Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami całorocznymi firmy GT Radial w rozmiarze 235/65R16. Zobacz gdzie kupić opony Maxmiler AllSeason w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "115/113 R C" w nazwie opony?
GT Radial Maxmiler AllSeason w rozmiarze 235/65 R16 115/113R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | GT Radial |
Koncern | grupa Giti |
Siedziba | Singapur |
Klasa | budżetowa |
Model | Maxmiler AllSeason |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="65" diameter="16"]235/65 R16[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 152,75 mm |
Kraj produkcji | Indonezja , Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 115/113 |
Maksymalna nośność | 1215/1150 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,73 kg |
Cena | ~ 385 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | GT Radial Maxmiler AllSeason 235/65 R16 115/113 R C |
Opis opony GT Radial Maxmiler AllSeason w pigułce. Producentem opon jest marka GT Radial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Indonezja czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony GT Radial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Maxmiler AllSeason ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne GT Radial Maxmiler AllSeason mają w tym przypadku rozmiar 235/65 R16. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 65% z 235 wynosi 152,75). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 16 cali. Opony GT Radial Maxmiler AllSeason 235/65 R16 mają indeks prędkości R i indeks nośności 115/113. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 170 km/h opona wytrzyma obciążenie do 1215/1150 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: C za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 71 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony GT Radial Maxmiler AllSeason 235/65 R16 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu Ford Galaxy, Peugeot 307, Toyota Corolla, Opel Vivaro czy Fiat 500.
Maxmiler AllSeason w rozmiarze 235/65 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Mianem opon dostawczych określane są modele oznaczone symbolem "C" na ścianie bocznej (ang. cargo) i przeznaczone do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Powyżej tej wartości mówimy już o oponach ciężarowych. Opony dostawcze mają dwa indeksy nośności np. 109/107 – pierwszy dotyczy opony na bliźniaku, a drugi pojedynczej felgi. Opony dostawcze najczęściej mają symetryczny bieżnik, dobrze prowadzą się w różnych warunkach i są bardzo odporne na zużycie i uszkodzenia.
Opony firmy GT Radial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: GT Radial, Laufenn, Premiorri, Imperial, Kormoran, Barum i PowerTrac.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon GT Radial Maxmiler AllSeason 235/65R16 115/113R na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony Maxmiler AllSeason (model) oraz 16 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to jeden z parametrów wykazywanych na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Skala opisuje długość hamowania, gdzie litera A określa drogę najkrótszą, a F najdłuższą (kategorie D i G są puste przy oponach do aut osobowych). To bardzo ważny parametr, który może wpłynąć na decyzję zakupową kierowcy wybierającego nowe opony swojego auta - przyczepność bezpośrednio decyduje o bezpieczeństwie jazdy. Należy pamiętać, że różnica między skrajnymi klasami (A i F) może wynosić aż 18 metrów.
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 60 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Właścicielem marki GT Radial jest azjatycka firma PT Gadjah Tunggal, jeden z najbardziej renomowanych producentów opon w swoim regionie. Pierwszy i jak do tej pory największy zakład firmy został otwarty w 1951 roku w Indonezji i początkowo specjalizował się w renowacji starych opon. Firma rozpoczęła produkcję opon do samochodów osobowych na początku lat 70. Dziś linia produkcyjna GT Radial obsługuje produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, SUV-ów i maszyn rolniczych. Uważa się, że najlepszą mieszankę gumową do produkcji opon wytwarza się tam, gdzie wydobywa się kauczuk. Indonezja znajduje się wysoko na liście krajów produkujących ten surowiec. Dlatego do produkcji gumy GT Radial używana jest guma z indonezyjskich plantacji.
Model Maxmiler AllSeason (GT Radial) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.
Napisy "115/113" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1215/1150 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
GT Radial Maxmiler AllSeason 235/65 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne, zwane też wielosezonowymi, polecane są kierowcom, którzy mieszkają w miejscu o łagodnym klimacie (zima bez dużych mrozów, lato bez upałów). Ich właściwości stanowią kompromis pomiędzy osiągami opon letnich i zimowych. Opony całoroczne przystosowane są do jazdy na śniegu (świadczy o tym symbol trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Ich bieżnik często dzieli na dwie strefy – bardziej zimową z lamelami i letnią. Opony całoroczne w nazwie mają zwykle skojarzenie z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
GT Radial to opony klasy budżetowej, które oferują zrównoważony stosunek jakości do ceny i sprawdzają się podczas codziennej jazdy. Producent ogumienia tej marki udziela gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Warto jednak pamiętać, że opony są produktami ulegającymi naturalnemu zużyciu, dlatego im dłużej będziemy zwlekać ze zgłoszeniem sprzedawcy usterki, tym trudniej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon GT Radial Maxmiler AllSeason 235/65 R16 115/113 R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/65 R16), sezonu (opony całoroczne), modelu (Maxmiler AllSeason), indeksów (115/113R C) oraz nazwy producenta (GT Radial) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 65 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 115/113R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, karty przedpłacone, zwrot części gotówki, foteliki samochodowe czy bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy GT Radial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, mBank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych GT Radial w rozmiarze 235/65 R16 C (115/113R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 385 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 540 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 144 (12 rat) do 786 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 786 zł | 1 572 zł | 32 zł |
4 | 401 zł | 1 604 zł | 64 zł |
6 | 273 zł | 1 638 zł | 98 zł |
8 | 208 zł | 1 664 zł | 124 zł |
10 | 170 zł | 1 700 zł | 160 zł |
12 | 144 zł | 1 728 zł | 188 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Maxmiler AllSeason mogą być m.in. zapachy do samochodu, ubezpieczenie opon, skrobaczki do szyb czy montaż w serwisie.