Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 215/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Agilis CrossClimate o indeksach 116/114 R C w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Agilis CrossClimate w rozmiarze 215/75 R16 116/114R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). Oznaczenia 134136 oraz 3528701341361 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 134136 |
EAN | 3528701341361 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Agilis CrossClimate |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="75" diameter="16"]215/75 R16[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 161,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 116/114 |
Maksymalna nośność | 1250/1180 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,00 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 651 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Agilis CrossClimate 215/75 R16 116/114 R C |
Michelin Agilis CrossClimate to opony całoroczne (w przypadku tego modelu określane też mianem letnich z homologacją zimową), które zostały zaprojektowane specjalnie do samochodów dostawczych. Model zaliczany jest do klasy premium – został wyprodukowany w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne i charakteryzuje się wysokim poziomem osiągów.
Agilis CrossClimate posiada agresywny kierunkowy bieżnik w kształcie litety "V", którego szerokie rowki zapewniają sprawne odprowadzanie wody i śniegu. Lamele na całej powierzchni opony umożliwiają jej wgryzanie się w śnieg i lód, a w efekcie lepsze panowanie nad samochodem na śliskiej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika modelu Agilis CrossClimate umożliwia pojazdowi sprawne przyspieszanie, hamowanie i manewrowanie. Nowoczesna mieszanka gumowa zapewnia z kolei wysoką przyczepność niezależnie od temperatury. Opony dodatkowo zostały wyposażony we wskaźnik zużycia.
Michelin Agilis CrossClimate to produkt dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczną i spokojną jazdę każdego dnia oraz chcą, aby towar zawsze został dostarczony na miejsce we właściwym czasie.
Opona całoroczna Michelin Agilis CrossClimate 215/75 R16 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości R i indeks nośności 116/114. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 170 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1250/1180 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon wielosezonowych Michelin Agilis CrossClimate 215/75 R16 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 215 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 75% z 215, czyli 161,25 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 215/75 R16 – tutaj 16 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon wielosezonowych Michelin Agilis CrossClimate 215/75 R16 wygląda następująco: ocena "C" za poziom oporów toczenia, "A" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 73 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Michelin Agilis CrossClimate w rozmiarze 215/75 R16 są montowane w samochodach typu: Mercedes CLK, Peugeot 3008, VW Touran, Nissan Primera czy Hyundai i30.
Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Dobrej jakości produkty z tego segmentu powinny oferować dobre prowadzenie przy każdej pogodzie oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie. Opony dostawcze są dostępne w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Można je rozpoznać po podwójnym indeksie nośności (np. 109/107 dla montażu na bliźniaku i pojedynczej feldze) oraz literze "C" w rozmiarze opony.
Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Agilis CrossClimate 215/75R16 116/114R na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 215/75 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające wytyczne - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony Agilis CrossClimate (model) oraz 16 cali (średnica).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik kierunkowy to rozwiązanie, które kształtem przypomina literę "V". Często jest też określane mianem jodełki. Opony z bieżnikiem kierunkowym doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach drogowych – na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym (dlatego opony zimowe mają najczęściej taką rzeźbę). Do zalet opon kierunkowych należą 20% wyższa odporność na aquaplaning od asymetrycznych, dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd. Warto pamiętać, że opony kierunkowe montuje się zgodnie z ich kierunkiem toczenia.
Napisy "116/114" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1250/1180 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".
Opony całoroczne Michelin w testach opon to nic innego, jak dokonania modelu CrossClimate, który w momencie premiery wywołał sporo zamieszania na rynku. Jest to bardzo dopracowany produkt, który cieszy się uznaniem najważniejszych czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) i organizacji motoryzacyjnych (ADAC, ACE, TCS, OAMTC). Jako przykłady można podać test "Auto Zeitung" w rozmiarze 225/45 R17 z 2018 roku (1. miejsce), sprawdzian AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17 z 2017 roku (2. miejsce) czy test ADAC w rozmiarze 195/65 R15 z 2016 roku (1. miejsce).
Zobacz inne określenia opon Michelin Agilis CrossClimate 215/75 R16 116/114 R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Agilis CrossClimate), rozmiaru (215/75 R16), indeksów (116/114R C), nazwy producenta (Michelin) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 116/114R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Michelin, Continental, Hifly oraz Vredestein – kosztujące od 272 do 655 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, assistance 24/7, bilety na zawody żużlowe, karty paliwowe czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 215/75 R16 C (116/114R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 651 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 604 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 244 (12 rat) do 1 329 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 329 zł | 2 658 zł | 54 zł |
4 | 678 zł | 2 712 zł | 108 zł |
6 | 461 zł | 2 766 zł | 162 zł |
8 | 352 zł | 2 816 zł | 212 zł |
10 | 287 zł | 2 870 zł | 266 zł |
12 | 244 zł | 2 928 zł | 324 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Agilis CrossClimate mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, mierniki ciśnienia, pianki naprawcze oraz montaż w serwisie.