Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 225/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Carrier w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "118/116 R C" w nazwie opony?
Pirelli Carrier w rozmiarze 225/75 R16 118/116R to opona letnia oraz wzmacniana (C). Oznaczenia 2165300 oraz 8019227216530 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2165300 |
EAN | 8019227216530 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Carrier |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="75" diameter="16"]225/75 R16[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 168,75 mm |
Kraj produkcji | Niemcy, Turcja, Rumunia, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 118/116 |
Maksymalna nośność | 1320/1250 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 16,98 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 515 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Pirelli Carrier 225/75 R16 118/116 R C |
Opis modelu Carrier jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli Carrier 225/75 R16 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Mercedes Klasa M (W163), Seat Altea, Smart Fortwo, Peugeot 5008, VW Multivan czy VW Up!. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Pirelli Carrier 225/75 R16 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 225/75 R16 opon Pirelli Carrier należy czytać następująco: szerokość 225 mm, wysokość profilu 75 (jako procent z szerokości, czyli 168,75 mm) i średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Pirelli Carrier 225/75 R16 mają indeks prędkości R (oznacza to dopuszczalną prędkość 170 km/h) i indeks nośności 118/116 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1320/1250 kg).
Carrier w rozmiarze 225/75 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to produkty, których zadaniem jest zapewnienie nie tylko dobrego prowadzenia, ale też wysokiej wytrzymałości i odporności na obciążenia. Tego typu modele, które projektowane są z myślą o różnego rodzaju vanach, busach i półciężarówkach, muszą być niezawodne podczas codziennego intensywnego użytkowania. Jak rozpoznać opony dostawcze? Zwykle mają one literę "C" (ang. cargo) na ścianie bocznej obok oznaczenia rozmiaru oraz podwójny indeks nośności, np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Pirelli, Yokohama, Continental, Dunlop, Vredestein, Bridgestone, Michelin, Goodyear czy Hankook.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Carrier 225/75R16 118/116R na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 502 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka.
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 15 innych produktów spełniających kryteria - opony Carrier (model) oraz 16 cali (średnica).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model Carrier (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt, a opona pracuje w jednakowy sposób niezależnie od kierunku jazdy i sposobu montażu. Takie rozwiązanie przekłada się na dość przeciętne osiągi (szczególnie przy wyższych prędkościach i na mokrej nawierzchni), dlatego w przypadku opon osobowych takie rozwiązanie jest obecnie stosowane niezwykle rzadko. Do zalet takich produktów należy przede wszystkim niska cena (dotyczy aut osobowych). Opony symetryczne można częściej spotkać w przypadku samochodów dostawczych.
Napisy "118/116" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1320/1250 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Pirelli Carrier 225/75 R16 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to produkty, których montaż jest zalecany w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatury regularnie przekraczają 7 st. C. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej drodze, optymalnego spalania paliwa i komfortu jazdy. Opony letnie dostępne są w różnych cenach i oferują zróżnicowany poziom osiągów w zależności od potrzeb kierowców (klasy ekonomiczna, średnia i wyższa). Tego typu modele zwykle posiadają kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opony letnie Pirelli są cenione na całym świecie ze względu na maksymalną kontrolę podczas jazdy jaką dają oraz sportowe osiągi. Ich doskonała trakcja i krótka droga hamowania sprawiają, że kierowcy jeżdżący na co dzień autami wyposażonymi w silniki o dużej mocy mogą czuć się bezpiecznie. Użytkownicy tych opon recenzują je w Internecie tak: "dobre prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, doskonale sprawdzają się przez cały okres eksploatacji", "opony bardzo dobrze trzymają się drogi, podczas skręcania i gwałtownych manewrów nie tracą przyczepności".
Testy opon przeprowadzane przez profesjonalistów dają ogląd rzeczywistych osiągów poszczególnych modeli. Sprawdziany są z reguły wykonywane przez prasę motoryzacyjną i automobilkluby, dlatego warto śledzić prestiżowe organizacje. Na przestrzeni lat wiele modeli Pirelli było sprawdzanych w testach opon letnich zajmując bardzo dobre lokaty i pokonując opony innych producentów. Przykładowo, Pirelli Cinturato P7 uplasowała się na 4 miejscu w teście opon Auto Zeitung w 2019 roku wyróżniając się doskonałymi parametrami na mokrej i suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu Carrier.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Carrier 225/75 R16 118/116 R C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony letnie), rozmiaru (225/75 R16), modelu (Carrier) oraz indeksów (118/116R C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 118/116R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Continental oraz Michelin – kosztujące od 472 do 625 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, wycieczki zagraniczne, karty przedpłacone, bilety na mecze piłkarskie lub kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 225/75 R16 C (118/116R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 515 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 060 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 193 (12 rat) do 1 051 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 051 zł | 2 102 zł | 42 zł |
4 | 536 zł | 2 144 zł | 84 zł |
6 | 364 zł | 2 184 zł | 124 zł |
8 | 279 zł | 2 232 zł | 172 zł |
10 | 227 zł | 2 270 zł | 210 zł |
12 | 193 zł | 2 316 zł | 256 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Carrier mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, środki do konserwacji opon, zapachy do samochodu oraz montaż w serwisie.