Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami letnimi firmy GT Radial w rozmiarze 195/50R13. Zobacz gdzie kupić opony KargoMax ST-6000 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "104/101 N C" w nazwie opony?
GT Radial KargoMax ST-6000 w rozmiarze 195/50 R13 104/101N to opona letnia oraz wzmacniana (C). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | GT Radial |
Koncern | grupa Giti |
Siedziba | Singapur |
Klasa | budżetowa |
Model | KargoMax ST-6000 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="195" profile="50" diameter="13"]195/50 R13[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 97,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Indonezja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 104/101 |
Maksymalna nośność | 900/825 kg |
Indeks prędkości | N |
Maksymalna prędkość | 140 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 8,35 kg |
Cena | ~ 181 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | GT Radial KargoMax ST-6000 195/50 R13 104/101 N C |
Opis opony GT Radial KargoMax ST-6000 w pigułce. Producentem opon jest marka GT Radial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny czy Indonezja . Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony GT Radial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik KargoMax ST-6000 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Jak należy interpretować rozmiar 195/50 R13 omawianych opon letnich? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 195 mm (19,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 50 to nic innego jak 50% z 195, czyli 97,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 13 cali, czyli 33,02 cm.
Prezentowane opony GT Radial KargoMax ST-6000 195/50 R13 mają indeks nośności 104/101 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 900/825 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 140 km/h, co daje indeks prędkości N.
Model letni GT Radial KargoMax ST-6000 195/50 R13 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, klasę C za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony letnie GT Radial KargoMax ST-6000 195/50 R13 są projektowane z myślą o samochodach typu Hyundai Getz, VW Caddy, Seat Toledo, Mitsubishi Colt czy Ford Fiesta.
KargoMax ST-6000 w rozmiarze 195/50 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach typu van czy półciężarówkach (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony). Takie pojazdy, z racji swoich zadań, poruszają się z dużym obciążeniem, dlatego muszą być odporne na zużycie i mieć wzmocnioną konstrukcję. W przypadku opon dostawczych spotyka się dwa indeksy nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze często są oznaczane za pomocą litery "C" (ang. cargo) umieszczonej w ich rozmiarze.
Opony firmy GT Radial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak GT Radial, Goodride, Sava, Barum, Riken, Laufenn oraz Kormoran. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon GT Radial KargoMax ST-6000 195/50R13 104/101N na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 30 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 13 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Na unijnej etykiecie dołączonej do opony znajduje się skala określająca przyczepność na mokrej nawierzchni. To ważny parametr decydujący o tym, czy jazda jest bezpieczna, warto zatem zwrócić na niego uwagę wybierając opony do swojego auta. Wyraża się go na skali od A do F (oznaczenia D i G są puste w przypadku opon do aut osobowych), gdzie A określa najkrótszą drogę hamowania, a zatem najbezpieczniejszą oponę. W sytuacji awaryjnej każdy metr różnicy w długości drogi hamowania ma znaczenie, dlatego dobrze jest wybierać ogumienie z jak najwyższą klasą przyczepności na mokrej nawierzchni. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony 195/50 R13 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy.
Właścicielem marki GT Radial jest azjatycka firma PT Gadjah Tunggal, jeden z najbardziej renomowanych producentów opon w swoim regionie. Pierwszy i jak do tej pory największy zakład firmy został otwarty w 1951 roku w Indonezji i początkowo specjalizował się w renowacji starych opon. Firma rozpoczęła produkcję opon do samochodów osobowych na początku lat 70. Dziś linia produkcyjna GT Radial obsługuje produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, SUV-ów i maszyn rolniczych. Uważa się, że najlepszą mieszankę gumową do produkcji opon wytwarza się tam, gdzie wydobywa się kauczuk. Indonezja znajduje się wysoko na liście krajów produkujących ten surowiec. Dlatego do produkcji gumy GT Radial używana jest guma z indonezyjskich plantacji.
Model KargoMax ST-6000 (GT Radial) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.
Napisy "104/101" oraz "N" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900/825 kg) oraz prędkości (do 140 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
GT Radial KargoMax ST-6000 195/50 R13 należy do grupy opon letnich. Przy wyborze opon letnich warto kierować się parametrami, jakie oferują podczas najczęstszych dla tej pory roku warunków pogodowych – nagłych i intensywnych opadów, a także zmian temperatur i jazdy po rozgrzanej nawierzchni. W oponach letnich stosowane są wszystkie trzy rzeźby bieżnika – symetryczna, asymetryczna oraz kierunkowa, a wszystkie mają określone zalety w obszarach najbardziej kluczowych dla różnych potrzeb kierowców. Należy jednocześnie pamiętać, że opony letnie powinno się stosować gdy temperatura na zewnątrz przekracza 7°C.
GT Radial to opony klasy budżetowej, na które producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu. Warto reklamować opony, gdy zauważymy wady fabryczne np. deformacje uniemożliwiające prawidłowe wyważenie ogumienia. W przypadku, gdy mamy wątpliwości odnośnie powstania uszkodzenia, warto skonsultować się ze specjalistą z serwisu wulkanizacyjnego. Doradzi on czy warto skorzystać z gwarancji i podpowie jak przeprowadzić proces krok po kroku, aby wymienić oponę na nową lub uzyskać rekompensatę finansową.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon GT Radial KargoMax ST-6000 195/50 R13 104/101 N C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (KargoMax ST-6000), rozmiaru (195/50 R13), nazwy producenta (GT Radial), indeksów (104/101N C) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, pamięci przenośne USB, bony Sodexo, bilety do teatru oraz oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy GT Radial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Euro Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich GT Radial w rozmiarze 195/50 R13 C (104/101N). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 181 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 724 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 68 (12 rat) do 370 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 370 zł | 740 zł | 16 zł |
4 | 189 zł | 756 zł | 32 zł |
6 | 128 zł | 768 zł | 44 zł |
8 | 98 zł | 784 zł | 60 zł |
10 | 80 zł | 800 zł | 76 zł |
12 | 68 zł | 816 zł | 92 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu KargoMax ST-6000 mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ubezpieczenie opon, mierniki ciśnienia lub płyny do prania tapicerki.