Data modyfikacji:

Imperial All Season Driver 225/55 R18 98V

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Imperial All Season Driver 225/55 R18 98V

Zdjęcie poglądowe modelu All Season Driver w rozmiarze 225/55 R18

Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 225/55R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "98 V " w nazwie opony?

Parametry techniczne

Imperial All Season Driver w rozmiarze 225/55 R18 98V to opona całoroczna. IF318 oraz 5420068628889 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu IF318
EAN 5420068628889
Producent Imperial
Koncern grupa Deldo
Siedziba Belgia
Klasa budżetowa
Model All Season Driver
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="225" profile="55" diameter="18"]225/55 R18[/size]
Szerokość 225 mm
Profil 55 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 123,75 mm
Kraj produkcji Chiny
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 98
Maksymalna nośność 750 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 2 lata od daty zakupu
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym B (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) -
Premiera modelu 2018 rok (podczas targów Moto)
Run Flat nie
Wzmocnienie nie
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Imperial All Season Driver 225/55 R18 98V

Model All Season Driver

Fragment bieżnika All Season Driver firmy Imperial (zdjęcie

Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Imperial All Season Driver w rozmiarze 225/55 R18 98V

Opony całoroczne Imperial All Season Driver zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Peugeot 3008 (II), Hyundai ix35 (I), Mitsubishi Outlander (III FL), Peugeot 5008 (II), Mitsubishi ASX (I Facelift) czy Subaru Forester (SJ). Prezentowany produkt ma rozmiar 225/55 R18, co oznacza, że jego szerokość wynosi 225 mm, wysokość profilu 123,75 mm (55 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.

Opony Imperial All Season Driver 225/55 R18 mają indeks prędkości wynoszący V (dopuszczalna prędkość 240 km/h) i indeks nośności 98 przekładający się dopuszczalne obciążenie 750 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Imperial All Season Driver 225/55 R18 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.

Opona 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

All Season Driver w rozmiarze 225/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.

Klasa - budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy

Klasa - budżetowa

Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Imperial, Goodride, Firemax, Dębica, Laufenn, Neolin oraz PowerTrac. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).

Etykieta unijna opon All Season Driver 225/55 R18 czyli ocena hamowania, spalania i hałasu

Unijna etykieta to obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej oznaczenie informujące o parametrach sprzedawanych opon. Jej zadaniem jest pomoc kierowcom w wyborze modelu, który będzie zoptymalizowany pod kątem różnych osiągów. Etykiety informują o poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, zużyciu paliwa, a także zachowaniu na mokrej nawierzchni. Dzięki porównaniu poszczególnych etykiet, a także cenie różnych modeli ogumienia, kierowca może wybrać opony najbardziej dopasowane do jego potrzeb i możliwości finansowych. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 225/55R18 98V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery.

Hamowanie na mokrym - ocena B

Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony 225/55 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).

Firma Imperial (grupa Deldo)

Logo firmy oponiarskiej Imperial (zdjęcie)

Chińska marka Imperial dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej przeznaczone do codziennej jazdy. Dlaczego opony Imperial są cenione przez kierowców na całym świecie? Ze względu na zrównoważone osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, bezpieczeństwo eksploatacji, długą żywotność, a także niewygórowaną cenę. Imperial posiada niezwykle bogate portfolio opon do samochodów osobowych, SUV-ów, a także aut dostawczych, w którym mieści się ponad 250 rozmiarów opon trafiających do klientów z niemal 50 krajów.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Imperial All Season Driver 225/55 R18 98V? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony wyposażone w bieżnik kierunkowy charakteryzują się rowkami skośnymi, które biegną w kierunku centrum opony oraz szerokimi rowkami obwodowymi. Taka rzeźba przypomina kształtem literę "V" lub "U", a ogumienie w nią wyposażone należy zamontować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Do największych zalet opon kierunkowych należy znakomite odprowadzanie wody (a także błota pośniegowego i śniegu w przypadku zimowych). Omawiana rzeźba jest spotykana wśród modeli wszystkich klas na lato, zimę lub całorocznych.

Oznaczenia 98V

Napisy "98" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Imperial All Season Driver 225/55 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony wielosezonowe to hybryda opon letnich i zimowych łącząca ich kluczowe osiągi, ale jednocześnie będąca pewnym kompromisem w zakresie zachowania w bardzo zróżnicowanych warunkach pogodowych. Opony całoroczne gwarantują bezpieczeństwo zarówno latem, jak i zimą, jednak najbardziej zadowoleni z nich będą właściciele aut małolitrażowych, jeżdżących głównie w mieście i pokonujących niewielkie przebiegi. To dobry wybór dla wszystkich, którzy z samochodu korzystają okazjonalnie i chcą zaoszczędzić na sezonowej wymianie ogumienia.

Gwarancja na opony All Season Driver

Gwarancja producenta opon Imperial udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu. Należy jednak pamiętać, że nie obejmuje ona usterek powstałych z winy użytkownika np. zbyt niskiego ciśnienia w oponach, nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas wyważania czy użytkowania na niesprawnym technicznie pojeździe. W jakich sytuacjach warto reklamować opony? Gdy zauważymy wadę wynikającą z winy producenta np. deformację lub brak możliwości wyważenia spowodowane użyciem nieprawidłowych materiałów czy błędami produkcyjnymi.

2 lata od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 225/55 R18 o oponach Imperial All Season Driver

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

Imperial w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Imperial

"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.

Imperial All Season Driver 225/55 R18 98V na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 225/55 R18 98V. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (All Season Driver), indeksów (98V), rozmiaru (225/55 R18), sezonu (opony całoroczne) oraz nazwy producenta (Imperial) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony Imperial 225/55 R18 All Seasons Driver
  • 225/55R18 All Season Driver Imperial 98V
  • Imperial All Season Driver R18 225x55 98 V
  • opony całoroczne 225 55 R18 Imperial AllSeason Driver
  • Imperial All Season Driver 225/55R18

Polecane opony całoroczne 225 55 R18 98V o podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 98V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate SUV 225 55 R18 98V

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate SUV
225/55 R18 98V

  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
C B 69dB
Cena od 584 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Pirelli Scorpion Verde All Season 225 55 R18 98V

Logo firmy Pirelli
Klasa premium

Pirelli Scorpion Verde All Season
225/55 R18 98V

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C C 70dB
Cena od 565 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 225 55 R18 98V

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005
225/55 R18 98V

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 607 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Yokohama Geolandar A/T G015 225 55 R18 98H RPB

Logo firmy Yokohama
Klasa premium

Yokohama Geolandar A/T G015
225/55 R18 98H RPB

  • Rant ochronny – RPB
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – H (do 210 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
F C 70dB
Cena od 936 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, karty przedpłacone, bilety na mecze piłkarskie, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy zwrot części gotówki.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-64% od ceny detalicznej.

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, mierniki ciśnienia, pianki naprawcze oraz płyny do prania tapicerki.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.