Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Hifly w rozmiarze 245/45R18. Zobacz gdzie kupić opony All-Turi 221 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "100 V XL" w nazwie opony?
Hifly All-Turi 221 w rozmiarze 245/45 R18 100V to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Hifly |
Koncern | grupa Hifly |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | All-Turi 221 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="245" profile="45" diameter="18"]245/45 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 100 |
Maksymalna nośność | 800 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Cena | ~ 328 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Hifly All-Turi 221 245/45 R18 100V XL |
Opis opony Hifly All-Turi 221 w pigułce. Producentem opon jest marka Hifly, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Hifly (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All-Turi 221 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Hifly All-Turi 221 w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 245/45 R18. Ich indeks prędkości wynosi V – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 240 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Hifly All-Turi 221 245/45 R18 ma wartość 100. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 100 przekłada się na 800 kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 245/45 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 245 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 110,25), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 18 cali). W przypadku rozmiaru 245/45 R18 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Hifly All-Turi 221 245/45 R18 montowane są w samochodach typu Audi A8 (D2), Mercedes Klasa S (W220), Audi A6 (C7), BMW Seria 5 (G30), Opel Insignia (A FL) itd.
All-Turi 221 w rozmiarze 245/45 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym zapewniają odpowiedni komfort jazdy i często niskie opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa. Montuje się je w autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. W zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych kierowcy mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony firmy Hifly pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej określane są także mianem budżetowych. W porównaniu do modeli z klasy średniej czy premium oferują nieco niższy poziom osiągów, ale z drugiej strony są od nich tańsze. Do klasy ekonomicznej zaliczane są marki Hifly, Sava, Firemax, Premiorri, Apollo, Neolin, PowerTrac i wiele innych. Tego typu produkty są najczęściej polecane właścicielom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu dysponują ograniczonym budżetem na zakup opon.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Hifly All-Turi 221 245/45R18 100V na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G".
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony 245/45 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Hifly to opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców ceniących zrównoważone osiągi i bezpieczeństwo dostępne w niewygórowanej cenie. Ta chińska marka, będąca jedną z eksportowych marek koncernu Shandong Hengfeng Rubber, oferuje dwuletnią gwarancję na produkty liczoną od daty zakupu. Zoptymalizowana jakość ogumienia, a także jego zaawansowanie technologiczne, sprawia że sprawdza się ono w autach rozmaitych klas, zarówno podczas jazdy po mieście, jak i na dłuższych trasach.
Model All-Turi 221 (Hifly) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.
Napisy "100" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Hifly All-Turi 221 245/45 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Budowa opon całorocznych stanowi połączenie między oponami letnimi i zimowymi - bieżnik wyposażony jest w lamele gwarantujące szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego, a mieszanka gumowa, z której zbudowane są opony całoroczne, jest twardsza niż w przypadku opon zimowych. Dzięki temu model zapewnia optymalną przyczepność przez cały rok. Opony całoroczne to kompromis między oponami sezonowymi, dlatego sprawdzą się głównie w przypadku niewielkich przebiegów i jazdy w spokojnym stylu po miejskich jezdniach.
Na uznanie gwarancji przez producenta można liczyć tylko w przypadku wystąpienia wady fabrycznej. Warto ją zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu, ponieważ reklamowanie opon będących przedmiotami ulegającymi naturalnemu zużyciu bywa trudne. Problemu nie powinno być natomiast w momencie zauważenia deformacji opony, trudności z wyważeniem modelu czy widocznego uszkodzenia jeszcze przed montażem. W przypadku opon klasy budżetowej Hifly, producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Hifly All-Turi 221 245/45 R18 100V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Hifly), indeksów (100V XL), modelu (All-Turi 221), sezonu (opony całoroczne) oraz rozmiaru (245/45 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 245 mm, profilu 45 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 100V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, zwrot części gotówki, smycze do kluczy, bony Sodexo oraz karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Hifly to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Alior Bank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Hifly w rozmiarze 245/45 R18 XL (100V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 328 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 312 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 123 (12 rat) do 670 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 670 zł | 1 340 zł | 28 zł |
4 | 342 zł | 1 368 zł | 56 zł |
6 | 232 zł | 1 392 zł | 80 zł |
8 | 178 zł | 1 424 zł | 112 zł |
10 | 145 zł | 1 450 zł | 138 zł |
12 | 123 zł | 1 476 zł | 164 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All-Turi 221 mogą być m.in. preparaty do mycia felg, mierniki grubości bieżnika, montaż w serwisie czy skrobaczki do szyb.