Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 165/65R14. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "79 T " w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 165/65 R14 79T to opona całoroczna. 15810810000 oraz 4050496000240 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15810810000 |
EAN | 4050496000240 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="165" profile="65" diameter="14"]165/65 R14[/size] |
Szerokość | 165 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 107,25 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Polska, Słowacja, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 79 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,70 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 144 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 165/65 R14 79T |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy, Słowacja czy Słowenia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Jesteś posiadaczem samochodu typu Fiat Panda (II), Toyota Aygo (II), Ford Fiesta (IV FL) czy Fiat Punto (I) i poszukujesz opon na sezon letni oraz zimowy? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Matador MP62 All Weather Evo. Prezentowane opony mają rozmiar 165/65 R14, ich indeks prędkości wynosi T (dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach to 0 km/h), a nośności 79 (dopuszczalne obciążenie to kg).
Samo oznaczenie rozmiaru należy interpretować następująco: pierwsza liczba to szerokość opony mierzona w milimetrach (tu 165), druga to wysokość profilu (jest to procent z wysokości, a więc w tym przypadku 65 procent z 165 wynosi 107,25 mm). "R" to informacja o radialnej budowie modelu, a ostatnia liczba to średnica mierzona w calach – tutaj 14. Prezentowane opony Matador MP62 All Weather Evo 165/65 R14 mogą pochwalić się następującymi parametrami na etykietach: F za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB za hałas zewnętrzny.
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 165/65 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej cenione są przez oszczędnych kierowców, którzy podczas wyboru ogumienia do swojego samochodu stawiają na niewygórowaną cenę. Takie opony sprawdzą się w przypadku niewielkich miejskich samochodów, pokonywania tras miejskich oraz niewielkich rocznych przebiegów. Produkowane są przy pomocy sprawdzonych technologii i oferują zoptymalizowane kluczowe osiągi dotyczące bezpieczeństwa jazdy. Opony tej klasy, które cieszą się największym zaufaniem kierowców, to: Matador, Dębica, Kormoran, Apollo, Laufenn, Neolin czy Dayton.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP62 All Weather Evo 165/65R14 79T na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 165/65 R14 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Skala od A do G umieszczona po prawej stronie unijnej etykiety na opony, określa długość hamowania na mokrej nawierzchni. To niezwykle ważny parametr decydujący o bezpieczeństwie, dlatego wielu kierowców wybierających ogumienie do swojego auta, zwraca na niego szczególną uwagę. Litera A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (klas D i G nie stosuje się przy oponach do samochodów osobowych). Różnica drogi hamowania pomiędzy poszczególnymi klasami wynosi ok. 3 metrów, co oznacza, że opony z oznaczeniem A zatrzymają się przy tej samej prędkości o 18 metrów szybciej niż te klasy F.
Jednym z parametrów, jaki określa unijna etykieta dołączona do wszystkich opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, jest hałas zewnętrzny. Wyraża się go w dwojaki sposób - zarówno w decybelach, jak i za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale. Najgłośniejsze opony to te oznaczone 3 falami w trzystopniowej skali. Najcichsze opony, czyli te z oznaczeniem jednej fali, są najbardziej przyjazne środowisku. To także ważna informacja dla wszystkich kierowców szukających opon do swojego samochodu, które zagwarantują komfortową i cichą jazdę. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Matador to słowacka marka opon wchodząca w skład jednego z największych oponiarskich gigantów na świecie - niemieckiej firmy Continental. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu sięgającemu 1925 roku i dostosowywaniu oferty do potrzeb klientów, Matador cieszy się zaufaniem użytkowników na całym świecie. Opony tej marki doceniają kierowcy, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z niewielkich miejskich samochodów. Firma początkowo wytwarzała wyroby gumowe, a pierwsze opony Matador wyprodukowano w roku 1950.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Matador MP62 All Weather Evo 165/65 R14 należy do grupy opon wielosezonowych. Budowa opon całorocznych stanowi połączenie między oponami letnimi i zimowymi - bieżnik wyposażony jest w lamele gwarantujące szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego, a mieszanka gumowa, z której zbudowane są opony całoroczne, jest twardsza niż w przypadku opon zimowych. Dzięki temu model zapewnia optymalną przyczepność przez cały rok. Opony całoroczne to kompromis między oponami sezonowymi, dlatego sprawdzą się głównie w przypadku niewielkich przebiegów i jazdy w spokojnym stylu po miejskich jezdniach.
Gwarancja na opony Matador jest taka sama jak w przypadku wszystkich marek należących do koncernu Continental i wynosi 7 lat od daty zakupu. Oznacza to, że w tym czasie można zgłosić usterki wynikające z przyczyn tkwiących w oponie np. wady fabryczne, materiałowe czy technologiczne. Z odzyskaniem pieniędzy według wzoru przedstawionego w karcie gwarancyjnej (proporcjonalnie do zużycia) lub wymianą produktu na nowy nie powinno być w przypadku widocznych deformacji czy problemów z prawidłowym wyważeniem opony.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP62 All Weather Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, automobilclub czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 165/65 R14 79T. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), indeksów (79T), modelu (MP62 All Weather Evo), rozmiaru (165/65 R14) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 165 mm, profilu 65 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 79T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, assistance 24/7, wycieczki zagraniczne, smycze do kluczy lub koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 165/65 R14 (79T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 144 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 576 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 54 (12 rat) do 294 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 294 zł | 588 zł | 12 zł |
4 | 150 zł | 600 zł | 24 zł |
6 | 102 zł | 612 zł | 36 zł |
8 | 78 zł | 624 zł | 48 zł |
10 | 64 zł | 640 zł | 64 zł |
12 | 54 zł | 648 zł | 72 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. skrobaczki do szyb, ubezpieczenie opon, preparaty do mycia felg lub mierniki grubości bieżnika.