Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami letnimi firmy Falken w rozmiarze 215/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Azenis FK453CC w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 W JZ, VW" w nazwie opony?
Falken Azenis FK453CC w rozmiarze 215/50 R18 92W to opona letnia oraz homologowana (JZ, VW). Oznaczenia 325362 oraz 4250427411460 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 325362 |
EAN | 4250427411460 |
Producent | Falken |
Koncern | grupa Falken |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Azenis FK453CC |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="215" profile="50" diameter="18"]215/50 R18[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 107,50 mm |
Kraj produkcji | Tajwan, Tajlandia, Japonia, Indonezja, Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 67 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,60 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 405 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | JZ (Seat, Subaru), VW (Volkswagen) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Falken Azenis FK453CC 215/50 R18 92W JZ VW |
Opis modelu Azenis FK453CC jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opona letnia Falken Azenis FK453CC 215/50 R18 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu BMW Seria 5, Subaru Forester, Skoda Octavia, Mercedes CLS czy Skoda Superb i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę C podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę A za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 67 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony letnie Falken Azenis FK453CC 215/50 R18 mają indeks nośności 92, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 630 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 270 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości W.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon letnich Falken Azenis FK453CC? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 215/50 R18 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 215 mm (21,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 50% z 215, czyli 107,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 18 cali.
Azenis FK453CC w rozmiarze 215/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Falken pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej sprawdzą się w większości popularnych samochodów. To modele o zrównoważonych osiągach, które gwarantują krótką drogę hamowania, komfort i bezpieczeństwo jazdy zarówno w mieście, jak i w trasie. Ze względu na te zalety, a także zoptymalizowaną cenę, to bardzo popularny segment opon wśród użytkowników preferujących umiarkowany styl jazdy. Jacy producenci opon klasy średniej cieszą się największym zaufaniem kierowców? To głównie Falken, BFGoodrich, Semperit, Toyo i Cooper.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Falken Azenis FK453CC 215/50R18 92W na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających kryteria - opony 215/50 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach.
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "67 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Historia opon Falken sięga 1983 roku, kiedy to marka została powołana do życia przez japoński koncern Sumitomo Rubber Industries. Falken stworzono, aby dotrzeć z oponami Ultra High Performance na amerykański rynek. Opony Falken sprawdzają się z zrównoważonych warunkach pogodowych i są szczególnie cenione przez kierowców, którzy jeżdżą sportowo i dynamicznie, a od ogumienia oczekują doskonałej przyczepności. Opony Falken są używane w czasie rozmaitych wyścigów, podczas których potwierdzają swoje właściwości. Falken sponsoruje m.in. 24 Hours Nürburgring oraz zawody driftu, jak Formula D.
Model Azenis FK453CC (Falken) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Azenis FK453CC (Falken 215/50 R18) posiada homologację JZ (Seat, Subaru), VW (Volkswagen).
Falken Azenis FK453CC 215/50 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Nieprawidłowa geometria zawieszenia, niewłaściwy montaż i demontaż, zbyt niskie lub wysokie ciśnienie, przebicie czy niewyważenie koła to tylko niektóre zdarzenia, które wyłączają opony Falken spod postępowania gwarancyjnego. Warto mieć je na uwadze, gdy chcemy zgłosić reklamację, a w przypadku wątpliwości udać się do serwisu oponiarskiego po poradę. Specjalista rozpozna uszkodzenie opony i podpowie jakie są szanse otrzymania zwrotu pieniędzy od producenta. W przypadku opon Falken gwarancja obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji.
Opinie o oponach publikowane w Internecie przez kierowców użytkujących dany model na co dzień to cenna pomoc przy wyborze ogumienia. Dzięki nim można dowiedzieć się, jak ogumienie zachowuje się na przestrzeni czasu i w jakich obszarach zapewnia najlepsze osiągi. O oponach letnich Falken kierowcy mówią: "doskonałe jeżeli lubicie sportowe osiągi, bardzo dobrze sprawdzają się na mokrych drogach, nie tracą przyczepności w żadnej sytuacji", "jestem wierny tej marce od lat i tak już pozostanie, nigdy mnie nie zawiodły, są wyjątkowo odporne na aquaplaning".
Profesjonalne testy opon to doskonała metoda, aby porównać osiągi poszczególnych modeli między sobą i wybrać opony najlepiej dopasowane do oczekiwań, stylu jazdy i samochodu. Opony letnie Falken były wielokrotnie sprawdzane podczas różnych testów opon, wyróżniając się w zakresie sportowych osiągów. Modele Falken zajmują czołowe miejsca w testach często plasując się na podium. Przykładowo Falken Azenis FK510 zajął w 2018 roku 1 miejsce w teście przeprowadzonym przez ACE, a rok później osiągnął 3 lokatę w sprawdzianie opon letnich Auto Bild.
Wyniki dotyczą opon letnich Falken, gdyż model Azenis FK453CC nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, czasopismo czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Falken Azenis FK453CC 215/50 R18 92W JZ VW. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92W JZ, VW), nazwy producenta (Falken), sezonu (opony letnie), modelu (Azenis FK453CC) oraz rozmiaru (215/50 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 215 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Continental – kosztująca około 626 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, foteliki samochodowe, wejściówki do kina, oficjalne piłki nożne lub rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Falken to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Falken w rozmiarze 215/50 R18 JZ, VW (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 405 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 620 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 152 (12 rat) do 827 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 827 zł | 1 654 zł | 34 zł |
4 | 422 zł | 1 688 zł | 68 zł |
6 | 287 zł | 1 722 zł | 102 zł |
8 | 219 zł | 1 752 zł | 132 zł |
10 | 179 zł | 1 790 zł | 170 zł |
12 | 152 zł | 1 824 zł | 204 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Azenis FK453CC mogą być m.in. worki do opon, płyny do prania tapicerki, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub skrobaczki do szyb.