Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami całorocznymi firmy GT Radial w rozmiarze 205/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Maxmiler AllSeason w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "113/111 R C" w nazwie opony?
GT Radial Maxmiler AllSeason w rozmiarze 205/75 R16 113/111R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | GT Radial |
Koncern | grupa Giti |
Siedziba | Singapur |
Klasa | budżetowa |
Model | Maxmiler AllSeason |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="75" diameter="16"]205/75 R16[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 153,75 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Indonezja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 113/111 |
Maksymalna nośność | 1150/1090 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,35 kg |
Cena | ~ 303 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | GT Radial Maxmiler AllSeason 205/75 R16 113/111 R C |
Opis opony GT Radial Maxmiler AllSeason w pigułce. Producentem opon jest marka GT Radial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Indonezja czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony GT Radial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Maxmiler AllSeason ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne GT Radial Maxmiler AllSeason zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Mitsubishi Lancer, Seat Ibiza, Opel Insignia, Opel Meriva, Peugeot 207 czy Mazda 2. Prezentowany produkt ma rozmiar 205/75 R16, co oznacza, że jego szerokość wynosi 205 mm, wysokość profilu 153,75 mm (75 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony GT Radial Maxmiler AllSeason 205/75 R16 mają indeks prędkości wynoszący R (dopuszczalna prędkość 170 km/h) i indeks nośności 113/111 przekładający się dopuszczalne obciążenie 1150/1090 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model GT Radial Maxmiler AllSeason 205/75 R16 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Maxmiler AllSeason w rozmiarze 205/75 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to produkty, których zadaniem jest zapewnienie nie tylko dobrego prowadzenia, ale też wysokiej wytrzymałości i odporności na obciążenia. Tego typu modele, które projektowane są z myślą o różnego rodzaju vanach, busach i półciężarówkach, muszą być niezawodne podczas codziennego intensywnego użytkowania. Jak rozpoznać opony dostawcze? Zwykle mają one literę "C" (ang. cargo) na ścianie bocznej obok oznaczenia rozmiaru oraz podwójny indeks nośności, np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze.
Opony firmy GT Radial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: GT Radial, Neolin, Dayton, Matador, Firemax, Sunny i Imperial.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon GT Radial Maxmiler AllSeason 205/75R16 113/111R na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 170 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony Maxmiler AllSeason (model) oraz 16 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 205/75 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Właścicielem marki GT Radial jest azjatycka firma PT Gadjah Tunggal, jeden z najbardziej renomowanych producentów opon w swoim regionie. Pierwszy i jak do tej pory największy zakład firmy został otwarty w 1951 roku w Indonezji i początkowo specjalizował się w renowacji starych opon. Firma rozpoczęła produkcję opon do samochodów osobowych na początku lat 70. Dziś linia produkcyjna GT Radial obsługuje produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, SUV-ów i maszyn rolniczych. Uważa się, że najlepszą mieszankę gumową do produkcji opon wytwarza się tam, gdzie wydobywa się kauczuk. Indonezja znajduje się wysoko na liście krajów produkujących ten surowiec. Dlatego do produkcji gumy GT Radial używana jest guma z indonezyjskich plantacji.
Model Maxmiler AllSeason (GT Radial) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.
Napisy "113/111" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1150/1090 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
GT Radial Maxmiler AllSeason 205/75 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy modelami przeznaczonymi typowo na lato lub na zimę. W uproszczeniu można wyjaśnić, że są one lepsze od opon letnich w czasie zimy i od zimowych latem. Bieżniki opon całorocznych łączą cechy modeli na lato i na zimę (np. centralna część ma więcej lameli ułatwiających jazdę po śniegu). Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku. Na oponach całorocznych powinien widnieć symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do zimowych warunków.
Jak wygląda proces reklamacji opon GT Radial? Podobnie jak ogumienia innych producentów - w przypadku zauważenia wady opony należy jak najszybciej zgłosić ją sprzedawcy. To niezwykle istotne, ponieważ ze względu na naturalne zużywanie się opony, udowodnienie fabrycznej usterki opony (a tylko takie są uznawane podczas reklamacji) bywa trudne. Producent opon GT Radial udziela na swoje produkty gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu. Warto skorzystać ze swojego prawa, gdy zauważymy fabryczne wady mogące negatywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon GT Radial Maxmiler AllSeason 205/75 R16 113/111 R C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (205/75 R16), modelu (Maxmiler AllSeason), indeksów (113/111R C) oraz nazwy producenta (GT Radial) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 113/111R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, oficjalne piłki nożne, bilety na mecze piłkarskie, wycieczki zagraniczne oraz karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy GT Radial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych GT Radial w rozmiarze 205/75 R16 C (113/111R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 303 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 212 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 114 (12 rat) do 619 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 619 zł | 1 238 zł | 26 zł |
4 | 316 zł | 1 264 zł | 52 zł |
6 | 215 zł | 1 290 zł | 78 zł |
8 | 164 zł | 1 312 zł | 100 zł |
10 | 134 zł | 1 340 zł | 128 zł |
12 | 114 zł | 1 368 zł | 156 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Maxmiler AllSeason mogą być m.in. zapachy do samochodu, worki do opon, montaż w serwisie czy płyny do prania tapicerki.