Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 175/65R14. Zobacz gdzie kupić opony MPS400 Variant All Weather 2 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "90/88 T C" w nazwie opony?
Matador MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 175/65 R14 90/88T to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). 04241620000 oraz 4050496000967 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 04241620000 |
EAN | 4050496000967 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MPS400 Variant All Weather 2 |
Poprzedni model | MPS125 Variant All Weather |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="175" profile="65" diameter="14"]175/65 R14[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 113,75 mm |
Kraj produkcji | Polska, Czechy, Słowenia, Słowacja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 90/88 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 7,62 kg |
Premiera modelu | 2017 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 242 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 90/88 T C |
Opis opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowenia czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MPS400 Variant All Weather 2 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon letni oraz zimowy Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 90/88 T są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Mitsubishi Colt (VII FL), Citroen C3 (I), Ford Fiesta (V), VW Up! (Facelift), Opel Corsa (C) czy VW Up!. Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 175) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 65), a więc 113,75.
Litera "R" oznacza, że opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 14 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi T, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 0 km/h. Indeks nośności to z kolei 90/88 (dopuszczalne obciążenie to kg). Jak wygląda etykieta opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 90/88 T? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa A, opory toczenia C, a hałas zewnętrzny to 73 dB.
MPS400 Variant All Weather 2 w rozmiarze 175/65 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach typu van czy półciężarówkach (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony). Takie pojazdy, z racji swoich zadań, poruszają się z dużym obciążeniem, dlatego muszą być odporne na zużycie i mieć wzmocnioną konstrukcję. W przypadku opon dostawczych spotyka się dwa indeksy nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze często są oznaczane za pomocą litery "C" (ang. cargo) umieszczonej w ich rozmiarze.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Dzięki oponom klasy ekonomicznej, kierowcy którym zależy na oszczędnościach, mogą korzystać z ogumienia o zoptymalizowanych osiągach zapewniającego bezpieczeństwo jazdy, a przy tym nie przepłacać. Takie opony są bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie użytkują często z samochodu, a odległości, które pokonują są niewielkie i w obrębie aglomeracji miejskiej. Budżetowe opony chwalą również kierowcy preferujący spokojny styl prowadzenia. Do najchętniej wybieranych marek tej klasy należą m.in.: Matador, Imperial, Sunny, Apollo, Achilles, Barum oraz Neolin.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65R14 90/88T na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego.
Na unijnej etykiecie dołączonej do opony znajduje się skala określająca przyczepność na mokrej nawierzchni. To ważny parametr decydujący o tym, czy jazda jest bezpieczna, warto zatem zwrócić na niego uwagę wybierając opony do swojego auta. Wyraża się go na skali od A do F (oznaczenia D i G są puste w przypadku opon do aut osobowych), gdzie A określa najkrótszą drogę hamowania, a zatem najbezpieczniejszą oponę. W sytuacji awaryjnej każdy metr różnicy w długości drogi hamowania ma znaczenie, dlatego dobrze jest wybierać ogumienie z jak najwyższą klasą przyczepności na mokrej nawierzchni. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne - opony MPS400 Variant All Weather 2 (model) oraz 14 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska.
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MPS400 Variant All Weather 2 (Matador) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym obie połowy bieżnika są takie same. W związku z tym można je dowolnie zamontować na feldze, gdyż strona czy kierunek toczenia opony nie mają tu wpływu na właściwości jezdne. Takie opony łatwo przekłada się na samochodzie, do ich największych zalet należą też większa odporność na zużycie i niższe koszty produkcji. Z drugiej strony bieżnik symetryczny zapewnia bardzo przeciętne właściwości jezdne (szczególnie przy wyższych prędkościach). W związku z tym jest obecnie stosowany głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "90/88" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do kg) oraz prędkości (do 0 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 należy do grupy opon wielosezonowych. Dzięki oponom całorocznym kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i korzystają z samochodu głównie w mieście, mogą zaoszczędzić na sezonowej wymianie opon. Ogumienie wielosezonowe to swego rodzaju kompromis między oponami letnimi i zimowymi, który łącząc najważniejsze osiągi tych dwóch rodzajów opon, zapewnia zoptymalizowane bezpieczeństwo i komfort jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. To rozsądny wybór dla wszystkich, którzy okazjonalnie korzystają z auta i preferują spokojny styl jazdy.
Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 7 lat od daty zakupu. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.
Opony całoroczne Matador sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych, co potwierdzają opinie kierowców publikowane w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych. Podkreślają oni, że to rozsądny kompromis między ceną a jakością, który zadowoli wszystkich kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i lubiących spokojny styl jazdy. O oponach całorocznych Matador można znaleźć takie opinie: "zrównoważone parametry latem i zimą", "idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać".
Opony całoroczne klasy ekonomicznej nie są zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas testów ogumienia. Mimo to, modele marki Matador przeznaczone na cały rok znalazły się w kilku prestiżowych zestawieniach. Przykładowo, Matador MP 62 All Weather Evo uplasował się na 21 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez Auto Bild w 2019 roku, podczas którego opona sprawdziła się na mokrej nawierzchni zapewniając bezpieczne hamowanie, przyczepność na zakrętach i szybkie ruszanie z miejsca.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MPS400 Variant All Weather 2 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, stowarzyszenie czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 90/88 T C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), modelu (MPS400 Variant All Weather 2), sezonu (opony całoroczne), indeksów (90/88T C) oraz rozmiaru (175/65 R14) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 175 mm, profilu 65 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 90/88T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, zwrot części gotówki, bilety na zawody żużlowe, bony Sodexo lub karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 175/65 R14 C (90/88T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 242 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 968 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 91 (12 rat) do 494 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 494 zł | 988 zł | 20 zł |
4 | 252 zł | 1 008 zł | 40 zł |
6 | 172 zł | 1 032 zł | 64 zł |
8 | 131 zł | 1 048 zł | 80 zł |
10 | 107 zł | 1 070 zł | 102 zł |
12 | 91 zł | 1 092 zł | 124 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MPS400 Variant All Weather 2 mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, skrobaczki do szyb, płyny do prania tapicerki czy mierniki grubości bieżnika.