Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 215/55R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "99 V XL" w nazwie opony?
Imperial All Season Driver w rozmiarze 215/55 R18 99V to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). IF317 oraz 5420068628872 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | IF317 |
EAN | 5420068628872 |
Producent | Imperial |
Koncern | grupa Deldo |
Siedziba | Belgia |
Klasa | budżetowa |
Model | All Season Driver |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="55" diameter="18"]215/55 R18[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 118,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Imperial All Season Driver 215/55 R18 99V XL |
Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Imperial All Season Driver 215/55 R18 doskonale sprawdzą się w samochodach typu Nissan Qashqai (II FL), Nissan Qashqai (II), Jeep Compass (MK), VW Touareg, Mercedes Klasa C lub innych o podobnej charakterystyce. Prezentowany model charakteryzuje się następującymi parametrami w ramach europejskiego systemu etykiet: C za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB w ramach pomiaru emitowanego hałasu zewnętrznego.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei V, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 240 km/h, a indeks nośności 99 – dopuszczalne obciążenie to 775 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 215/55 R18 opon Imperial All Season Driver: pierwsza liczba - 215 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 55 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 55% z 215 daje 118,25 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 18 cali.
All Season Driver w rozmiarze 215/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.
Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej oferowane są w ramach marek Imperial, Apollo, Premiorri, Zeetex, Dayton i wielu innych (w tym pochodzących z Chin). Tego typu produkty charakteryzują się dobrymi osiągami w różnych warunkach drogowych, ale o nieco niższym poziomie niż opony klasy średniej czy premium. Z tego powodu opony klasy ekonomicznej polecane są kierowcom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 215/55R18 99V na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony All Season Driver (model) oraz 18 cali (średnica).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego).
Imperial to opony klasy ekonomicznej cenione przez kierowców na całym świecie. Szczególnie dobrze sprawdzają się na krótkich trasach i podczas jazdy w mieście. Ich zalety to przede wszystkim zrównoważone osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych, bezpieczeństwo użytkowania, a także wyjątkowo korzystna cena. Te chińskie opony zostały stworzone na podstawie europejskiej myśli technologicznej, dzięki czemu doskonale odpowiadają na potrzeby użytkowników, zarówno podczas jazdy latem, jak i zimą.
Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik opon kierunkowych cechuje się skośnymi rowkami prowadzącymi od środka do barków z prawej i lewej stronie opony. Taka rzeźba przypominająca literę V ma bardzo dużą skuteczność w odprowadzaniu wody, przez co zapewnia stabilną jazdę i maksymalne osiągi bez względu na warunki atmosferyczne. Opony kierunkowe doskonale radzą sobie nie tylko na mokrych nawierzchniach, ale także na suchych drogach. Ponadto, dzięki zmniejszonym oporom toczenia, pomagają dbać o środowisko, jak również oszczędzać paliwo.
Napisy "99" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Imperial All Season Driver 215/55 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Budowa opon całorocznych stanowi połączenie między oponami letnimi i zimowymi - bieżnik wyposażony jest w lamele gwarantujące szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego, a mieszanka gumowa, z której zbudowane są opony całoroczne, jest twardsza niż w przypadku opon zimowych. Dzięki temu model zapewnia optymalną przyczepność przez cały rok. Opony całoroczne to kompromis między oponami sezonowymi, dlatego sprawdzą się głównie w przypadku niewielkich przebiegów i jazdy w spokojnym stylu po miejskich jezdniach.
Gwarancja producenta opon Imperial udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu. Należy jednak pamiętać, że nie obejmuje ona usterek powstałych z winy użytkownika np. zbyt niskiego ciśnienia w oponach, nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas wyważania czy użytkowania na niesprawnym technicznie pojeździe. W jakich sytuacjach warto reklamować opony? Gdy zauważymy wadę wynikającą z winy producenta np. deformację lub brak możliwości wyważenia spowodowane użyciem nieprawidłowych materiałów czy błędami produkcyjnymi.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 215/55 R18 99V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (All Season Driver), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Imperial), rozmiaru (215/55 R18) oraz indeksów (99V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 99V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, wycieczki zagraniczne, assistance 24/7, rabat na kolejne zakupy oraz foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-63% od ceny detalicznej.
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. zapachy do samochodu, skrobaczki do szyb, montaż w serwisie oraz worki do opon.