Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami całorocznymi firmy Falken w rozmiarze 235/65R17. Zobacz gdzie kupić opony Wildpeak A/T AT3WA w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "108 V XL" w nazwie opony?
Falken Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 235/65 R17 108V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Falken |
Koncern | grupa Falken |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Wildpeak A/T AT3WA |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | 235/65 R17 |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 152,75 mm |
Kraj produkcji | Japonia, Chiny, Indonezja, Tajwan, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 108 |
Maksymalna nośność | 1000 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 14,90 kg |
Rozpoczęcie produkcji | 12.2020 |
Cena | ~ 496 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/65 R17 108V XL |
Opis opony Falken Wildpeak A/T AT3WA w pigułce. Producentem opon jest marka Falken, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny, Indonezja czy Japonia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Falken (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Wildpeak A/T AT3WA ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon letni oraz zimowy Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/65 R17 108 V są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Mercedes Klasa M (W166), Hyundai Santa Fe (CM), VW Touareg (II FL), Audi Q5 (I), Porsche Cayenne (I FL) czy VW Touareg (II). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 235) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 65), a więc 152,75.
Litera "R" oznacza, że opony Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/65 R17 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 17 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 108 (dopuszczalne obciążenie to 1000 kg).
Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 235/65 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 często są mylone z produktami do samochodów typu SUV. Omawiane tutaj produkty mają agresywny bieżnik z blokami w postaci klocków, a opony SUV są zbliżone do osobowych. Opony terenowe najlepiej sprawdzają się podczas jazdy po bezdrożach – na błocie, trawie, kamieniach itp. Wśród opon terenowych wyróżniamy A/T – All Terrain (dobrze radzą sobie na asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren). Opony terenowe znajdziemy w ofertach marek ekonomicznych, średnich i premium.
Opony firmy Falken pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy modelami budżetowymi a premium. Charakteryzuje się je często jako produkty o ponadprzeciętnych osiągach dostępnych w dobrej cenie. Opony klasy średniej bardzo często wybierają kierowcy, którzy swój styl jazdy mogą określić jaki umiarkowany, jeżdżą samochodem o przeciętnej mocy i głównie po mieście, jedynie od czasu do czasu wybierając się w dłuższą trasę. Najbardziej popularne marki opon z klasy średniej to: Falken, Firestone, Uniroyal, Semperit czy Toyo.
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Falken Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 235/65R17 108V.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Jako ciekawostkę dodam, iż 7 produktów spełniających kryteria - opony Wildpeak A/T AT3WA (model) oraz 17 cali (średnica) - uzyskało ocenę "E" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów. Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne - opony Falken (producent), całoroczne (sezon) oraz 235/65 R17 (rozmiar) - uzyskał ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony 235/65 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskały ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Falken to marka opon klasy średniej charakteryzujących się bardzo dobrymi osiągami na każdym rodzaju nawierzchni, bezpieczeństwem użytkowania i optymalnym komfortem podczas prowadzenia. Falken słynie z wytwarzania opon HP i UHP przeznaczonych do dynamicznej jazdy. Zadowoleni będą z nich kierowcy jeżdżący autami o dużej mocy silnika i ceniący sportową jazdę. Oprócz opon UHP, marka wywodząca się z Japonii ma w swoim portfolio ogumienie do samochodów dostawczych i ciężarowych, a także do aut typu SUV.
Model Wildpeak A/T AT3WA (Falken) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "108" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1000 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/65 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne łączą właściwości opon letnich z oponami zimowymi. Polecane są dla kierowców, którzy preferują spokojny styl jazdy, pokonują niewielkie dystanse, a także podróżują głównie w mieście. Mimo że opony całoroczne nie gwarantują tak dobrych osiągów jak opony letnie latem i zimowe zimą, to gwarantują bezpieczeństwo w kluczowych obszarach zapewniając stabilne prowadzenie. Ich bieżnik wyposażony jest w lamele (podobnie jak w oponach zimowych) pomagające odprowadzać wodę i błoto pośniegowe, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania.
Gwarancja na opony Falken jest udzielana przez producenta na okres 5 lat od daty produkcji. Aby złożyć reklamację na ogumienie tej firmy, należy wypełnić formularz reklamacyjny w miejscu zakupu artykułu lub innym punkcie wskazanym przez Falken. Trzeba też mieć na uwadze, że producent zastrzega sobie możliwość zabrania opony na badania dotyczące jej przydatności do użytku. W przypadku uznania reklamacji, producent zwraca koszt zakupu pomniejszony o dopłatę wyliczoną na podstawie pozostałej głębokości bieżnika.
"Jestem bardzo zadowolony z jazdy na tych oponach zimą, nie zawodzą na śniegu i błocie pośniegowym, latem też sprawdzają się bardzo dobrze", "niskie opory toczenia i krótka droga hamowania" - tak o całorocznych oponach Falken wypowiadają się kierowcy jeżdżący na nich na co dzień. W swoich wypowiedziach publikowanych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych podkreślają, że to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą dwukrotnie w ciągu roku odwiedzać serwisów oponiarskich i płacić za dwa komplety opon.
Testy opon całorocznych pokazują, jak różne modele opon przeznaczonych na lato i zimę, radzą sobie w skrajnych warunkach pogodowych. Dzięki temu, kierowcy którzy nie wiedzą jakie opony wybrać, mogą w jednym miejscu znaleźć realne osiągi różnych modeli i zdecydować się ten najlepiej dopasowany do potrzeb. W takich testach sprawdzono m.in. opony całoroczne Falken. Przykładowo, model Falken Euroall Season AS210 uzyskał w 2018 roku 6 miejsce w sprawdzianie Auto Bild, gdzie wyróżnił się pod względem prowadzenia na śniegu i odporności na aquaplaning.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Falken, gdyż model Wildpeak A/T AT3WA nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/65 R17 108V XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Wildpeak A/T AT3WA), nazwy producenta (Falken), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/65 R17) oraz indeksów (108V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 65 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 108V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, foteliki samochodowe, bilety na zawody żużlowe, bilety na mecze piłkarskie oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Falken to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Falken w rozmiarze 235/65 R17 XL (108V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 496 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 984 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 186 (12 rat) do 1 012 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 012 zł | 2 024 zł | 40 zł |
4 | 516 zł | 2 064 zł | 80 zł |
6 | 351 zł | 2 106 zł | 122 zł |
8 | 268 zł | 2 144 zł | 160 zł |
10 | 219 zł | 2 190 zł | 206 zł |
12 | 186 zł | 2 232 zł | 248 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Wildpeak A/T AT3WA mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, ramki do tablic rejestracyjnych, podkładki antypoślizgowe pod telefon czy zapachy do samochodu.