Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 175/65R14. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "82 T " w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 175/65 R14 82T to opona całoroczna. 15810660000 oraz 4050496000349 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15810660000 |
EAN | 4050496000349 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="175" profile="65" diameter="14"]175/65 R14[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 113,75 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Słowacja, Czechy, Polska |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 6,46 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 148 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 175/65 R14 82T |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowenia, Słowacja czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MP62 All Weather Evo 175/65 R14 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Peugeot 206 (I), Citroen C3 (I), Ford Fiesta (V), VW Up!, Renault Megane (I) czy Mazda 2 (II Restyling (DE2)). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Matador MP62 All Weather Evo 175/65 R14 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 175/65 R14 opon Matador MP62 All Weather Evo należy czytać następująco: szerokość 175 mm, wysokość profilu 65 (jako procent z szerokości, czyli 113,75 mm) i średnica 14 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Matador MP62 All Weather Evo 175/65 R14 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 0 km/h) i indeks nośności 82 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj kg).
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 175/65 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Matador, Apollo, Laufenn, Sava, Achilles, Barum i Imperial.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP62 All Weather Evo 175/65R14 82T na etykiecie unijnej.
Według standardów Unii Europejskiej, na etykiecie dołączonej do opon definiuje się aż 7 kategorii efektywności paliwowej. A oznacza najwyższą (największe oszczędności paliwa), a G najniższą. Warto zwracać uwagę na ten parametr podczas zakupu opon, ponieważ decyduje on o tym, jak dużo wydamy na codzienną eksploatację samochodu i czy przyczynimy się do ochrony środowiska naturalnego. Jest też prostym sposobem na porównanie parametrów wielu modeli opon bez potrzeby wczytywania się w wyniki testów i znajomości branży oponiarskiej. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające kryteria - opony 175/65 R14 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Matador (producent), całoroczne (sezon) oraz 175/65 R14 (rozmiar).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik opon kierunkowych cechuje się skośnymi rowkami prowadzącymi od środka do barków z prawej i lewej stronie opony. Taka rzeźba przypominająca literę V ma bardzo dużą skuteczność w odprowadzaniu wody, przez co zapewnia stabilną jazdę i maksymalne osiągi bez względu na warunki atmosferyczne. Opony kierunkowe doskonale radzą sobie nie tylko na mokrych nawierzchniach, ale także na suchych drogach. Ponadto, dzięki zmniejszonym oporom toczenia, pomagają dbać o środowisko, jak również oszczędzać paliwo.
Matador MP62 All Weather Evo 175/65 R14 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne są projektowane z myślą o kierowcach, którzy preferują umiarkowany styl jazdy, poruszają się głównie po mieście lub mieszkają w miejscu, gdzie zimy są łagodne, a latem nie ma dużych upałów. Osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy modelami na lato i zimę (widać to między innymi w bieżniku). Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający osiągi w zimowych warunkach.
Na opony Matador przysługuje 7-letnia gwarancja, która obowiązuje od daty zakupu. Jej warunki są takie same, jak w przypadku produktów innych marek wchodzących w skład koncernu Continental. Rekompensatę finansową zależną od stopnia zużycia bieżnika lub wymianę opon na nowe można uzyskać w przypadku usterek wynikających z wad fabrycznych opony (użytych materiałów czy błędów technologicznych). Należy pamiętać, że gwarancji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne lub wady wynikające z nieprawidłowego przechowywania opon.
Opony całoroczne Matador sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych, co potwierdzają opinie kierowców publikowane w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych. Podkreślają oni, że to rozsądny kompromis między ceną a jakością, który zadowoli wszystkich kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i lubiących spokojny styl jazdy. O oponach całorocznych Matador można znaleźć takie opinie: "zrównoważone parametry latem i zimą", "idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać".
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP62 All Weather Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, czasopismo czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 175/65 R14 82T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (175/65 R14), nazwy producenta (Matador), modelu (MP62 All Weather Evo), indeksów (82T) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 175 mm, profilu 65 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 82T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", kubki termiczne, bony Sodexo czy koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 175/65 R14 (82T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 148 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 592 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 56 (12 rat) do 302 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 302 zł | 604 zł | 12 zł |
4 | 154 zł | 616 zł | 24 zł |
6 | 105 zł | 630 zł | 38 zł |
8 | 80 zł | 640 zł | 48 zł |
10 | 66 zł | 660 zł | 68 zł |
12 | 56 zł | 672 zł | 80 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. pianki naprawcze, preparaty do mycia felg, montaż w serwisie czy podkładki antypoślizgowe pod telefon.