Porównujemy oferty 29 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 165/70R14. Zobacz gdzie kupić opony MPS125 Variant All Weather w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "89/87 R C" w nazwie opony?
Matador MPS125 Variant All Weather w rozmiarze 165/70 R14 89/87R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). 04240090000 oraz 4050496476786 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 04240090000 |
EAN | 4050496476786 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MPS125 Variant All Weather |
Poprzedni model | - |
Następny model | MPS400 Variant All Weather 2 |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="165" profile="70" diameter="14"]165/70 R14[/size] |
Szerokość | 165 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 115,50 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Słowacja, Polska, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 89/87 |
Maksymalna nośność | 580/545 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 7,74 kg |
Premiera modelu | 2009 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 404 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MPS125 Variant All Weather 165/70 R14 89/87 R C |
Opis opony Matador MPS125 Variant All Weather w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowacja, Słowenia czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MPS125 Variant All Weather ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MPS125 Variant All Weather 165/70 R14 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Seat Ibiza (III), Peugeot Partner (I), Skoda Fabia (II), Nissan Micra (K12 FL 2007), Opel Astra (G) czy VW Polo (IV). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Matador MPS125 Variant All Weather 165/70 R14 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 165/70 R14 opon Matador MPS125 Variant All Weather należy czytać następująco: szerokość 165 mm, wysokość profilu 70 (jako procent z szerokości, czyli 115,50 mm) i średnica 14 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Matador MPS125 Variant All Weather 165/70 R14 mają indeks prędkości R (oznacza to dopuszczalną prędkość 170 km/h) i indeks nośności 89/87 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 580/545 kg).
MPS125 Variant All Weather w rozmiarze 165/70 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze przeznaczone są do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Bardzo często opony tego typu oznaczone są symbolem "C" (ang. cargo). W przypadku opon dostawczych mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze charakteryzują wysoką odpornością na obciążenia, uszkodzenia i zużycie oraz zapewniają stabilność samochodu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Matador, Dębica, Riken, Barum, Imperial, Apollo i Kormoran.
Dzięki unijnej etykiecie na opony, kierowcy chcący kupić ogumienie do swojego auta mają ułatwione zadanie. Na etykietach widnieją trzy parametry kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy - zachowanie modelu na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas eksploatacji, a także zużycie paliwa. Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w takie etykiety, dlatego chcąc porównać dowolne modele pod kątem tych informacji, wystarczy zerknąć na etykietę, która jest naklejona w widocznym miejscu opony. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MPS125 Variant All Weather 165/70R14 89/87R na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Matador (producent), całoroczne (sezon) oraz 165/70 R14 (rozmiar).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony MPS125 Variant All Weather (model) oraz 14 cali (średnica).
Matador to marka opon klasy ekonomicznej pochodząca ze Słowacji. Charakteryzują się one korzystną ceną, bezpieczeństwem użytkowania oraz komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Początki działalności firmy sięgają aż 1925 roku, kiedy to Matador rozpoczął wytwarzanie artykułów gumowych różnego rodzaju. Obecnie marka wchodzi w skład niemieckiego koncernu Continental, dzięki któremu ma dostęp do innowacyjnych technologii i metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji.
Model MPS125 Variant All Weather (Matador) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.
Napisy "89/87" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 580/545 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Matador MPS125 Variant All Weather 165/70 R14 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (inne określenia to wielosezonowe lub uniwersalne) umożliwiają jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. Jednocześnie należy pamiętać, że osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy letnimi, a zimowymi – z tego względu najczęściej wybierają je kierowcy o umiarkowanym stylu jazdy, jeżdżący głównie po mieście lub mieszkający w miejscu o łagodnym klimacie. Warto pamiętać, że opony całoroczne powinny mieć symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu), który potwierdza ich osiągi na śniegu.
Gwarancja na opony Matador jest taka sama jak w przypadku wszystkich marek należących do koncernu Continental i wynosi 7 lat od daty zakupu. Oznacza to, że w tym czasie można zgłosić usterki wynikające z przyczyn tkwiących w oponie np. wady fabryczne, materiałowe czy technologiczne. Z odzyskaniem pieniędzy według wzoru przedstawionego w karcie gwarancyjnej (proporcjonalnie do zużycia) lub wymianą produktu na nowy nie powinno być w przypadku widocznych deformacji czy problemów z prawidłowym wyważeniem opony.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Opony całoroczne klasy ekonomicznej nie są zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas testów ogumienia. Mimo to, modele marki Matador przeznaczone na cały rok znalazły się w kilku prestiżowych zestawieniach. Przykładowo, Matador MP 62 All Weather Evo uplasował się na 21 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez Auto Bild w 2019 roku, podczas którego opona sprawdziła się na mokrej nawierzchni zapewniając bezpieczne hamowanie, przyczepność na zakrętach i szybkie ruszanie z miejsca.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MPS125 Variant All Weather nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, automobilclub czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Matador MPS125 Variant All Weather 165/70 R14 89/87 R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (165/70 R14), indeksów (89/87R C), nazwy producenta (Matador) oraz modelu (MPS125 Variant All Weather) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 165 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 89/87R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, bony Sodexo, karty paliwowe, wejściówki do kina oraz oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 165/70 R14 C (89/87R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 404 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 616 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 151 (12 rat) do 825 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 825 zł | 1 650 zł | 34 zł |
4 | 421 zł | 1 684 zł | 68 zł |
6 | 286 zł | 1 716 zł | 100 zł |
8 | 219 zł | 1 752 zł | 136 zł |
10 | 178 zł | 1 780 zł | 164 zł |
12 | 151 zł | 1 812 zł | 196 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MPS125 Variant All Weather mogą być m.in. worki do opon, środki do konserwacji opon, preparaty do mycia felg czy skrobaczki do szyb.