Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 225/70R15. Zobacz gdzie kupić opony Agilis CrossClimate o indeksach 112/110 S C w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia modelu. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Szybka nawigacja po karcie produktu (menu)
Michelin Agilis CrossClimate w rozmiarze 225/70 R15 112/110S to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). Oznaczenia 466346 oraz 3528704663460 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Producent, model oraz produkt zaklasyfikowane zostały do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 466346 |
EAN | 3528704663460 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Agilis CrossClimate |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="70" diameter="15"]225/70 R15[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 157,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 112/110 |
Maksymalna nośność | 1120/1060 kg |
Indeks prędkości | S |
Maksymalna prędkość | 180 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 13,70 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 513 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Homologacja | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Agilis CrossClimate 225/70 R15 112/110 S C |
Michelin Agilis CrossClimate to opony całoroczne (w przypadku tego modelu określane też mianem letnich z homologacją zimową), które zostały zaprojektowane specjalnie do samochodów dostawczych. Model zaliczany jest do klasy premium – został wyprodukowany w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne i charakteryzuje się wysokim poziomem osiągów.
Agilis CrossClimate posiada agresywny kierunkowy bieżnik w kształcie litety "V", którego szerokie rowki zapewniają sprawne odprowadzanie wody i śniegu. Lamele na całej powierzchni opony umożliwiają jej wgryzanie się w śnieg i lód, a w efekcie lepsze panowanie nad samochodem na śliskiej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika modelu Agilis CrossClimate umożliwia pojazdowi sprawne przyspieszanie, hamowanie i manewrowanie. Nowoczesna mieszanka gumowa zapewnia z kolei wysoką przyczepność niezależnie od temperatury. Opony dodatkowo zostały wyposażony we wskaźnik zużycia.
Michelin Agilis CrossClimate to produkt dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczną i spokojną jazdę każdego dnia oraz chcą, aby towar zawsze został dostarczony na miejsce we właściwym czasie.
Opony Michelin Agilis CrossClimate przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 225/70 R15, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio S i 112/110. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 180 km/h opona wytrzyma obciążenie do 1120/1060 kg. Omawiany rozmiar 225/70 R15 pasuje do samochodów typu Chevrolet Aveo, Renault Captur, Honda Accord, Renault Megane czy Suzuki Vitara. W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Michelin Agilis CrossClimate 225/70 R15 prezentuje się następująco: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 73 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.
Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 225/70 R15 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 70% z 225 wynosi 157,50 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 15) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.
Opony dostawcze przeznaczone są do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Bardzo często opony tego typu oznaczone są symbolem "C" (ang. cargo). W przypadku opon dostawczych mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze charakteryzują wysoką odpornością na obciążenia, uszkodzenia i zużycie oraz zapewniają stabilność samochodu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzy od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Agilis CrossClimate 225/70R15 112/110S na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających wytyczne - opony Agilis CrossClimate (model) oraz 15 cali (średnica).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 225/70 R15 (rozmiar).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się kształtem rowków przypominającym litery "V" lub "U". Tego typu opony bardzo dobrze odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, dlatego są często polecane na mokrą nawierzchnię i sezon zimowy. Badania dowodzą, że opony kierunkowe mają o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi typami bieżnika. Do zalet opon kierunkowych należą także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe.
Napisy "112/110" oraz "S" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120/1060 kg) oraz prędkości (do 180 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Opony całoroczne (inne określenia to wielosezonowe lub uniwersalne) umożliwiają jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. Jednocześnie należy pamiętać, że osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy letnimi, a zimowymi – z tego względu najczęściej wybierają je kierowcy o umiarkowanym stylu jazdy, jeżdżący głównie po mieście lub mieszkający w miejscu o łagodnym klimacie. Warto pamiętać, że opony całoroczne powinny mieć symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu), który potwierdza ich osiągi na śniegu.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".
Opony całoroczne Michelin to rodzina modeli CrossClimate. W testach organizowanych przez czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjne produkty z tej linii zajmują bardzo dobre pozycje. Jako przykład można podać test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce, a za jego największe zalety uznane zostały prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, małe opory toczenia i wysoka odporność na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin Agilis CrossClimate 225/70 R15 112/110 S C. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), modelu (Agilis CrossClimate), rozmiaru (225/70 R15), indeksów (112/110S C) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 112/110S. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental, Michelin, Goodyear oraz Vredestein – kosztujące od 433 do 544 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, rabat na kolejne zakupy, bilety na zawody żużlowe, zwrot części gotówki lub foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, mBank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 225/70 R15 C (112/110S). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 513 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 052 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 192 (12 rat) do 1 047 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 047 zł | 2 094 zł | 42 zł |
4 | 534 zł | 2 136 zł | 84 zł |
6 | 363 zł | 2 178 zł | 126 zł |
8 | 278 zł | 2 224 zł | 172 zł |
10 | 226 zł | 2 260 zł | 208 zł |
12 | 192 zł | 2 304 zł | 252 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Agilis CrossClimate mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, podkładki antypoślizgowe pod telefon, pianki naprawcze czy skrobaczki do szyb.