Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami letnimi firmy Tigar w rozmiarze 145/70R13. Zobacz gdzie kupić opony Touring o indeksach 71 T w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Tigar Touring w rozmiarze 145/70 R13 71T to opona letnia. Oznaczenia 193902 oraz 3528701939025 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 193902 |
EAN | 3528701939025 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Touring |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="145" profile="70" diameter="13"]145/70 R13[/size] |
Szerokość | 145 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,50 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 71 |
Maksymalna nośność | 345 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,10 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 103 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Tigar Touring 145/70 R13 71T |
Opis modelu Touring jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Tigar Touring 145/70 R13 doskonale sprawdzą się w samochodach typu Renault Clio (I), Hyundai Getz, Mitsubishi Colt, Fiat Punto, Seat Ibiza lub innych o podobnej charakterystyce. Prezentowany model charakteryzuje się następującymi parametrami w ramach europejskiego systemu etykiet: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 68 dB w ramach pomiaru emitowanego hałasu zewnętrznego.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei T, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 190 km/h, a indeks nośności 71 – dopuszczalne obciążenie to 345 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 145/70 R13 opon Tigar Touring: pierwsza liczba - 145 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 70 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 70% z 145 daje 101,50 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 13 cali.
Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Dębica, Sava, Barum czy Kormoran.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Tigar Touring 145/70R13 71T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony Touring (model) oraz 13 cali (średnica).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających wytyczne - opony 145/70 R13 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Tigar (producent), letnie (sezon) oraz 145/70 R13 (rozmiar).
Tigar to marka opon klasy ekonomicznej należąca do koncernu Michelin i korzystająca z jego rozwiązań technologicznych. Starsze rozwiązania z opon francuskiego giganta są stosowane w obecnych modelach Tigar. Modele opon marki są chętnie wybierane przez kierowców o spokojnym poszukujących ogumienia w atrakcyjnej cenie, preferujących spokojny styl jazdy lub poruszających się głównie po mieście. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że marka powstała w Serbii przed II wojną światową, a dopiero od 2007 roku jest częścią Michelin.
W oponach z bieżnikiem symetrycznym obie połowy bieżnika są takie same. W związku z tym można je dowolnie zamontować na feldze, gdyż strona czy kierunek toczenia opony nie mają tu wpływu na właściwości jezdne. Takie opony łatwo przekłada się na samochodzie, do ich największych zalet należą też większa odporność na zużycie i niższe koszty produkcji. Z drugiej strony bieżnik symetryczny zapewnia bardzo przeciętne właściwości jezdne (szczególnie przy wyższych prędkościach). W związku z tym jest obecnie stosowany głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Gwarancja na opony Tigar obowiązuje przez 5 lat od daty ich zakupu. Jej warunki są takie same, jak w przypadku innych marek wchodzących w skład grupy Michelin. Jakie wady opon Tigar można zareklamować? Przede wszystkim związane z konstrukcją, jakością wykonania lub materiałami użytymi do produkcji. W przypadku uznania ewentualnej reklamacji producent może dokonać zwrotu kosztów, wymienić oponę na nową lub przyznać rekompensatę w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Zobacz inne określenia opon Tigar Touring 145/70 R13 71T. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Tigar), rozmiaru (145/70 R13), sezonu (opony letnie), modelu (Touring) oraz indeksów (71T) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 145 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 71T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Tigar, Continental, Uniroyal oraz Kormoran – kosztujące od 113 do 226 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, bony Sodexo, koszulki piłkarskie, oficjalne piłki nożne czy wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Tigar w rozmiarze 145/70 R13 (71T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 103 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 412 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 39 (12 rat) do 211 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 211 zł | 422 zł | 10 zł |
4 | 108 zł | 432 zł | 20 zł |
6 | 73 zł | 438 zł | 26 zł |
8 | 56 zł | 448 zł | 36 zł |
10 | 46 zł | 460 zł | 48 zł |
12 | 39 zł | 468 zł | 56 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Touring mogą być m.in. worki do opon, płyny do prania tapicerki, ramki do tablic rejestracyjnych lub ładowarki do telefonu na USB.