Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 225/70R15. Zobacz gdzie kupić opony All Season Van Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "112/110 S C" w nazwie opony?
Imperial All Season Van Driver w rozmiarze 225/70 R15 112/110S to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). IF300 oraz 5420068628704 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | IF300 |
EAN | 5420068628704 |
Producent | Imperial |
Koncern | grupa Deldo |
Siedziba | Belgia |
Klasa | budżetowa |
Model | All Season Van Driver |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="70" diameter="15"]225/70 R15[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 157,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 112/110 |
Maksymalna nośność | 1120/1060 kg |
Indeks prędkości | S |
Maksymalna prędkość | 180 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Imperial All Season Van Driver 225/70 R15 112/110 S C |
Opis opony Imperial All Season Van Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Van Driver ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Imperial All Season Van Driver mają w tym przypadku rozmiar 225/70 R15. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 70% z 225 wynosi 157,50). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 15 cali. Opony Imperial All Season Van Driver 225/70 R15 mają indeks prędkości S i indeks nośności 112/110. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 180 km/h opona wytrzyma obciążenie do 1120/1060 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: C za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Imperial All Season Van Driver 225/70 R15 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu Renault Captur, Renault Clio, Suzuki Vitara, Mini Clubman czy Citroen C4.
All Season Van Driver w rozmiarze 225/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Dobrej jakości produkty z tego segmentu powinny oferować dobre prowadzenie przy każdej pogodzie oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie. Opony dostawcze są dostępne w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Można je rozpoznać po podwójnym indeksie nośności (np. 109/107 dla montażu na bliźniaku i pojedynczej feldze) oraz literze "C" w rozmiarze opony.
Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej (lub innymi słowy budżetowej) oferują osiągi na dobrym poziomie, ale niższym niż w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki. Z drugiej strony są dostępne w najbardziej atrakcyjnych cenach. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej kupowane przez posiadaczy małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód). Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Imperial, Barum, Neolin, Achilles, Zeetex, Sunny, Firemax czy Apollo.
Dzięki unijnej etykiecie na opony, kierowcy chcący kupić ogumienie do swojego auta mają ułatwione zadanie. Na etykietach widnieją trzy parametry kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy - zachowanie modelu na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas eksploatacji, a także zużycie paliwa. Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w takie etykiety, dlatego chcąc porównać dowolne modele pod kątem tych informacji, wystarczy zerknąć na etykietę, która jest naklejona w widocznym miejscu opony. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Van Driver 225/70R15 112/110S na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/70 R15 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony All Season Van Driver (model) oraz 15 cali (średnica).
Opony Imperial charakteryzują się niewygórowaną ceną, dobrymi parametrami w zakresie bezpieczeństwa oraz zrównoważonymi osiągami. Ta marka zaliczana do klasy ekonomicznej pochodzi z Chin, a obecnie trafia do kierowców z niemal 50 krajów na całym świecie. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii i oparciu produkcji o europejską myśl technologiczną, opony Imperial spełniają oczekiwania użytkowników i zdobywają coraz większą popularność wśród kierowców szukających niedrogich i bezpiecznych opon.
Model All Season Van Driver (Imperial) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które kiedyś było stosowane w samochodach osobowych. Obecnie tego typu rzeźbę można spotkać głównie w modelach przeznaczonych do aut dostawczych i ciężarowych. Cechą charakterystyczną takich opon jest to, że dwie połowy bieżnika mają taki sam wzór. W związku z tym kierunek toczenia czy sposób montażu nie mają tu znaczenia. Takimi oponami łatwo rotować na samochodzie, są odporne na zużycie, a ich koszt produkcji jest najniższy. Z drugiej strony oferują przeciętne osiągi związane z bezpieczeństwem.
Napisy "112/110" oraz "S" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120/1060 kg) oraz prędkości (do 180 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Imperial All Season Van Driver 225/70 R15 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (wielosezonowe) to doskonała propozycja dla kierowców, którzy samochodem jeżdżą głównie po mieście, preferują spokojny styl prowadzenia auta lub po prostu chcą zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z czterema porami roku 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy oponami letnimi i zimowymi.
Opony warto reklamować w przypadku zauważenia wady fabrycznej - wówczas użytkownik może uzyskać rekompensatę finansową lub wymienić produkt na nowy. Kiedy szanse na pozytywne rozstrzygnięcie sprawy maleją? Producent nie uzna reklamacji we wszystkich sytuacjach, w których uszkodzenie zaistniało z winy użytkownika - np. w wyniku usterki mechanicznej, jazdy z nieprawidłowym ciśnieniem lub niewłaściwego przechowywania ogumienia. W przypadku marki Imperial, gwarancja udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Van Driver 225/70 R15 112/110 S C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/70 R15), nazwy producenta (Imperial), indeksów (112/110S C), sezonu (opony całoroczne) oraz modelu (All Season Van Driver) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 112/110S. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, rabat na kolejne zakupy, wycieczki zagraniczne, kubki termiczne lub zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-56% od ceny detalicznej.
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Van Driver mogą być m.in. pianki naprawcze, płyny do prania tapicerki, preparaty do mycia felg lub mierniki ciśnienia.