Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 205/70R15. Zobacz gdzie kupić opony Agilis CrossClimate o indeksach 106/104 R C w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Agilis CrossClimate w rozmiarze 205/70 R15 106/104R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). Oznaczenia 873665 oraz 3528708736658 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 873665 |
EAN | 3528708736658 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Agilis CrossClimate |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="70" diameter="15"]205/70 R15[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 143,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 106/104 |
Maksymalna nośność | 950/900 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,90 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 489 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Agilis CrossClimate 205/70 R15 106/104 R C |
Michelin Agilis CrossClimate to opony całoroczne (w przypadku tego modelu określane też mianem letnich z homologacją zimową), które zostały zaprojektowane specjalnie do samochodów dostawczych. Model zaliczany jest do klasy premium – został wyprodukowany w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne i charakteryzuje się wysokim poziomem osiągów.
Agilis CrossClimate posiada agresywny kierunkowy bieżnik w kształcie litety "V", którego szerokie rowki zapewniają sprawne odprowadzanie wody i śniegu. Lamele na całej powierzchni opony umożliwiają jej wgryzanie się w śnieg i lód, a w efekcie lepsze panowanie nad samochodem na śliskiej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika modelu Agilis CrossClimate umożliwia pojazdowi sprawne przyspieszanie, hamowanie i manewrowanie. Nowoczesna mieszanka gumowa zapewnia z kolei wysoką przyczepność niezależnie od temperatury. Opony dodatkowo zostały wyposażony we wskaźnik zużycia.
Michelin Agilis CrossClimate to produkt dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczną i spokojną jazdę każdego dnia oraz chcą, aby towar zawsze został dostarczony na miejsce we właściwym czasie.
Michelin Agilis CrossClimate to opony całoroczne przeznaczone do samochodów typu Honda CR-V (I), Peugeot 208, Mercedes CLA, Volvo S60 czy Toyota Avensis. Prezentowane opony mają rozmiar 205/70 R15, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 205, a wysokość profilu to 70 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 143,50 mm.
Średnica prezentowanych opon Michelin Agilis CrossClimate ma z kolei 15 cali, czyli wynosi 38,10 cm. Ich indeks prędkości to R, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 170 km/h. Indeks nośności to z kolei 106/104 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 950/900 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: C za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 73 dB za hałas zewnętrzny.
Opony dostawcze są przeznaczone do samochodów, których DMC nie przekracza 3,5 tony (powyżej tej wartości mówimy o oponach ciężarowych). Można je rozpoznać po symbolu "C" umieszczonym na ścianie bocznej i podwójnym indeksie nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Dobrej jakości opony dostawcze powinny charakteryzować się dobrą przyczepnością niezależnie od panujących warunków drogowych oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie.
Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Agilis CrossClimate 205/70R15 106/104R na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony Agilis CrossClimate (model) oraz 15 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 205/70 R15 (rozmiar).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik kierunkowy najczęściej można spotkać w przypadku opon zimowych, ale trzeba pamiętać, że równie dobrze sprawdza się on także w przypadku modeli przeznaczonych na lato. Opony kierunkowe doskonale sprawują się na mokrej, zaśnieżonej czy zabłoconej nawierzchni. Bieżnik kierunkowy zapewnia o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami. Oprócz tego oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i ma atrakcyjny wygląd. Opony z bieżnikiem kierunkowym są montowane zarówno w mniejszych, jak i większych i mocniejszych autach.
Napisy "106/104" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 950/900 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach całorocznych Michelin pokazują, że są to bardzo dopracowane produkty polecane przez kierowców. Możemy w nich przeczytać, że "brak konieczności wymiany opon to naprawdę duża oszczędność, a w połączeniu z dobrymi osiągami czyni to opony całoroczne Michelin doskonałym zakupem"; "dobre prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, odporność na zużycie to największa zaleta tych opon"; "nie zakopują się i nie ślizgają zimą, w sezonie letnim nie ma zjawiska pływania, naprawdę dobry zakup".
Opony całoroczne Michelin to rodzina modeli CrossClimate. W testach organizowanych przez czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjne produkty z tej linii zajmują bardzo dobre pozycje. Jako przykład można podać test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce, a za jego największe zalety uznane zostały prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, małe opory toczenia i wysoka odporność na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin Agilis CrossClimate 205/70 R15 106/104 R C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (106/104R C), rozmiaru (205/70 R15), modelu (Agilis CrossClimate), sezonu (opony całoroczne) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 106/104R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Matador oraz Vredestein – kosztujące od 296 do 410 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, assistance 24/7, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", smycze do kluczy czy bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 205/70 R15 C (106/104R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 489 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 956 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 183 (12 rat) do 998 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 998 zł | 1 996 zł | 40 zł |
4 | 509 zł | 2 036 zł | 80 zł |
6 | 346 zł | 2 076 zł | 120 zł |
8 | 265 zł | 2 120 zł | 164 zł |
10 | 216 zł | 2 160 zł | 204 zł |
12 | 183 zł | 2 196 zł | 240 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Agilis CrossClimate mogą być m.in. preparaty do mycia felg, mierniki grubości bieżnika, mierniki ciśnienia lub zapachy do samochodu.