Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Tigar w rozmiarze 135/80R13. Zobacz gdzie kupić opony Touring o indeksach 70 T w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Tigar Touring w rozmiarze 135/80 R13 70T to opona letnia. Oznaczenia 274933 oraz 3528702749333 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 274933 |
EAN | 3528702749333 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Touring |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="135" profile="80" diameter="13"]135/80 R13[/size] |
Szerokość | 135 mm |
Profil | 80 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 108 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 70 |
Maksymalna nośność | 335 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 4,80 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 103 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Tigar Touring 135/80 R13 70T |
Opis modelu Touring jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Tigar Touring to opony letnie przeznaczone do samochodów typu Skoda Fabia, Renault Kangoo, Seat Ibiza, Mitsubishi Colt czy Fiat Panda. Prezentowane opony mają rozmiar 135/80 R13, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 135, a wysokość profilu to 80 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 108 mm.
Średnica prezentowanych opon Tigar Touring ma z kolei 13 cali, czyli wynosi 33,02 cm. Ich indeks prędkości to T, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 190 km/h. Indeks nośności to z kolei 70 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 335 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 68 dB za hałas zewnętrzny.
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony klasy ekonomicznej oferowane są w ramach marek Barum, Dayton, Dębica, Kormoran, Sava i wielu innych (w tym pochodzących z Chin). Tego typu produkty charakteryzują się dobrymi osiągami w różnych warunkach drogowych, ale o nieco niższym poziomie niż opony klasy średniej czy premium. Z tego powodu opony klasy ekonomicznej polecane są kierowcom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Tigar Touring 135/80R13 70T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 13 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony Touring (model) oraz 13 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 135/80 R13 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Tigar to marka opon pozycjonowana w klasie budżetowej. Warto wiedzieć, że powstała w Serbii przed II wojną światową, a od 2007 roku jest częścią koncernu Michelin. Dzięki takiej współpracy w modelach opon Tigar stosowane są rozwiązania technologiczne obecne w starszych produktach francuskiego giganta. W efekcie opony Tigar oferują zadowalający poziom osiągów i jednocześnie są dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach. Takie opony są polecane kierowcom poszukującym oszczędności, preferującym spokojny styl jazdy czy posiadaczom małolitrażowych aut pokonujących niewiele kilometrów w ciągu roku.
Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt, a opona pracuje w jednakowy sposób niezależnie od kierunku jazdy i sposobu montażu. Takie rozwiązanie przekłada się na dość przeciętne osiągi (szczególnie przy wyższych prędkościach i na mokrej nawierzchni), dlatego w przypadku opon osobowych takie rozwiązanie jest obecnie stosowane niezwykle rzadko. Do zalet takich produktów należy przede wszystkim niska cena (dotyczy aut osobowych). Opony symetryczne można częściej spotkać w przypadku samochodów dostawczych.
Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Gwarancja na opony Tigar jest identyczna, jak w przypadku innych marek należących do grupy Michelin. Zakupione opony można zareklamować w ciągu 5 lat od daty zakupu. Jeśli dany model ma wady związane z konstrukcją, jakością wykonania lub materiałami użytymi do produkcji, to po wykonaniu odpowiedniej ekspertyzy i potwierdzeniu tego faktu, producent może wymienić towar na nowy, zwrócić koszty zakupu lub udzielić rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia reklamowanych opon.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Zobacz inne określenia opon Tigar Touring 135/80 R13 70T. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Touring), nazwy producenta (Tigar), rozmiaru (135/80 R13), indeksów (70T) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 135 mm, profilu 80 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 70T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Firestone, Dębica, Falken, Uniroyal oraz Tigar – kosztujące od 108 do 176 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, foteliki samochodowe, karty przedpłacone, koszulki piłkarskie oraz promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Tigar w rozmiarze 135/80 R13 (70T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 103 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 412 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 39 (12 rat) do 211 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 211 zł | 422 zł | 10 zł |
4 | 108 zł | 432 zł | 20 zł |
6 | 73 zł | 438 zł | 26 zł |
8 | 56 zł | 448 zł | 36 zł |
10 | 46 zł | 460 zł | 48 zł |
12 | 39 zł | 468 zł | 56 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Touring mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, mierniki grubości bieżnika, montaż w serwisie oraz ładowarki do telefonu na USB.