Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 185/60R14. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "82 T " w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 185/60 R14 82T to opona całoroczna. 15810680000 oraz 4050496000288 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15810680000 |
EAN | 4050496000288 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="185" profile="60" diameter="14"]185/60 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 111 mm |
Kraj produkcji | Polska, Czechy, Słowacja, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 6,53 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 149 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 185/60 R14 82T |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowacja, Czechy czy Polska. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MP62 All Weather Evo zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Renault Laguna (I), Seat Ibiza (II), Chevrolet Aveo (T250), Skoda Fabia (I), VW Golf (III) czy Fiat Punto (II). Prezentowany produkt ma rozmiar 185/60 R14, co oznacza, że jego szerokość wynosi 185 mm, wysokość profilu 111 mm (60 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 14 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Matador MP62 All Weather Evo 185/60 R14 mają indeks prędkości wynoszący T (dopuszczalna prędkość 0 km/h) i indeks nośności 82 przekładający się dopuszczalne obciążenie kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Matador MP62 All Weather Evo 185/60 R14 otrzymał klasę F za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 185/60 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Matador, Riken, Neolin, Sava, Zeetex, Achilles i Apollo.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP62 All Weather Evo 185/60R14 82T na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony MP62 All Weather Evo (model) oraz 14 cali (średnica).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska.
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe charakteryzują się rzeźbą bieżnika przypominającą literę V. Taka budowa sprzyja odprowadzaniu wody i błota pośniegowego, dlatego wyposażone w nią opony to najczęściej modele zimowe. Montując tego rodzaju ogumienie należy zwrócić uwagę na odpowiedni kierunek rzeźby - tylko wówczas opona spełni swoją funkcję i będzie zapewniała bezpieczne prowadzenie. Bieżniki kierunkowe charakteryzują się bardzo dobrymi właściwościami trakcyjnymi, dzięki czemu zapewniają maksymalne bezpieczeństwo jazdy nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Matador MP62 All Weather Evo 185/60 R14 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (określane również jako uniwersalne lub wielosezonowe) najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych lub w przypadku kierowców o spokojnym stylu jazdy jeżdżących głównie po mieście. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu potwierdzający osiągi w zimowych warunkach. Bieżniki opon całorocznych mają niejako dwie strefy: przystosowaną do jazdy latem i zimą (ta druga ma więcej lameli).
Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 7 lat od daty zakupu. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP62 All Weather Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, stowarzyszenie czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 185/60 R14 82T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), modelu (MP62 All Weather Evo), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (185/60 R14) oraz indeksów (82T) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 185 mm, profilu 60 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 82T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, bilety na mecze piłkarskie, bilety do teatru, karty paliwowe lub kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 185/60 R14 (82T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 149 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 596 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 56 (12 rat) do 304 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 304 zł | 608 zł | 12 zł |
4 | 155 zł | 620 zł | 24 zł |
6 | 106 zł | 636 zł | 40 zł |
8 | 81 zł | 648 zł | 52 zł |
10 | 66 zł | 660 zł | 64 zł |
12 | 56 zł | 672 zł | 76 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, pianki naprawcze, środki do konserwacji opon lub skrobaczki do szyb.