Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami letnimi firmy Nexen w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony N'Fera RU1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109 W XL" w nazwie opony?
Nexen N'Fera RU1 w rozmiarze 255/55 R18 109W to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 12301 oraz 8807622230103 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 12301 |
EAN | 8807622230103 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | N'Fera RU1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,39 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 389 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Nexen N'Fera RU1 255/55 R18 109W XL |
Opis modelu N'Fera RU1 jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Zadaniem opon Nexen N'Fera RU1 255/55 R18 jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zróżnicowanych, i często zmiennych, warunkach drogowych. Są to opony letnie. Ich rozmiar należy interpretować w następujący sposób: pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach (w prezentowanym przypadku 255 mm), druga liczba jest wysokością profilu podawaną jako procent z szerokości (55 w milimetrach wynosi 140,25), a trzecia to średnica opony najczęściej podawana w calach (tutaj 18 cali).
Opony Nexen N'Fera RU1 255/55 R18 mają mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 109 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1030 kg). Przeznaczone są do samochodów typu Porsche Cayenne (II FL), Porsche Cayenne (II) czy BMW X5 (E70 FL). W ramach systemu etykietowana otrzymały klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia (wpływ na spalanie paliwa), A za hamowanie na mokrej drodze i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
N'Fera RU1 w rozmiarze 255/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV mają bardzo podobną konstrukcję do opon osobowych i oferują zbliżony wachlarz osiągów. Bardzo często modele do samochodów typu SUV dostępne są jako wariant danych opon osobowych. Opony do aut typu SUV nie nadają się do jazdy w terenie. Bardzo dobrze spisują się za to na asfalcie – niezależnie od warunków panujących na drodze. Oferują również wysoki komfort jazdy i optymalne opory toczenia. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości poprzez zwiększony indeks nośności i usztywnione ściany boczne.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej stanowią kompromis pomiędzy najwyższymi osiągami modeli z segmentu premium a niskimi cenami produktów z półki budżetowej. Na wybór opon klasy średniej decydują się kierowcy, którzy z jednej strony cenią sobie osiągi na odpowiednim poziomie, a z drugiej chcą nieco zaoszczędzić – posiadacze aut o przeciętnej mocy, preferujący umiarkowany styl jazdy i jeżdżący głównie po mieście z okresowymi wyjazdami w trasy. Marki opon klasy średniej to między innymi: Nexen, Toyo, Uniroyal, Fulda czy Kumho.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen N'Fera RU1 255/55R18 109W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony N'Fera RU1 (model) oraz 18 cali (średnica).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 122 inne produkty spełniające wytyczne - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie.
Opony Nexen cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy w ogumieniu cenią bezpieczeństwo, zoptymalizowanie parametrów i komfort prowadzenia. Ta południowokoreańska firma produkuje opony dla kierowców ze 120 krajów na świecie, przy ich wytwarzaniu korzystając z innowacyjnych technologii. W fabrykach Nexen powstają modele przeznaczone do aut osobowych, SUv-ów i samochodów dostawczych. Przedsiębiorstwo jest znane pod nazwą Nexen od momentu restrukturyzacji w 1999 roku - wcześniej funkcjonowało jako Woosung Tire.
Model N'Fera RU1 (Nexen) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.
Napisy "109" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Nexen N'Fera RU1 255/55 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to produkty, których montaż jest zalecany w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatury regularnie przekraczają 7 st. C. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej drodze, optymalnego spalania paliwa i komfortu jazdy. Opony letnie dostępne są w różnych cenach i oferują zróżnicowany poziom osiągów w zależności od potrzeb kierowców (klasy ekonomiczna, średnia i wyższa). Tego typu modele zwykle posiadają kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Nexen obejmuje wszystkie swoje produkty gwarancją przez okres 5 lat od daty zakupu, nie dłużej jednak niż 6 lat od daty produkcji. Bardzo ważna jest jednak prawidłowa eksploatacja, wyważenie i przechowywanie opon między sezonami, ponieważ producent nie uzna uszkodzenia, które powstało w wyniku złej techniki jazdy czy błędów użytkownika. W przypadku uznania reklamacji, opona zostanie wymieniona na nową lub zostanie wypłacona rekompensata finansowa - zależnie od czasu, który upłynął od zakupu i stopnia zużycia bieżnika.
Dzięki opiniom o oponach zamieszczanych w Internecie przez kierowców, bez trudu można zweryfikować zapewnienie producentów na temat poszczególnych modeli. Kierowcy oceniający opony widzą, jak sprawdzają się one na przestrzeni czasu, a także jakie są ich wady i zalety. Opony letnie Nexen oceniane są z reguły bardzo dobrze, a ich użytkownicy podkreślają szczególnie korzystną cenę i doskonałe parametry opony. "Nexen zapewnia bezpieczeństwo bez względu na panującą aurę", "są bezpieczne, bez obaw wożę moją rodzinę w aucie wyposażonym w Nexen".
Sezonowe testy opon to doskonałe źródło wiedzy dla kierowców, którzy nie wiedzą jaki model wybrać do swojego auta. Dzięki sprawdzianom można porównać parametry ogumienia i w szybki sposób wytypować to, które najlepiej sprawdzi się przy określonych przebiegach i stylu jazdy. Wśród opon Nexen, często testowanym modelem jest Nexen N Fera SU1, który w 2014 roku zajął 7 miejsce w sprawdzianie Auto Zeitung. Wielokrotnie testowano też Nexen N Blue HD+, który pokonał rywali i wygrał test opon letnich ACE z 2016 roku.
Wyniki dotyczą modelu N'Fera RU1.
Zobacz inne określenia opon Nexen N'Fera RU1 255/55 R18 109W XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (255/55 R18), nazwy producenta (Nexen), modelu (N'Fera RU1), indeksów (109W XL) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki BFGoodrich, Hankook, Toyo oraz Michelin – kosztujące od 475 do 704 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, bilety na zawody żużlowe, bilety na mecze piłkarskie, bilety do teatru lub koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Nexen w rozmiarze 255/55 R18 XL (109W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 389 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 556 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 146 (12 rat) do 794 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 794 zł | 1 588 zł | 32 zł |
4 | 405 zł | 1 620 zł | 64 zł |
6 | 275 zł | 1 650 zł | 94 zł |
8 | 211 zł | 1 688 zł | 132 zł |
10 | 172 zł | 1 720 zł | 164 zł |
12 | 146 zł | 1 752 zł | 196 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu N'Fera RU1 mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, worki do opon, ładowarki do telefonu na USB lub podkładki antypoślizgowe pod telefon.