Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony SP Sport Maxx TT w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 Y XL, MFS" w nazwie opony?
Dunlop SP Sport Maxx TT w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (MFS) oraz dodatkowo oznakowana symbolem ZR. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | SP Sport Maxx TT |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | RPA, Filipiny, Japonia, Tajwan, Niemcy, Polska, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,77 kg |
Cena | ~ 489 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 92Y XL MFS |
Opis opony Dunlop SP Sport Maxx TT w pigułce. Producentem opon jest marka Dunlop, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia, Niemcy czy RPA. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Dunlop (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SP Sport Maxx TT ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Mazda 3 (II), Mini Clubman (III), BMW Seria 1 (F20-F21), Ford Focus (I) czy BMW Seria 1 (F20-F21 FL). Prezentowany produkt ma indeks prędkości Y, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 300 km/h. Z kolei indeks nośności opon letnich Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 to 92 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 630 kg.
Opona letnia Dunlop SP Sport Maxx TT w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę E w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 dał wynik 71 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 225 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 40% z 225, czyli 90 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
SP Sport Maxx TT w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Dunlop pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Dunlop, Yokohama, Nokian, Bridgestone, Goodyear, Continental, Hankook czy Michelin. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 581 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Dunlop (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie.
Opony Dunlop to produkty, które mają w sobie sportowego ducha. Zaliczane są do klasy premium i bardzo często nabywają je dynamiczni kierowcy do samochodów o dużej mocy. Obecnie marka należy do amerykańskiego koncernu Goodyear i korzysta z jego nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Opony Dunlop są doskonale oceniane w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz zbierają niezwykle pozytywne opinie użytkowników. To jedne z najlepszych produktów w swojej klasie.
Model SP Sport Maxx TT (Dunlop) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Asymetryczna rzeźba pozwala na uzyskanie lepszych parametrów jazdy zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Za osiągi na suchej jezdni odpowiada zewnętrzna część bieżnika składająca się z mocnych bloków, które zapewniają stabilność podczas gwałtownych manewrów oraz na zakrętach. Bezpieczeństwo podczas jazdy na mokrej nawierzchni gwarantuje natomiast wewnętrzny segment bieżnika, odpowiadający za efektywne odprowadzanie wody oraz trakcję w czasie opadów deszczu. Taki rodzaj rzeźby to najlepsze rozwiązanie dopasowane do zmiennych warunków pogodowych.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem MFS posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie cechują się specjalnym składem mieszanki gumowej zapewniającym stabilne prowadzenie w czasie wysokich temperatur, a także zoptymalizowaną budową bieżnika. Jest on wyposażony w mniej rowków niż opony zimowe, aby zmaksymalizować powierzchnię styku z jezdnią, która przekłada się osiągnięcie lepszej przyczepności. Niezależnie od modelu opon letnich, należy pamiętać o regularnym kontrolowaniu ciśnienia w oponach - tylko prawidłowe ciśnienie, a także przestrzeganie zasad bezpiecznej jazdy zagwarantuje komfort i optymalne parametry podczas jazdy.
Gwarancja na opony Dunlop jest taka sama, jak w przypadku marki Goodyear. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty produkcji modelu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania, materiałami użytymi do ich produkcji lub finalną konstrukcją. Jeśli ewentualna reklamacja zostaje uznana, producent przyznaje rekompensatę finansową, której wysokość jest uzależniona od stopnia zużycia wadliwych opon. Szczegółowy wzór wykorzystywany do obliczenia wysokości zwrotu znajduje się w karcie gwarancyjnej.
Opinie o oponach letnich Dunlop potwierdzają deklaracje producenta dotyczące ich osiągów oraz wyniki modeli marki w najbardziej prestiżowych testach. Przykładowe recenzje publikowane przez kierowców w Internecie brzmią następująco: "hamowanie pierwsza klasa; przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy czuje się o wiele pewniej za kółkiem"; "zdecydowanie spełniają moje oczekiwania jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo"; "super ciche, zużycie niezauważalne, prowadzenie w różnych warunkach bardzo pewne".
Testy opon letnich Dunlop pokazują, że są to jedne z najlepszych opon w swojej klasie. Flagowe modele Sport Bluresponse i Sport Maxx RT 2 są polecane od kilku lat przez różnego rodzaju organizacje typu ADAC czy ACE i specjalistów z czasopism motoryzacyjnych "Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express", "Auto Motor und Sport" i wielu innych. Kilkanaście testów opon letnich Dunlop pokazało, że zapewniają one doskonałe prowadzenie w zróżnicowanych warunkach oraz komfortową i oszczędną jazdę każdego dnia.
Wyniki dotyczą modelu SP Sport Maxx TT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18 92Y XL MFS. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92Y XL), nazwy producenta (Dunlop), rozmiaru (225/40 R18), modelu (SP Sport Maxx TT) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, kubki termiczne, wycieczki zagraniczne, bilety na zawody żużlowe lub bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 225/40 R18 XL (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 489 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 956 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 183 (12 rat) do 998 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 998 zł | 1 996 zł | 40 zł |
4 | 509 zł | 2 036 zł | 80 zł |
6 | 346 zł | 2 076 zł | 120 zł |
8 | 265 zł | 2 120 zł | 164 zł |
10 | 216 zł | 2 160 zł | 204 zł |
12 | 183 zł | 2 196 zł | 240 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SP Sport Maxx TT mogą być m.in. skrobaczki do szyb, montaż w serwisie, pianki naprawcze czy mierniki ciśnienia.