Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 195/50R15. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "82 H " w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 195/50 R15 82H to opona całoroczna. 15810840000 oraz 4050496000226 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15810840000 |
EAN | 4050496000226 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="195" profile="50" diameter="15"]195/50 R15[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 97,50 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Czechy, Słowacja, Polska |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 7,13 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 151 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 82H |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy, Polska czy Słowacja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MP62 All Weather Evo zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Mercedes Klasa A (W168), Ford Ka (II), VW Golf (III), Seat Toledo (I), Fiat Bravo (I) czy Fiat Tipo (I). Prezentowany produkt ma rozmiar 195/50 R15, co oznacza, że jego szerokość wynosi 195 mm, wysokość profilu 97,50 mm (50 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 15 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 mają indeks prędkości wynoszący H (dopuszczalna prędkość 0 km/h) i indeks nośności 82 przekładający się dopuszczalne obciążenie kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 195/50 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej (lub innymi słowy budżetowej) oferują osiągi na dobrym poziomie, ale niższym niż w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki. Z drugiej strony są dostępne w najbardziej atrakcyjnych cenach. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej kupowane przez posiadaczy małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód). Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Matador, Sava, Laufenn, Kormoran, Goodride, Neolin, Achilles czy Barum.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP62 All Weather Evo 195/50R15 82H na etykiecie unijnej.
Według standardów Unii Europejskiej, na etykiecie dołączonej do opon definiuje się aż 7 kategorii efektywności paliwowej. A oznacza najwyższą (największe oszczędności paliwa), a G najniższą. Warto zwracać uwagę na ten parametr podczas zakupu opon, ponieważ decyduje on o tym, jak dużo wydamy na codzienną eksploatację samochodu i czy przyczynimy się do ochrony środowiska naturalnego. Jest też prostym sposobem na porównanie parametrów wielu modeli opon bez potrzeby wczytywania się w wyniki testów i znajomości branży oponiarskiej. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 20 innych produktów spełniających kryteria - opony 195/50 R15 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Na unijnej etykiecie dołączonej do opony znajduje się skala określająca przyczepność na mokrej nawierzchni. To ważny parametr decydujący o tym, czy jazda jest bezpieczna, warto zatem zwrócić na niego uwagę wybierając opony do swojego auta. Wyraża się go na skali od A do F (oznaczenia D i G są puste w przypadku opon do aut osobowych), gdzie A określa najkrótszą drogę hamowania, a zatem najbezpieczniejszą oponę. W sytuacji awaryjnej każdy metr różnicy w długości drogi hamowania ma znaczenie, dlatego dobrze jest wybierać ogumienie z jak najwyższą klasą przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 15 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy to rozwiązanie, które kształtem przypomina literę "V". Często jest też określane mianem jodełki. Opony z bieżnikiem kierunkowym doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach drogowych – na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym (dlatego opony zimowe mają najczęściej taką rzeźbę). Do zalet opon kierunkowych należą 20% wyższa odporność na aquaplaning od asymetrycznych, dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd. Warto pamiętać, że opony kierunkowe montuje się zgodnie z ich kierunkiem toczenia.
Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne łączą właściwości opon letnich z oponami zimowymi. Polecane są dla kierowców, którzy preferują spokojny styl jazdy, pokonują niewielkie dystanse, a także podróżują głównie w mieście. Mimo że opony całoroczne nie gwarantują tak dobrych osiągów jak opony letnie latem i zimowe zimą, to gwarantują bezpieczeństwo w kluczowych obszarach zapewniając stabilne prowadzenie. Ich bieżnik wyposażony jest w lamele (podobnie jak w oponach zimowych) pomagające odprowadzać wodę i błoto pośniegowe, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania.
Na opony Matador przysługuje 7-letnia gwarancja, która obowiązuje od daty zakupu. Jej warunki są takie same, jak w przypadku produktów innych marek wchodzących w skład koncernu Continental. Rekompensatę finansową zależną od stopnia zużycia bieżnika lub wymianę opon na nowe można uzyskać w przypadku usterek wynikających z wad fabrycznych opony (użytych materiałów czy błędów technologicznych). Należy pamiętać, że gwarancji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne lub wady wynikające z nieprawidłowego przechowywania opon.
Opony całoroczne Matador sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych, co potwierdzają opinie kierowców publikowane w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych. Podkreślają oni, że to rozsądny kompromis między ceną a jakością, który zadowoli wszystkich kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i lubiących spokojny styl jazdy. O oponach całorocznych Matador można znaleźć takie opinie: "zrównoważone parametry latem i zimą", "idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać".
Opony całoroczne klasy ekonomicznej nie są zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas testów ogumienia. Mimo to, modele marki Matador przeznaczone na cały rok znalazły się w kilku prestiżowych zestawieniach. Przykładowo, Matador MP 62 All Weather Evo uplasował się na 21 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez Auto Bild w 2019 roku, podczas którego opona sprawdziła się na mokrej nawierzchni zapewniając bezpieczne hamowanie, przyczepność na zakrętach i szybkie ruszanie z miejsca.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP62 All Weather Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, ekspertów z branży czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 82H. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (82H), rozmiaru (195/50 R15), modelu (MP62 All Weather Evo), nazwy producenta (Matador) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 195 mm, profilu 50 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 82H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, bilety na zawody żużlowe, smycze do kluczy, wycieczki zagraniczne czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 195/50 R15 (82H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 151 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 604 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 57 (12 rat) do 309 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 309 zł | 618 zł | 14 zł |
4 | 158 zł | 632 zł | 28 zł |
6 | 107 zł | 642 zł | 38 zł |
8 | 82 zł | 656 zł | 52 zł |
10 | 67 zł | 670 zł | 66 zł |
12 | 57 zł | 684 zł | 80 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. montaż w serwisie, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ubezpieczenie opon lub środki do konserwacji opon.