premium |
Model | Primacy 4 |
Poprzedni model | Primacy 3 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | 235/60 R18 |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 141 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Portugalia, Włochy, USA, Rumunia, Polska, Japonia, Chiny, Rosja, Tajlandia, Kanada, Francja, Niemcy, Węgry |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | A (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Rozpoczęcie produkcji | 03.2021 |
Cena | ~ 502 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | MO (Mercedes) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Primacy 4 235/60 R18 103V MO FR |
Michelin Primacy 4 to model opon letnich, który został zaprojektowany z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej (także tych dysponujących większą mocą). Prezentowane opony pozycjonowane są w klasie premium – powstają w oparciu o nowoczesne technologie i najwyższej jakości półprodukty. Primacy 4 pojawił się na rynku jako następcą cieszącego się dużą popularnością modelu "3".
Omawiany model posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, która umożliwia sprawne i komfortowe podróżowanie każdego dnia zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Co więcej, specjalny projekt bieżnika sprawia, że opony Primacy 4 zachowują swoje właściwości związane z odprowadzaniem wody także przy większym stopniu zużycia opony. Z kolei nowoczesna mieszanka gumowa skraca drogę hamowania bez uszczerbku dla trwałości opony.
Kierowcy, którzy zdecydowali się opublikować w Internecie swoje opinie na temat opon Michelin Primacy 4 podkreślą ich doskonałe właściwości jezdne na mokrej i suchej drodze oraz wysoką kulturę pracy (niska emisja hałasu). To idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy od opon oczekują ponadprzeciętnych wszechstronnych osiągów.
Opony letnie Michelin Primacy 4 235/60 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Audi Q5 (I), Volvo XC90 (I), Volvo XC90 (II), Audi Q5 (II), Volvo XC60 (I) czy Honda CR-V (V). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Michelin Primacy 4 235/60 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę A za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 69 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 235/60 R18 opon Michelin Primacy 4 należy czytać następująco: szerokość 235 mm, wysokość profilu 60 (jako procent z szerokości, czyli 141 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Michelin Primacy 4 235/60 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 103 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 875 kg).
Primacy 4 w rozmiarze 235/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony firmy Michelin pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Michelin, Goodyear, Dunlop, Yokohama, Continental, Bridgestone czy Pirelli. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Primacy 4 235/60R18 103V na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/60 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 610 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony Primacy 4 (model) oraz 18 cali (średnica).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Model Primacy 4 (Michelin) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Czym charakteryzują się opony asymetryczne? Na pierwszy rzut oka mają bieżnik wykonany z pozornie niepasujących do siebie stref. Ich zróżnicowana konstrukcja spowodowana jest odmiennymi funkcjami - zewnętrzna część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej jezdni i stabilność podczas wchodzenia w zakręty, a wewnętrzna za sprawne odprowadzanie wody. Strefy te różnią się nie tylko nacięciami i rowkami, ale mogą też być zbudowane z mieszanek gumowych o różnych właściwościach. Gwarancja doskonałych osiągów, sprawia że opony tego typu wybierane są w autach sportowych i samochodach klasy premium.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Primacy 4 (Michelin 235/60 R18) posiada homologację MO (Mercedes). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Michelin Primacy 4 235/60 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie dedykowane są warunkom pogodowym, które panują w Polsce od połowy wiosny do jesieni. Oznacza to, że powinny być montowane wiosną, gdy temperatura przekracza 7°C i zmieniane na zimowe, gdy temperatura jesienią spadnie poniżej tego progu. Zapewniają najlepsze osiągi, najkrótszą drogę hamowania i największy komfort jazdy w sytuacjach pogodowych najczęstszych dla tego sezonu – podczas intensywnych opadów deszczu, na rozgrzanym asfalcie i suchej nawierzchni. Sprawdzają się doskonale zarówno w mieście, jak i na długich trasach.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opony Michelin to bardzo dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Potwierdzenie tego można znaleźć w międzynarodowych testach, na europejskich etykietach czy w recenzjach użytkowników publikowanych w Internecie. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin brzmią następująco: "doskonałe jakościowo – trzymają się drogi, dobrze tłumią nierówności, spalanie na dobrym poziomie – zdecydowanie polecam"; "bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, na parę sezonów można zapomnieć o oponach – po prostu robią swoje".
Testy opon letnich Michelin, obok opinii kierowców i parametrów na europejskich etykietach, potwierdzają wysoki poziom osiągów produktów francuskiego koncernu. Jako przykłady można podać wyniki flagowych modeli Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+. Pierwszy z nich wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16, drugi był wielokrotnie wyróżniany w sprawdzianach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO", a trzeci zdobył uznanie specjalistów z między innymi organizacji ADAC i czasopisma "Auto Bild".
Wyniki dotyczą modelu Primacy 4.
Zobacz inne określenia opon Michelin Primacy 4 235/60 R18 103V MO FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), indeksów (103V MO), sezonu (opony letnie), rozmiaru (235/60 R18) oraz modelu (Primacy 4) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, koszulki piłkarskie, bilety do teatru, oficjalne piłki nożne lub wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/60 R18 MO (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 502 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 008 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 188 (12 rat) do 1 025 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 025 zł | 2 050 zł | 42 zł |
4 | 523 zł | 2 092 zł | 84 zł |
6 | 355 zł | 2 130 zł | 122 zł |
8 | 272 zł | 2 176 zł | 168 zł |
10 | 221 zł | 2 210 zł | 202 zł |
12 | 188 zł | 2 256 zł | 248 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Primacy 4 mogą być m.in. mierniki ciśnienia, worki do opon, środki do konserwacji opon oraz pianki naprawcze.